Gå til innhold

Høyt turtall i forhold til fart...

Ranger emnet

VolvoTore

Anbefalte innlegg

En annen ting... Hvis jeg bytter bakaksel til en med lavere utveksling, så vil jeg vel få problemer med at speddo'n viser feil? Hva kan jeg gjøre for å bøte på det? (Før onkel politi bøter på det... he he...) For det vil vel vise for lite? Jeg har seff mek. speedo (M40).

du bytter speedometerdrevet på girkassen til det som sto i den girkassen som hørte til den nye bakakslingen din. evt at du tar speedometeret fra den bilen du tok bakakslingen fra. etterpå: SJEKK at det viser rett..

edit: å bytte drevet tar deg MAX 20 minutter om du må ligge å krype under bilen din. har du bukk tar hele greia max 10 minutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bytter speedometerdrevet på girkassen til det som sto i den girkassen som hørte til den nye bakakslingen din. evt at du tar speedometeret fra den bilen du tok bakakslingen fra. etterpå: SJEKK at det viser rett..

edit: å bytte drevet tar deg MAX 20 minutter om du må ligge å krype under bilen din. har du bukk tar hele greia max 10 minutter..

Det er el.speedo på den bilen jeg har tenkt å ta diffen fra...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hvilken utveksling den bilen har?

jeg trenger bakaksel uten diff! må være 3.73, 3.91 eller 4.10 og el speedo

Er jo det jeg prøver å finne ut da... :rolleyes: Bare regner kutter ut og sola kommer tilbake skal jeg gå ut og snurre mellomaksel.... :D

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt: jeg bytter bakaksel! Hvis jeg har 4.10:1 utveksling nå (hvilket matematisk ser ut til å stemme med det bilen faktisk holder i hastighet) og bytter til bakakslingen fra delebilen (3.54:1) vil hastigheten ved 3000o/min øke fra 85km/t til 100km/t :D Den vil vel riktignok dra noe tyngre på lavere gir, men det er ikke noe problem for den bruker opp gira før man rekker å tenke seg om nå.

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider