Gå til innhold

Eksos anlegg størrelse

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Lurte litt på hvor tjukke eksosrørene er i diameter jeg.. Vet det varierer med motor. Men, med en 1.8 l 90 hk motor ?? Ser ut som det er 2" eller noe under bilen min. Hvordan blir det da å bytte ut det med 2,5" ? Fjerne katn? Lyd ?

Finns det noe som heter sportskatalysator ? Som ikke er like stor, min stikker så langt ned under bilen, blir vanskelig å senke bilen 100mm ..

Det ble litt knotet.. :)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjærna kat'n på min Golf 2 og den bakerste lyddempern. Så jeg har rakarør fra motor og til ei DTM effektpotte bakerst. Vurderer å montere kat'n igjen, for det bråker noe jvælig! Mvh Tommen

Demper katta noe da? Er det ikke bedre å sette tilbake lyddemperen?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har 1.5" rør samme som på 1.6L. Dette rører er til en GTI 8V, som da har 2" rør samme som 16V. Så dette vil jo passe, det er jo bare å kutte noen kutt i røra for å tre det uttpå andre rørene, og bruke rørklemmer å klemme til, med litt eksospasta som jeg har jort. Bare få det helt tett. Jeg bruker 2" rustfritt rør, på en 1.6L:) Det bråker!! Men hvorfor kjøpe der? Drar du til nermeste rørleggerfirma, har de rester liggende rundt om du du sikkert kan få. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider