Gå til innhold

Toppfart på Rudskogen

Ranger emnet


sjefolainen

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn til opplysning:

 

Til dere som ikke fikk med dere Autofil for et par ganger siden testet de Lastebil på Rudskogen

 

Lastebilen nådde faktisk 130 :scared km/t (Scania 16L V8 med 540hk ellerno, 2300nm?)

 

 

det var i autofil på mandagen :)

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, skal vi se...

Mustangen min: 170 km/t (lav fart pga dårlig utv)

Andre jeg har kjørt/sotti på på rudskogen:

Ascona a: ca 140 km/t

s4 4,2: 160-170 km/t

Bmw e28 528i: ca 150 km/t

Malibu: ca 140 km/t

osv osv

 

Ca 190, klarer nok mer, men når man skal bremse ned 1.8t trenger man litt plass. Ottesen: Ps. Se på slutten av din egen video "ottesen.mpeg" :)

 

momo: Blir nok fort en BS tråd, er lettere å legge på 10km/t her enn å ha is i magen på slutten av langstrekka.

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 190, klarer nok mer, men når man skal bremse ned 1.8t trenger man litt plass. Ottesen: Ps. Se på slutten av din egen video "ottesen.mpeg" :)

 

momo: Blir nok fort en BS tråd, er lettere å legge på 10km/t her enn å ha is i magen på slutten av langstrekka.

 

Jau, husker det jeg :) når jeg kommer halvveis på langsiden så må jeg gire til 3'de gir og da er jeg nede i 2500 rpm igjen :( (2,73 utv)

Når jeg får igjen bilen nå så blir det ny utveksling, da blir det betydelig bedre drag nedover der :)

 

ps: kom bort å si hei neste gang du ser meg da :)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, husker det jeg :) når jeg kommer halvveis på langsiden så må jeg gire til 3'de gir og da er jeg nede i 2500 rpm igjen :( (2,73 utv)

Når jeg får igjen bilen nå så blir det ny utveksling, da blir det betydelig bedre drag nedover der :)

 

ps: kom bort å si hei neste gang du ser meg da :)

 

Mvh Ottesen

 

For de uvitende, hvor mange gir har bilen din, og ca toppfart i hvert gir ?? 2500 omdr dreper jo alt av akelerasjon.

 

Litt usikker på hvilke treff jeg skal være med på i sommer, men ser jeg bilen din tar jeg en tur bort og hilser!! :)

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svimlende 90 km/t med en Suzuki Alto 0.8 liter. 3 sylindre og 39 hk! For en bil!

 

Modig å stille med en slik bil på bane, hehe :) har ca 120km/t i utgangen av langsvingen før rettstrekket, til sammenligning...

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de uvitende, hvor mange gir har bilen din, og ca toppfart i hvert gir ?? 2500 omdr dreper jo alt av akelerasjon.

 

Litt usikker på hvilke treff jeg skal være med på i sommer, men ser jeg bilen din tar jeg en tur bort og hilser!! :)

 

har 4 gir og 4'de gir er et overdriv gir.....

1=100 km/t

2= 150 km/t

3=rundt 240-260 km/t

 

Utvekslinga er noe sånt....:(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig å stille med en slik bil på bane, hehe :) har ca 120km/t i utgangen av langsvingen før rettstrekket, til sammenligning...

 

Det var vel mest for morro! hehe.. hadde det ikke vært vått på banen så hadde jeg ikke kjørt! Brekket var noe slappere på slutten av dagen ja sombrero

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 4 gir og 4'de gir er et overdriv gir.....

1=100 km/t

2= 150 km/t

3=rundt 240-260 km/t

 

Utvekslinga er noe sånt....:(

 

Ikke akkurat optimal utveksling for banekjøring. Håper det blir vesentlig bedre når du får byttet. Har en e32 750ial også, den har ca samme utvekslingen som din, og man kjenner godt at en annen utveksling ville gitt helt andre aks tider.

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hmmm, skal vi se...

 

Bmw e30 325i: 160-170 km/t

Mustangen min: 170 km/t (lav fart pga dårlig utv)

 

Andre jeg har kjørt/sotti på på rudskogen:

 

Ascona a: ca 140 km/t

s4 4,2: 160-170 km/t

Bmw e28 528i: ca 150 km/t

Malibu: ca 140 km/t

 

osv osv

 

 

Prøver du å si at manh får samme fart med en Ascona a som med likbilen min?, hehe (Malibuen)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår