Gå til innhold

Noen med peiling på boostcontrollere her?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Har akkurat innstallert en dual stage boostcontroller til en kamerat av meg. Men uansett hvor "lavt" vi skrur ned trykket, så går trykket rett opp til "danger, danger!" :rolleyes:

Kan koblingene være feil, slik at slangen fra wastegate og turbo går innpå feil tilkobling på boostcontrolleren?

 

I manualen står det:

4/ Remove the pressure hose fitted to the waste gate actuator and insert it over the silver colored nipple of the boost controller. Note the inlet direction arrow on the boost controller. Use the pre-existing hose clamp to secure the hose onto the boost controller.

 

5/ Take the extension hose and fit it onto the blue colored nipple. Fit the other end to the waste gate actuator. Use the supplied hose clamp to secure the hose onto the nipples.

 

Det jeg har gjort, er å koble slangen fra turbo på den sølv-fargede nippelen, og slangen fra wastegate innpå den blå-fargede nippelen. Stemmer ikke dette, med det som står i manulen? Står at boostcontrolleren ikke vil fungere helt hvis jeg kobler feil, men jeg trodde ikke at dette eventuelt ville skje..

Det er ikke noen lekkasje e.l. på slangene fra wastegate og turbo, slik at trykket ikke forsvinner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat innstallert en dual stage boostcontroller til en kamerat av meg. Men uansett hvor "lavt" vi skrur ned trykket, så går trykket rett opp til "danger, danger!" :rolleyes:

Kan koblingene være feil, slik at slangen fra wastegate og turbo går innpå feil tilkobling på boostcontrolleren?

 

I manualen står det:

4/ Remove the pressure hose fitted to the waste gate actuator and insert it over the silver colored nipple of the boost controller. Note the inlet direction arrow on the boost controller. Use the pre-existing hose clamp to secure the hose onto the boost controller.

 

5/ Take the extension hose and fit it onto the blue colored nipple. Fit the other end to the waste gate actuator. Use the supplied hose clamp to secure the hose onto the nipples.

 

Det jeg har gjort, er å koble slangen fra turbo på den sølv-fargede nippelen, og slangen fra wastegate innpå den blå-fargede nippelen. Stemmer ikke dette, med det som står i manulen? Står at boostcontrolleren ikke vil fungere helt hvis jeg kobler feil, men jeg trodde ikke at dette eventuelt ville skje..

Det er ikke noen lekkasje e.l. på slangene fra wastegate og turbo, slik at trykket ikke forsvinner ut.

 

Har du tatt en slange fra turboen noe sted siden du sier fra turbo? Tas trykket fra en nippel montert på kompressorhuset et sted?

Det som står der er jo at du skal ta den til wastegate aktuatoren/klokka og sette på den sølvfargede nippelen. Mens du har kanskje tatt feil ende av trykkslangen inn der så du ikke har noe trykksignal inn der.

 

Sånn jeg forstod det skal du ta en signalslange(trykk/vakuum), altså den som opprinnelig gikk inn på wastegate, inn på den sølvfarga, og en ny slange fra den blå ut til wastegateaktuatoren.

Omtrent motsatt av hva du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det jeg har gjort, er å kappe denne "pressure hosen" rett av. (se bilde.)

 

turboxsdsbcinstructions.htm_txt_wpe3F.gif

 

Jeg har forlenget slangen som går ifra wastegate-actuatoren i følge bildet, og koblet den innpå den blå nippelen.

Slangen som går innpå turboen igjen, på den andre siden, har jeg forlenget og satt innpå den sølv-fargede nippelen.

Med andre ord så er kompressor huset koblet til den sølvfargede, mens wastegaten er koblet til den blå.

Skal det være omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det jeg har gjort, er å kappe denne "pressure hosen" rett av. (se bilde.)

 

turboxsdsbcinstructions.htm_txt_wpe3F.gif

 

Jeg har forlenget slangen som går ifra wastegate-actuatoren i følge bildet, og koblet den innpå den blå nippelen.

Slangen som går innpå turboen igjen, på den andre siden, har jeg forlenget og satt innpå den sølv-fargede nippelen.

Med andre ord så er kompressor huset koblet til den sølvfargede, mens wastegaten er koblet til den blå.

Skal det være omvendt?

 

Ja ifølge den engelske teksten skal det være omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår