Gå til innhold

Div spm om polo 86c

Ranger emnet

Andreas_1

Anbefalte innlegg

Hallais!

Kjøpte meg en polo hin dagen og et par spørsmål kom derfor opp:

Tenkte å kjøpe meg et par simons potter og kjøre 2" anlegg. Er det mulig å miste noe effekt av dette?

Hvis jeg klarer å rote frem noe plass så tenkte jeg å smelle på et monster konfilter hvis jeg klarer å lage til noe adapter opplegg. Regner med det ikke blir noe effekt tap av det men får motoren nok bensin da?

Er stabstag og tårnavstivere å finne noe sted? Finnes det bak?

Jeg har en lekker klokke ved siden av speedo men jeg har klokke på armen og så jeg tenkte litt på å oppgradere til turteller. Fins det en polo 86c med turteller? GT kanskje? Hva skal til for å montere dette isåfall?

Hva er forskjellene på vanlig 1.3 og GT? Motor, understell, karrosseri, interiør.

Kommer sikkert på mer senere!

:)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Er stabstag og tårnavstivere å finne noe sted? Finnes det bak?

Jeg har en lekker klokke ved siden av speedo men jeg har klokke på armen og så jeg tenkte litt på å oppgradere til turteller. Fins det en polo 86c med turteller? GT kanskje? Hva skal til for å montere dette isåfall?

Hva er forskjellene på vanlig 1.3 og GT? Motor, understell, karrosseri, interiør.

Kommer sikkert på mer senere!

:)

Stabstag er så og si umulig å få tak i B&B laget noen få 20mm, samme gjorde sorg.

wiechers har fjærbeinsstag, oppe/nede foran og bakre

Polo Gt og G40 har turteller, men ingen av disse ble importert til Norge av Møller. Golf I skal passe i.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Som nevnt har Gt turteller ja. Jeg tror jeg har et ekstra GT instrument liggende med turteller i og digitalklokke i midten nederst seff :)

Foruten det så har GT litt grommere forgasser.. er vel Pierbrug'en som sitter på 2 liters transportere har jeg hørt. Men men den bør uansett hives til fordel for weber eller no mer vettug.

GTen har også litt stivere fjærer, også er det sveisa på noen mini støtte stag forran på fjerbeina, pluss et mini stag under. Ellers er det vel noe slags billig recaro lisens variant seter, men de er digge å sitte i, og GT har litt mindre ratt.

Utover det er det nok mye mye likt. Er iallefall justering av speilene innenfra nede på døra.

Har noen bilder av vraket mitt noensteder:

http://www.gunstig.no/minbil.jpg

http://www.gunstig.no/bilder/polobagasje2.jpg

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding: Det du prøver å si er at du vil selge meg instrumentene til spott pris altså? Men det er vel ikke akkurat plug & play... Hva mer enn instrumentene trenger jeg?

Men ingen som har noen tanker om eksos anlegget eller om den får for lite bensin med åpent filter?

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Polo-Classic sier over, trenger du bare instrumenter fra en Golf 1 modellår etter 1981. Det er ca ett år siden Lupo og jeg monterte et slikt i ex 86c'en hans. Om du er litt fingernem flytter du over speedometeret fra gamleinstrumentet ditt, ettersom det er ulik utveksling på de to speedometerne (W=250 på Golf og W=280 på Polo). Om du er heldig finner du en Derby/Polo Classic på høggern med 1,3L (bigblock;)). Den har også turteller.

Når det skal kobles til er det bare å plugge i stikkeren og så funker alt!

Mer mystisk er det ikke....

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okey! Høres jo enkelt og greit ut! Men dette speedoet som Pudding har da. Er det samme utveksling på det da?

Mitt satt i en polo gt 1.3 ja, og har samme utveksling som ditt isåfall.

skal ned og se etter om jeg finner det nå i helga.. Kan ha sprekk i glasset forran, det husker jeg ikke :) Skal prøve å ta et bilde.

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detuktioner: Satser på at det er meg du mener og takker og bukker! Satser på at det blir noe gromt noe en dag! :)

Pudding: Kan jeg ikke flytte over glasset fra det jeg har? Hvis jeg kan det og du gir meg riktige tall så regner jeg med jeg tar det!

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En prosjekt tråd kan vi sikkert ordne men må nesten få et par ting på stell først. Å lese en 10 siders tråd om rustfjerning er vel ikke så spennende vel?

Får heller slenge opp en tråd når jeg har alle planer linet!

Men du da? Har du en tråd kanskje? :)

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan bli litt umunter lesning:P Nei, har nok ikke det, må nok få linet planene mine jeg også. Må få den i best mulig stand, skifte litt småtteri å sånn først. Er heldig å ha kun litt rust rundt dørhåndtakene og en bil som kun har gått ca. 44.000 garanterte km. så er ikke så mye som skal til, men jeg må finne rett stuk jeg vil bygge i og sånt no, men vi får se hva ting blir til..

'86 Vw Polo 86c Coupé

Vi lærer alle av våre feil....Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider