Gå til innhold

Maskinpolering vs sjølvpolering

Ranger emnet

Zeph

Anbefalte innlegg

Korleis blir resultatet frå maskinpolering (på f.eks. ein Statoil-stasjon mot å gjere det sjølv?

Jeg har heller ikke prøvd dette selv, men jeg kan vanskelig tenke meg at det kan erstatte god, gammeldags polering.

Det beste resultatet får du når du polerer med ordetlig poleringsmaskin. Da blir du også kvitt alle de plagsomme "vaskeripene" som syns så godt i solskinn.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøper man billige poleringsmaskiner så har de som regel en lav effekt, og en svak motor.... Etter en stund med polering så går de varme og blir treeeege, og da må man stoppe å polere og vente en stund doh Og prøver man å legge på litt vekt så maskinen så den "skal ta mere" så stopper den nesten opp :S Det er veldig irriterende, og de billige maskinene har veldig dårlig håndgrep. Lønner seg i lengde å legge inn litt mer penger, ihvertfall hvis man har interessen av å ha en ren og pen bil som skinner :) Og er lettere å få av møkka når bilen er polert, da er det bare en rask spyling med høytrykker'n og en liten runde med svampen :)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøper man billige poleringsmaskiner så har de som regel en lav effekt, og en svak motor.... Etter en stund med polering så går de varme og blir treeeege, og da må man stoppe å polere og vente en stund doh Og prøver man å legge på litt vekt så maskinen så den "skal ta mere" så stopper den nesten opp :S Det er veldig irriterende, og de billige maskinene har veldig dårlig håndgrep. Lønner seg i lengde å legge inn litt mer penger, ihvertfall hvis man har interessen av å ha en ren og pen bil som skinner :) Og er lettere å få av møkka når bilen er polert, da er det bare en rask spyling med høytrykker'n og en liten runde med svampen :)

Så hva bør jeg gi for en grei poleringsmaskin da?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte en av brodern som han hadde kjøpt på Rusta i Sverige (svenskenes svar på Europris). Den funka veldig greit, 1200 watt med trinnløs regulering av hastighet, tror den kosta ca 200 kr. Men orka bare ca 6 helpoleringer av bil, nå funker den ikke lenger..Ellers vet jeg de er å få tak i for 2500 kr og oppover..

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider