Jokek Skrevet Mars 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Har senket 940'en nå med Volvos originale (?) chassis-sett. Settet er egentlig et Sachs sett progressive fjærer med Sachs gass-dempere. Funderte på Bilstein-dempere, men lommeboka nektet :-) Resultater så langt: Visuelt: Senket litt mer bak enn jeg ville, for den ble ikke helt i vater, men så glemte jeg da også å montere en 7mm plast-skive som fulgte med settet. Skal montete disse skivene om jeg gidder (nytt for meg at noe slikt eksisterer), så er jeg temmelig sikker på at den blir like mye senket foran og bak. Er ikke sikker på hvor mye settet senker, men det kan være rundt 25-30mm. Akkurat passe. Kjøreegenskaper: Bilen ble først og fremt mer komfortabel. Merker at fjæringsveien ikke er den samme over store dumper, men små ujevnheter svelges mye bedre enn før. Spesielt merker jeg dette bak. Men så var nivåreguleringsdemperne som sto der fra før ganske dårlige også. Bilen ble også (heldigvis) noe stivere, men mindre stiv enn jeg hadde trodd på forhånd. Mye mer stabil i høye hastigheter, men det var nok fordi demperne var dårlige fra før, og ikke bare på grunn av de nye fjærene. Bilen er ikke minst mye bedre å håndtere under bremsing, da fronten ikke dykker ned så mye som før, og den krenger også mindre enn før. Alt i alt er jeg meget godt fornøyd. Bilen kunne fremdeles krenget mindre, da fjærene jo er ganske myke i begynnelsen av bevegelsen. Hadde vært morsomt å prøve litt stivere stabstag. Siter mvh Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Originally posted by Jokek Men så var nivåreguleringsdemperne som sto der fra før ganske dårlige også. Bilen ble også (heldigvis) noe stivere, men mindre stiv enn jeg hadde trodd på forhånd. Mye mer stabil i høye hastigheter, men det var nok fordi demperne var dårlige fra før, og ikke bare på grunn av de nye fjærene. Alt i alt er jeg meget godt fornøyd. Bilen kunne fremdeles krenget mindre, da fjærene jo er ganske myke i begynnelsen av bevegelsen. Hadde vært morsomt å prøve litt stivere stabstag. Er de dårlig? Hrmpf.. Jeg har noen senkefjærer her og JEg skal kutte den myke dele av dem tenkte jeg.. Blir pittelitt lavere og myemye stivere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokek Skrevet Mars 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Fjærene som sto bak var da ok, men demperne synes jeg var stive og generelt dårlige kjøreegenskaper. Jeg har uansett bare kjørt med demperne i laveste posisjon. Mulig lufta har en slags fjærende egenskap om man pumper i litt. Tenkte faktisk å kappe en runde foran, men hadde ikke lyst til å voldta de nye dyre fjærene mine. Siter mvh Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Jeg har brukte 200kr stk fjærer. Men jeg vurderer å kutte vekk en evt minispiral når jeg får starionen sine fjærer.. Krenging er ikke gøy, men det er kjekt å ha noe å gå på her i bergen da.. hmm. Jaja, får se når de kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg