Gå til innhold

Economy-måler

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen hadde en økonomi måler, som den på bildet?

http://img56.exs.cx/my.php?loc=img56ℑ=economy3pu.jpg

Min har av en eller annen grunn sluttet å funke. angry Noen som har en som ikke de skal ha en formue for? Er til 240. Gidder nesten ikke å ringe Volvo, de skal vel ha 1500 for en sånn......

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har av en eller annen grunn sluttet å funke. angry Noen som har en som ikke de skal ha en formue for? Er til 240. Gidder nesten ikke å ringe Volvo, de skal vel ha 1500 for en sånn......

Bytte den ut meg en fra f.eks. Mekonomen eller CDcardic koste 200,- og den passer der du har din kommer kanskje noen mm lengre ut siden den er bregnet å montes på en flat plate, men jeg monte den i en plate som du har og det funket ok...

Men originalt er nok best vist du har en rekke med instrumente av denne typen.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 3-4 stk av den typen:) hvis du er interessert..

vet de har en tendens til å gå tette i filteret hvor slangen sitter.. menne som sagt så har jeg noen av disse *men bruke ikke noen av de*;)

de funker på den måten at man tar en slange ifra innsuget til måleren, så ser man kor ekonomisk man kjører;) *man må seff ha + og - til lys da..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen fungerer den?

er du tung på gass foten ligger viseren i de røde området (uøkonoisk), men er du lett på foten ligger den normalt i det grønne (økonomisk)

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så den skal ikke høre till å ligge i det røde hele tiden så lenge bilen ruller altså!?;););) hehe

som nevnt før andre plasser så er det ikke bilen/motoren det kommer ann på, men sjåføren;) :D sombrero doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vomaz, begynne den på 0 bar og går nedover på minus etterhvert som du gir gass då?

nei, har dessverre ikke noe tall på min..

slik ser den ut (nr to ifra høyre)

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/div/r-sportinstrument2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan se to av mine øko.målere på linken jeg la til over...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider