Gå til innhold

power-filter til sierra??

KajKnoz

Anbefalte innlegg

hvor kan jeg klare å få tak i power filter til sierraen min?

det er en 2.0l (ohc) 87-modell.

Den typen de sluttet å produsere i starten av 87 (gamle typen med andre ord).

det hadde vært fint med tips om hvor man får tak i en ekstrem loffepotte som kunne passet den bilen oxo??

noe rundt 5" eller noe tror jeg kunne vært kult;)!

har lett litt rundt på nettet med finner ikke noe større enn 4", men hadde vært morro å hatt noe større enn de alle de andre folke rundt her har..

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang luftfilter så kjøpte jeg mitt på Vangbo, fikk da også med silicone overganger og chrome rør:

filter010.jpg

Når det gjelder eksos så har jeg 2x 4tom på min, syns det passet fint.

2x4tom_1.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så bra ut det ja:D

hvor mye måtte du gi for filteret da?

fant ikke priser på vangbo se..

passer det på motoren min oxo ettersom jeg har ohc motor lissom??

har sett mange filter til Dohc, men ettersom det står Dohc spesifisert så vet jo ikke jeg om jeg kan bruke det på min bil?

kjøpte du potta der oxo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret jeg kjøpt er universalt, måtte tilpasse røret litt selv.

Fikk alt for 750kr, noe som er ganske billig.

Det passer nok på ohc også, men man må lage en brakett til luftmengdemåleren.

Potta blei kjøpt brukt av "loffe" er på forumet, fåes på Torshov bilrekvisita.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye jobb var det å tilpasse det og få det montert da?

er det noe jeg kunne klart selv lissom??

Absolutt, tok meg maks 2timer å få det som jeg ville ha det. Brukte vinkelsliper til å kutte riktig lengde på røret, og så brukte jeg fester til ekstralys(hella) til å feste luftfilteret mot karosseriet.(bilde)

filter011.jpg

På ohc motorer blir det litt annerledes da motoren er ganske forskjellig fra dohc motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lyden jeg er på jakt etter;)

Kom opp i en heftig diskusjon med en som tror han kan ekstremt mye om bil igår se, og han mente på at jeg ikke kom til å merke noe forskjell i det hele tatt ved å monterer power filter og at det bare var sløsing av penger..

han hevdet at eneste merkbare forskjell var viss du åpnet panseret så så du at det var der.

men da tok han feil og jeg riktig da?

det er merkbar forskjell på lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lyden jeg er på jakt etter;)

Kom opp i en heftig diskusjon med en som tror han kan ekstremt mye om bil igår se, og han mente på at jeg ikke kom til å merke noe forskjell i det hele tatt ved å monterer power filter og at det bare var sløsing av penger..

han hevdet at eneste merkbare forskjell var viss du åpnet panseret så så du at det var der.

men da tok han feil og jeg riktig da?

det er merkbar forskjell på lyden?

Lyden min blei ganske ekstrem ved kun å bytte filter.

Han kompisen din har ikke helt feil da, for i utgangspunktet så er det ikke mye motstand i et standardfilter som er reint heller.. Men det sies at man kanskje får en hest eller 2 ekstra.

Men er bilen trimmet mye fra før av så blir riktig luftfilter mer kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨bilen min er helt original, og ettersom jeg ikke er så ekstremt teknisk av meg sånn motormessig, så blir det å få den trimmet litt vanskelig....

men kommer jeg til å merke noe forskjell på lyden ettersom det er en HELT original 2.0L motor med effektanlegg bare??

hvis ikke så bruker jeg pengene på noe annet til bilen lissom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider