Gå til innhold

Ta i gang på 2. gir

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Originally posted by Nitrofish

jeg tror at om et par år vil noen (spes) Honda Vtec folk til å få en overraskelse med den nye Caddilac DOHC 32V Vtec`n.

 

Caddi lanserte da en motor med variable ventiltider og åpninger allerede i 1902.. Honda var ikke forut for sin tid akkurat..

Er jo som med alt annet, la noen andre komme med det, og forske på det et halvt århundre, SÅ kommer japsene med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ascona: Hvis caddi hadde et velfungerende vtec system, hvorfor brukte de ikke det videre? Det er jo bedre en en "vanlig" motor.

 

Honda har jo et velfungerende system som andre har betalt titals miliarder for å bruke i sine motorer ( Toyota og bmw ).

 

Fordi de ikke hadde teknologien til det kanskje ? Er en datamaskin som styrer det hele, litt vanskelig å få til når ikke transistoren var oppfunnet før 40-50 tallet :D

 

 

Jeg er ikke to liters fan, jeg er 3.2 liters Vtec fan ;-) Noen som har sett min avatar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Ascona: Hvis caddi hadde et velfungerende vtec system, hvorfor brukte de ikke det videre? Det er jo bedre en en "vanlig" motor.

 

Honda har jo et velfungerende system som andre har betalt titals miliarder for å bruke i sine motorer ( Toyota og bmw ).

 

Fordi de ikke hadde teknologien til det kanskje ? Er en datamaskin som styrer det hele, litt vanskelig å få til når ikke transistoren var oppfunnet før 40-50 tallet :D

 

 

Jeg er ikke to liters fan, jeg er 3.2 liters Vtec fan ;-) Noen som har sett min avatar ?

 

Det finnes andre løsninger enn transistorer, de hadde en vakuumstyring av det, som faktisk funka ganske greit, men det var litt dyrt å produsere den gangen.

 

Uansett, There is only one substitute for cubic inches.. MORE cubic inches!

 

Det er slagordet til Brabus, og jeg må bare si meg helt enig med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Uansett, There is only one substitute for cubic inches.. MORE cubic inches!

 

There is only one substitute for cubic inches, technology!

;)

 

Og med det tror jeg jeg trekker meg ut av denne diskusjonen, vi blir nok ikke enige likevel.. Og det behøver jo ikke være noe mål i seg selv. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

There is only one substitute for cubic inches, technology!

;)

 

Og med det tror jeg jeg trekker meg ut av denne diskusjonen, vi blir nok ikke enige likevel.. Og det behøver jo ikke være noe mål i seg selv. :)

 

Men jeg tror av en eller annen grunn at du har et litt mer nyansert syn på ting enn Hondaen viser, jeg trodde faktisk ikke at det var mulig å være så hjernevasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Men jeg tror av en eller annen grunn at du har et litt mer nyansert syn på ting enn Hondaen viser, jeg trodde faktisk ikke at det var mulig å være så hjernevasket.

 

Hjernevasket ? Ja godt mulig det! :D

 

/egotripp på

 

Eier iallefall deg og mange andre kubikk-rånere her inne med NSX og mc.

 

U know.. en lett bil med lett, sterk motor, overlegent understell og kjøreegenskaper er noe annet enn en gammal amerikaner.

 

Kan du holde følge ? tvilsomt..

 

/egotripp av

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

Hjernevasket ? Ja godt mulig det! :D

 

/egotripp på

 

Eier iallefall deg og mange andre kubikk-rånere her inne med NSX og mc.

 

U know.. en lett bil med lett, sterk motor, overlegent understell og kjøreegenskaper er noe annet enn en gammal amerikaner.

 

Kan du holde følge ? tvilsomt..

 

/egotripp av

 

;-)

 

Hvor lett var denna lette riskokern din mente du?

de eneste dataene jeg finner sier 1350kg, det er ikke spesiellt lett det..

130kg lettere enn bilen min, liten forskjell med andre ord.

Og med den pysete standarddimmen på den bilen, 205/50-15 foran og 225/50-16 bak..

0-100 knuser du meg jo virkelig på, med hele 0,2 sek.

Toppfart er ganske lik..

Hvordan det er på svingete vei kan jeg ikke uttale meg om..

 

Mc er jeg for min del ferdig med, ihvertfall foreløpig..

 

Forresten, jeg trenger vel ikke si hvilken bil som ble omtalt som "Best handling car ever" da den kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Men jeg tror av en eller annen grunn at du har et litt mer nyansert syn på ting enn Hondaen viser, jeg trodde faktisk ikke at det var mulig å være så hjernevasket.

 

Jeg mener selv at jeg er relativt nyansert hvertfall.

Jeg er IKKE noen merkefrik, og skjønner ikke hvorfor enkelte er helt fanatisk rundt sitt bilmerke.

 

Jeg kjører Nissan nå, og kommer til å gjøre det en god stund, men generelt syns jeg ikke Nissan er spesielt kule biler. Det er 200SX, 300ZX og Skyline som er de interessante modellene i mine øyne.

Gidder ikke å forsvare en Cherry fordi det er en Nissan, for å si det på den måten.

 

Er bare en bilentusiast, men ingen fanatiker.

Men det er nå engang slik at jeg sluker mer info om det kjøretøyet jeg har til enhver tid enn andre merker.

Da blir det til at man lærer mer om hvordan det fungerer, og har lettere for å argumentere på bakgrunn av det.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt merkelig hvordan noen mener at de skal kunn ekjøre fra en gammel amerikaner med en ny bil... finn fram en 1965 modell honda som kan kjøre fra en corvette sting ray, samme årsmodell med den minste motoren... ikke det nei...

hvilken modell er NSXen da? finn en corvette av samme årsmodell og du vil se at bilene ikke er så forskjellige...

 

Det med teknikk VS volum gidder jeg ikke kommentere mer...

 

PS: overlegent understell? Legg ut noen tall: Sideveis G-krefter på en ny NSX. Kan du matche Z06? 1,06G fra FABRIKK!

Og 405HK... 405 hk (Z06)

-280 hk (tillatte i NSX)

=125 hester mer i vette

Overlegen motor..

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Hvor mange Hondaer med over 500kkm på speedometeret vet du om?

 

Jeg vet om 14 stk volvoer med samme eier som har over 500kkm på speedometeret.

 

Vet faktisk om 4 hondaer som har gått over 500kkm..

 

Honda er faktisk veldig holdbare biler...;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere beveger dere bort fra temaet nå.. sideveis g-krefter og ta i gang på 2.gir er vel to forskjellige ting..

 

Ps: en ting mens vi er borte fra temaet:

 

DET GÅR IKKE ANN Å SAMMENLIGNE EN 1,8 V-TECH MED EN 350 V8!!!!!!

 

Bare sier det nå!!!Synes hele den disk'en om liten vs stor..

 

BARE TULL!!

88 Ford Sierra Rs Cosworth 2wd

75 Ford Escort MK2 RS2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

 

PS: overlegent understell? Legg ut noen tall: Sideveis G-krefter på en ny NSX. Kan du matche Z06? 1,06G fra FABRIKK!

 

Var ikke NSX kjent for akkurat dette, at den hadde over 1G i sving ifra fabrikk? i 92......?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår