Gå til innhold

Banekjøring på Våler for Bilforumet.net i år ?

Ranger emnet

Panza

Anbefalte innlegg

I forrifjor var det en kjempebra banekjøring på Vålerbanen som ble arrangert av Turbothomas og noen andre såvidt jeg husker.

Er det noe stemning for et slikt treff igjen ? Der formålet er først og fremst banekjøring ? Sist var det instruktører med til og med, Børre Skiaker og en svenske.. Det var gull syns ihvertfall jeg.

Jeg vet ikke hvor mange som må til for å dekke baneleia for en dag jeg ? 500kr er vel ingen upris pr bil ? For min del kan jeg godt betale mer hvis det er slik som sist. Passelig med folk og plass/tid nok til å kjøre til man er lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ble jo prøvet en gang. da skulle masse folk komme. men endte med at vi var noen få biler der. skal sies at vi hadde det supert da. men var vel ikke no overskuddsprosjekt akurat. mye prat og lite action blandt endel folk..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen Malerbakken og noen andre dro igang noen kjøringer med svæært dårllig resultat her et år husker jeg. Da stilte nesten ingen opp. Gutta hadde satset skikkelig og gikk saftig på snørra. Det var bedritent.

Jeg har dratt i gang noen kjøringer der, og da har jeg knapt kommet i 0,-. Mange ganger har jeg vært heldig med været slik at flere enn antatt kom og jeg gikk i 0,-. Det gjør jeg ikke igjen! Hvis folk ikke gidder å melde seg på å betale på forskudd, kan dem dra på Gatebil!

Det koster fort 12-14 laks for en ettermiddag, og det er bedritent å sitte med risikoen for at det går dundrende minus.

Slike meldinger har jeg skrevet en del av de siste åra. Jævli manger som roper etter banekjøring hele vintern, og når våren og muligheten kommer, stiller nesten ingen opp.

BTW så er alle mandager, hvor det er litt mer løssluppent med DB-grensa, opptatt frem til ferien - og egentlig ut året...

Perry Z.:

husk å plusse på 3000 kr X 3 for instruktører! I tillegg er det for 3 timer, ikke 4. Vi deler sef på instruktørregninga.

NT er SJÆF på kontrabeskjeder. Ikke bli forundret om dem kommer med nye ordrer på selve dagen. Jeg vet. Har prøvd det ganske manger ganger nå...

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 12500 inkl. instruktører ;)

de tar 1500kr pr stk. for å instruere 20 biler fra 1500 til 16-1630 og så er det "eget ansvar" frem til 1900.

se timeplan her : http://www.mjostreffet.com/Treff2005/index.html under søndag :)

Klart man løper en risk.... men vi begynte å annonsere treffet i desember... da webben vår ble klar og vålerbanens tilbud var oppegående så startet vi med påmelding... og forhåndsbetaling. vi er så og si i mål allerede nå....god tid før treffet :)

sjef 2 for treffet (Espen) har hatt god dialog med den ansvarlige (en svenske?) for utleie osv av banen helt siden dag 1 så regner med at det vil bli bra :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ble jo prøvet en gang. da skulle masse folk komme. men endte med at vi var noen få biler der. skal sies at vi hadde det supert da. men var vel ikke no overskuddsprosjekt akurat. mye prat og lite action blandt endel folk..

Vi var få stk ja, men jeg syntes det var morro jeg :)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 12500 inkl. instruktører ;)

de tar 1500kr pr stk. for å instruere 20 biler fra 1500 til 16-1630 og så er det "eget ansvar" frem til 1900.

se timeplan her : http://www.mjostreffet.com/Treff2005/index.html under søndag :)

Klart man løper en risk.... men vi begynte å annonsere treffet i desember... da webben vår ble klar og vålerbanens tilbud var oppegående så startet vi med påmelding... og forhåndsbetaling. vi er så og si i mål allerede nå....god tid før treffet :)

sjef 2 for treffet (Espen) har hatt god dialog med den ansvarlige (en svenske?) for utleie osv av banen helt siden dag 1 så regner med at det vil bli bra :)

Yes, denne dagen har vi og klart å få med nok folk i tide. Men det er en søndag også da, og ikke en hverdag. Litt enklere. Og dyrere...

Jeg hadde hvertfall ikke booka en søndag for 25000,- for egen regning og satset på at folk skulle komme...

Da må du nok snakke litt med Espen igjen. Hvis en deler seks timer på to, blir det tre på hver. Kjøringa starter 1300, og avsluttes 1900. SX-OGN har de tre første, Calibraklubben de tre siste. (ok, kan hende du ikke mente banetid fra 15, men fra 16. Leste litt kjapt..)

Svensken var ikke klar over at dette MÅTTE arrangeres som kjøretrening med instruktører og teori (litt spes opplegg) før enn i april.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det vel teori osv. fra 1500 da... står i brevet/mailen at vi skal møte opp klokken 15....

Problemet med slike treff hvor en leier en slik bane er som regel det at skal man kjøre der så må man overholde veitrafikk lovene... ingen grisekjøring...

Mange som er tørste på banekjøring leser først Treff med banekjøring og så ser dem for seg gatebil osv... så finner dem ut at det er "vanlig" kjøring og da detter dem av lasset hehe

Men har vært på div. audi treff på våler og de går vel under samme regler som alle andre klubber som stiller der og der var det iallefall VELDIG lite trafikkregler som ble overholdt etterhvert...db grensa var også veldig udefinerbar igrunn.... vi som holder mjøstreffet er iallefall meget positivt innstillt til treffet og ser vålerbanen som en kjempemulighet til å lære teknisk kjøring samt mye bra film sessions! om vi får kjøre i 100 eller 120 er iallefall meg litt likegyldig ... har stått i så mange timer i kø for å få delta på gatebil at jeg er glad for at jeg slipper kø denne gangen... :D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider