Bård Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Naboen min har flisgulv i garasjen, og jeg lurer på å legge det jeg også, men jeg lurer på hvordan det er med flisgulv om vinteren. Vi har piggdekk på bilen, og vil dette da enkelt lage riper i gulvet (selv om vi ikke har for vane å stå og spinne inne i garasjen...). Og dersom det har kommet vann/snø på flisgulvet, vil det da bli glatt, slik at man kan risikere å skli rett inn i veggen dersom man kommer litt for fort inn i garasjen? Håper at noen har erfaring med dette (eller eventuelt forslag til andre gulv man kan ha i garasje. Betong er ikke så pent..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Tenk å parkere din bil som er strøken i understellet på et speilgulv ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Prøv såkalte industrifliser. Mener å huske at det finnes noe sånt. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 fliser går bra...men du bør vel ikke velge blanke baderomsfliser.. du får sjekke rundt om på bilverkstedene... møller ensjø i oslo har fliser...ser veldig bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janniZ Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 fliser går bra...men du bør vel ikke velge blanke baderomsfliser..du får sjekke rundt om på bilverkstedene... møller ensjø i oslo har fliser...ser veldig bra ut. Fullstendig off topic, men kul den golfen i avataren din.. Selvgjort er velgjort, R.I.P gti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Ja, når jeg tenker meg om er det jo fliser på mange bilvaskerier/bilverksteder. Får se om jeg kan få tak i noe slikt. Må uansett ha frostsikre fliser, så baderomsfliser er nok ikke et alternativ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Fant en annonse for "Bergoplattan" i Norsk Motorveteran for en stund siden, og det så jo greit ut, om det er så solid som de påstår.... : http://www.amport.no/bergo_royal.html Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 man får jo fliser som er beregna for å bruke ute. viss du ikkje liker betong gulv så kan du helle ein slags epoxy blanding på gulvet. da blir gulvet blangt og fint. lett å holda reint. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Jeg leste på et amerikansk forum at epoxyen ikke vil ha det særlig godt når man kommer inn etter å ha kjørt i 80 på en sommerdag, og dekkene er varme, ettersom varme får epoxyen til å løsne fra betongen. Og om vinteren blir den tæret på av salt. Jeg har likevel tenkt litt på å kanskje bruke epoxy, for de gulvene jeg har sett med slik overflatebehandling har vært veldig pene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Jeg leste på et amerikansk forum at epoxyen ikke vil ha det særlig godt når man kommer inn etter å ha kjørt i 80 på en sommerdag, og dekkene er varme, ettersom varme får epoxyen til å løsne fra betongen. Og om vinteren blir den tæret på av salt. Jeg har likevel tenkt litt på å kanskje bruke epoxy, for de gulvene jeg har sett med slik overflatebehandling har vært veldig pene. har aldri hørt det der før, men epoxy tåler litt kjemikalier og da. pappsen har det på jobben og der er det tøffe oppgaver den får. lastebiler som står parkert, skvetting fra olje, drivstoff og div kjemikalier.og forsatt lika fin. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 enkelt fliser kan bli jævlig glatte,vi hadde fliser i en liten avdeling i verkstedet der jeg sto,var jo rene skøyteisen der når en sølte litt vann/olje ol. for ikke å snakke om vinteren med snø som smelta,gå heller for noe anet hvis du kan mener jeg. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Naboen min har flisgulv i garasjen, og jeg lurer på å legge det jeg også, men jeg lurer på hvordan det er med flisgulv om vinteren. Vi har piggdekk på bilen, og vil dette da enkelt lage riper i gulvet (selv om vi ikke har for vane å stå og spinne inne i garasjen...). Og dersom det har kommet vann/snø på flisgulvet, vil det da bli glatt, slik at man kan risikere å skli rett inn i veggen dersom man kommer litt for fort inn i garasjen? Håper at noen har erfaring med dette (eller eventuelt forslag til andre gulv man kan ha i garasje. Betong er ikke så pent..) Varmekabler :rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Varmekabler :rolleyes: Har også tenkt på det med varmekabler i garasjen, men om vinteren saltes det mye på veiene og dette fester seg under bilen med snø og annen shit. Og når man da parkerer bilen i garasjen så vil det jo begynne å smelte. Gjør ikke det at "rustprosessen" går fortere?? doh Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Har også tenkt på det med varmekabler i garasjen, men om vinteren saltes det mye på veiene og dette fester seg under bilen med snø og annen shit. Og når man da parkerer bilen i garasjen så vil det jo begynne å smelte. Gjør ikke det at "rustprosessen" går fortere?? doh mulig :rolleyes: Det er et problem vi ikke har her opp i nord siden veiene ikke saltes her Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Jo varmere, jo fortere blir jern oksidert til jernoksid (rust) Derfor iskald bil inn i en varm garasje ikke er så lurt.. mye kondens, alle steder. Og varmen vil sette fart på korrosjonen. Luftavfukter er greit å ha :) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg