Gå til innhold

Hva er første inntrykket av motorrommet mitt?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan du forklare litt nærmere hva du mener med det? :rolleyes:

Litt vanskelig å forklare hva han sa.. '

Jeg ringte for 3 uker siden, og bestilte Eu og motorbyttegodkjenning.. det tilsvarer en halvtime + en halv time, altså en time.. Når jeg kom så hadde han nesten ikke tid til å ta imot meg, stressa som faen osv.. starta med at han så etter at ramme nr. stemte på bilen, så skulle jeg åpne motorrommet, så gjorde det, så titta han oppi der i kanskje 10 sekunder og sa "Ser halvferdig ut, kom tilbake 01.06.05.

Så ba han meg om å sette på blinklysa og vanlig lys osv forran.. dette var greit, så gikk han bak bilen så sier han "fangerene dine begynner å bli matte, dette må du fikse".. Så ser han på blinklysa mine bak, og sier "Ja disse begynner å bli slitt".. "Åja, sier du det? de er jo tross alt bare 1 måned gamle " sier jeg.. "ok" får jeg som svar da..

Eu-kontrollen endte med kun En feil, og det var en 2`r feil på avgassen som han ikke målte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forklare hva han sa.. '

Jeg ringte for 3 uker siden, og bestilte Eu og motorbyttegodkjenning.. det tilsvarer en halvtime + en halv time, altså en time.. Når jeg kom så hadde han nesten ikke tid til å ta imot meg, stressa som faen osv.. starta med at han så etter at ramme nr. stemte på bilen, så skulle jeg åpne motorrommet, så gjorde det, så titta han oppi der i kanskje 10 sekunder og sa "Ser halvferdig ut, kom tilbake 01.06.05.

Så ba han meg om å sette på blinklysa og vanlig lys osv forran.. dette var greit, så gikk han bak bilen så sier han "fangerene dine begynner å bli matte, dette må du fikse".. Så ser han på blinklysa mine bak, og sier "Ja disse begynner å bli slitt".. "Åja, sier du det? de er jo tross alt bare 1 måned gamle " sier jeg.. "ok" får jeg som svar da..

Eu-kontrollen endte med kun En feil, og det var en 2`r feil på avgassen som han ikke målte.

Tror du har vært LITT uheldig med personen du traff på...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Enten juger du så det renner eller så har staten ansatt en totalt snuklippt sau. Syns det hele høres litt vel ekstremt ut. Om det du sier er sant så få sendt klage så fort som overhode mulig med krav om refusjon av evnt. utgifter. Når det gjelder mototren kan det nok gjennomføres på en bedre måte, så ikke veldig ryddig ut. Men det var jo ikke bare i motorrommet han klarte å kommentere fresht.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Enten juger du så det renner eller så har staten ansatt en totalt snuklippt sau. Syns det hele høres litt vel ekstremt ut. Om det du sier er sant så få sendt klage så fort som overhode mulig med krav om refusjon av evnt. utgifter. Når det gjelder mototren kan det nok gjennomføres på en bedre måte, så ikke veldig ryddig ut. Men det var jo ikke bare i motorrommet han klarte å kommentere fresht.

Lykke til!

Hvis du vil være med meg tilbake igjen til drøbak trafikkstasjon så kan jeg og du ta turen, og snakke med han som så på bilen, så kan vi spørre han om det jeg har skrevet her, og så kan du får høre med egne ord hva han sier...

alt i alt, tok det rundt 25-30 min det han gjorde i går..

jeg betalte 605 kroner til trafikkstasjonen, og nesten 400 i utgifter for å komme meg dit.. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem, var å ringe til biltilsynets telefon og forklare saken og få ny time et annet sted, så fikk time i oslo 02.06.05 istedet..

edit: Han trodde også forresten at senkefjærene var orginalfjærer på 240..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, men jeg må le: HAHAHAHhahahha!

synest synd i deg som møtte på han fyren, men jeg må le av hans idioti!

det er derfor det er å anbefale at man sender skriftlig søknad på forhånd! da har man en å forholde seg til, som gjør ting lettere!

det er synd at han neppe får sparken for den idiotiske oppførselen han har vist utad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg Greit nok ut egentli..

Virker som du har truffet på en totalt inkompetent idiot av beste sort.

Fins Bedre plasser å trekke Pluss kablen din :rolleyes:

Vis du følger Wiren til panserlåsen så er det en ganske fin plass å trekke kablen.

Trekte kablen min der no. Hadde den forbi bremsekraft forsterkeren før. Trur eg sparte meg over en meter med kabel på å trekke den ilag med wiren :rolleyes:

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh.....hva for ett rompehull er det du har truffet på da??

Jeg fikk mangellapp på bilen min her rett før jul pga. kappet senkesett, spacere, 3" anlegg med bare en demper og motorbytte til B23ET.

Senkesettet var jeg nødt til å bytte, orket ikke ta sjansen på at han skulle telle vindingene...så jeg ble nødt til å kjøpe sprell nytt.

Når jeg så dukker opp, så blir vi ståendes å vente på ledig bukk for å ta kontrollen....så begynner å prate litt med fyren, han sier han har jobba på Volvo i Gøteborg i 2 år, monterte 240....GULP! Haltech uten AMM sensor og Getrag girkasse er jo ganske synlige tegn på at noe har mere enn 220hk...

Anyway, han kikka under panseret, rev og slet litt i ledninger, og ble ganske så fornøyd fordi bilen er så godt som rustfri. Han lurte litt når han så det åpne K&N konfilteret mitt. Eneste han hang seg opp i var spacerene mine, men siden jeg hadde kvittering og godkjenning fra Volvo så gikkhan med på det etterhvert. Eksosen bare trakk han på skuldrene av, "synes ikke den bråker jeg".

Så nå står det 2.3 liter i vognkortet, 160KW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh.....hva for ett rompehull er det du har truffet på da??

Jeg fikk mangellapp på bilen min her rett før jul pga. kappet senkesett, spacere, 3" anlegg med bare en demper og motorbytte til B23ET.

Senkesettet var jeg nødt til å bytte, orket ikke ta sjansen på at han skulle telle vindingene...så jeg ble nødt til å kjøpe sprell nytt.

Når jeg så dukker opp, så blir vi ståendes å vente på ledig bukk for å ta kontrollen....så begynner å prate litt med fyren, han sier han har jobba på Volvo i Gøteborg i 2 år, monterte 240....GULP! Haltech uten AMM sensor og Getrag girkasse er jo ganske synlige tegn på at noe har mere enn 220hk...

Anyway, han kikka under panseret, rev og slet litt i ledninger, og ble ganske så fornøyd fordi bilen er så godt som rustfri. Han lurte litt når han så det åpne K&N konfilteret mitt. Eneste han hang seg opp i var spacerene mine, men siden jeg hadde kvittering og godkjenning fra Volvo så gikkhan med på det etterhvert. Eksosen bare trakk han på skuldrene av, "synes ikke den bråker jeg".

Så nå står det 2.3 liter i vognkortet, 160KW :)

Da har du jo ikke over 220hk da... ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plusskabelen min er en 50mm2 kabel.. så den er ikke så lett å ha med å gjøre på trange steder.. hehe..

Jeg måtte ikke bytte fangere, han sa bare at de starta å bli matte..

han ville ikke se på papirene jeg hadde med fra volvo heller, som jeg hadde printa ut fra nettet. han ville ikke se på de der og da, men han tok de for å se på dem til neste gang jeg kom, han tok også tuv papiret mitt på fjærene..

Og han mente det at det var knekk på turbotrykskabelen min,siden den var sammentrekt. så jeg sier "Det er ikke knekk på den, det er vakum i slangen" så mente han at det måtte være nok trykk/vakum i den til å slippe ut fra dumpventilen min.. så jeg sier at det er ikke den ledingen som gjør det, det er denne, så viste jeg han et rør som gjorde det.. "åja, sant det" svarte han da..

Han rakk også å ha 4 telefonsamtaler mens jeg var der, en hvor det ringte en og ville ha time, men da mente han det ikke var vits å ringe nå, for han trodde ikke det var noe ledig før 1. august.. for den trafikkstasjonen skal legges ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider