Gå til innhold

Ta i gang på 2. gir

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ascona

 

Jeg tviler sterkt, tror nok min 19 år gamle amerikaner med bladfjærer og støtstenger skulle holdt følge.

 

Ja, men det kan vi jo sjekke!

Du stiller med Corvetten, og jeg er rimelig sikker på at en NSX har lyst til å stille opp. Banetid bør vel la seg gjøre å få.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Ja, men det kan vi jo sjekke!

Du stiller med Corvetten, og jeg er rimelig sikker på at en NSX har lyst til å stille opp. Banetid bør vel la seg gjøre å få.

 

Med tanke på at jeg overhodet ikke kan å kjøre effektivt på bane tror jeg på en måte ikke at det er en option.

Men banetid hadde man forsåvidt hatt allerede 5. og 6. April..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det med å sammenligne nytt med gammelt, da.....

 

Jeg tror faktisk jeg også skulle klart å kjøre fra en 1936modell ford lastebil med den nye ferrari F1 bilen....

 

Det er mye å skryte av!.....

 

For å dra det enda lenger fra topic kan jeg jo nevne at med en liten modifisering fra Kenne Bell, klarer en SUBURBAN 0,88G...

Det er mer enn en BMW M3....

Men disse bilene er jo helt forskjellige!

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

For å dra det enda lenger fra topic kan jeg jo nevne at med en liten modifisering fra Kenne Bell, klarer en SUBURBAN 0,88G...

Det er mer enn en BMW M3....

Men disse bilene er jo helt forskjellige!

 

Det som er enda viktigere enn å dra G i sving, er hvor kjapt bilen klarer å bytte retning. Altså å gå fra maks G en vei til maks G motsatt retning. Der er nok Suben treigere tipper jeg.

Men imponerende tall da. ;)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Siden bilen min har såpass kort utveksling pleier jeg ofte i bykjøring å ta i gang på 2. gir med den. Sliter dette mer på bilen på noen måte enn å ta i gang på 1. gir?

 

 

Normalt girer jeg 1-3-5.

 

Ved minste antydning til nedoverbakke girer jeg 2-4-5.

 

Ved oppoverbakke, tung last eller kraftig akselerasjon girer jeg selvsagt 1-2-3-4-5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Caddi lanserte da en motor med variable ventiltider og åpninger allerede i 1902.. Honda var ikke forut for sin tid akkurat..

Er jo som med alt annet, la noen andre komme med det, og forske på det et halvt århundre, SÅ kommer japsene med det.

 

Bare en liten rettelse til saken angående variable ventiltider. Se hva som er skrivd i Sport Compact Car, et av de mest prestisjetunge bilbladene (på kloden??).

 

http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticasite/frames/variabletiming.htm

 

Når vi først er inne på dette emnet så er jo en annen note å ta i mente årsaken til at Honda dominerte F1 på 80-tallet slik som Ferrari gjør i dag. Gjett hva de hadde i motorene sine som ingen andre hadde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

 

Bare en liten rettelse til saken angående variable ventiltider. Se hva som er skrivd i Sport Compact Car, et av de mest prestisjetunge bilbladene (på kloden??).

 

http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticasite/frames/variabletiming.htm

 

Når vi først er inne på dette emnet så er jo en annen note å ta i mente årsaken til at Honda dominerte F1 på 80-tallet slik som Ferrari gjør i dag. Gjett hva de hadde i motorene sine som ingen andre hadde da?

 

Unnskyld at jeg spør, men hva er det du prøver å rette på?

Jeg sa da ingenting feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Når det står i artikkelen referert til over at Honda NSX i 1991 var verdens første serieproduserte bil med variabel ventilstyring så syns jeg det høres noe rart ut at du skriver at Caddie hadde dette allerede i 1902.

 

Les igjen hva jeg skrev.

Jeg skrev at de hadde MOTOR med variable ventiltider og åpninger allerede i 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Les igjen hva jeg skrev.

Jeg skrev at de hadde MOTOR med variable ventiltider og åpninger allerede i 1902.

 

ahh... de hadde en motor ja...... og med det argumentet argumenterer du tidligere i tråden for at japsene kopierer alt de kommer over? Tror faktisk romerne hadde en form for forbrenningsmotor for noen tusen år siden. hmmm ser ut som det ikke bare er japsene som kopierer alt de kommer over da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

 

ahh... de hadde en motor ja...... og med det argumentet argumenterer du tidligere i tråden for at japsene kopierer alt de kommer over? Tror faktisk romerne hadde en form for forbrenningsmotor for noen tusen år siden. hmmm ser ut som det ikke bare er japsene som kopierer alt de kommer over da :rolleyes:

 

Det er stor forskjell på en så generell sak som en forbrenningsmotor, og en otto motor med variable ventiltider og åpninger.

Grunnen til at motoren ikke ble satt i serieproduksjon i en bil var vel egentlig ganske enkel.. Kostnadene var store i forhold til nytten. noe de fortsatt er.

 

Men, den ble levert i noen biler, og en bil med den motoren er faktisk her i Norge.. Det er en av veldig få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår