Gå til innhold

Flisgulv i garasje

Ranger emnet


Bård

Anbefalte innlegg

Naboen min har flisgulv i garasjen, og jeg lurer på å legge det jeg også, men jeg lurer på hvordan det er med flisgulv om vinteren. Vi har piggdekk på bilen, og vil dette da enkelt lage riper i gulvet (selv om vi ikke har for vane å stå og spinne inne i garasjen...). Og dersom det har kommet vann/snø på flisgulvet, vil det da bli glatt, slik at man kan risikere å skli rett inn i veggen dersom man kommer litt for fort inn i garasjen?

 

Håper at noen har erfaring med dette (eller eventuelt forslag til andre gulv man kan ha i garasje. Betong er ikke så pent..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får jo fliser som er beregna for å bruke ute.

viss du ikkje liker betong gulv så kan du helle ein slags epoxy blanding på gulvet. da blir gulvet blangt og fint. lett å holda reint.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på et amerikansk forum at epoxyen ikke vil ha det særlig godt når man kommer inn etter å ha kjørt i 80 på en sommerdag, og dekkene er varme, ettersom varme får epoxyen til å løsne fra betongen. Og om vinteren blir den tæret på av salt. Jeg har likevel tenkt litt på å kanskje bruke epoxy, for de gulvene jeg har sett med slik overflatebehandling har vært veldig pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på et amerikansk forum at epoxyen ikke vil ha det særlig godt når man kommer inn etter å ha kjørt i 80 på en sommerdag, og dekkene er varme, ettersom varme får epoxyen til å løsne fra betongen. Og om vinteren blir den tæret på av salt. Jeg har likevel tenkt litt på å kanskje bruke epoxy, for de gulvene jeg har sett med slik overflatebehandling har vært veldig pene.

 

har aldri hørt det der før, men epoxy tåler litt kjemikalier og da. pappsen har det på jobben og der er det tøffe oppgaver den får. lastebiler som står parkert, skvetting fra olje, drivstoff og div kjemikalier.og forsatt lika fin.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min har flisgulv i garasjen, og jeg lurer på å legge det jeg også, men jeg lurer på hvordan det er med flisgulv om vinteren. Vi har piggdekk på bilen, og vil dette da enkelt lage riper i gulvet (selv om vi ikke har for vane å stå og spinne inne i garasjen...). Og dersom det har kommet vann/snø på flisgulvet, vil det da bli glatt, slik at man kan risikere å skli rett inn i veggen dersom man kommer litt for fort inn i garasjen?

 

Håper at noen har erfaring med dette (eller eventuelt forslag til andre gulv man kan ha i garasje. Betong er ikke så pent..)

 

Varmekabler :rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmekabler :rolleyes:

 

Har også tenkt på det med varmekabler i garasjen, men om vinteren saltes det mye på veiene og dette fester seg under bilen med snø og annen shit. Og når man da parkerer bilen i garasjen så vil det jo begynne å smelte. Gjør ikke det at "rustprosessen" går fortere?? doh

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på det med varmekabler i garasjen, men om vinteren saltes det mye på veiene og dette fester seg under bilen med snø og annen shit. Og når man da parkerer bilen i garasjen så vil det jo begynne å smelte. Gjør ikke det at "rustprosessen" går fortere?? doh

 

mulig :rolleyes: Det er et problem vi ikke har her opp i nord siden veiene ikke saltes her

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo varmere, jo fortere blir jern oksidert til jernoksid (rust)

 

Derfor iskald bil inn i en varm garasje ikke er så lurt.. mye kondens, alle steder. Og varmen vil sette fart på korrosjonen.

 

Luftavfukter er greit å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår