Gå til innhold

Hva er første inntrykket av motorrommet mitt?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Tro det eller ei, men Billingstad traffikstasjon er faktisk ganske greie (selv om rykte sier det motsatte). Da kammeraten min skulle vise en bruktimportert Golf II Gti 16V var det masse feil, Førersetet var løst, lysene funka kun halvveis, frontlysene var ikke justert, motoren og girkassa var smørt inn med olje, brekket funka kun på den ene sida, foringene foran var helt ferdige og den så ut som et horehus innvendig(masse søppel og verktøy og ledninger overalt). Karen gikk rundt bilen og kikka litt, satte seg inn og tok en liten "burnerunde" rundt bygget, og testet bremsene. det eneste vi måtte bytte var foringene foran, resten var greit, og da vi skulle veie bilen stod det en annen inspektør med sneipen i kjeften og skrøt av sin blo trimma 240 med ca. 300 hk og NOS osv.... Ble helt overrasket over at den ble godkjent, vi tenkte bare å stikke nedom for å se hva de sa, så prøv på billigstad.

Et godt tips er å få time rett før stengetid, gjerne på en fredag, for da skal de hjem å knulle.

Enig der, ringte til BT i drammen for å høre om godkjenning av min b21et-motor i 240'n. Snakka litt om hva jeg ville og sånt -fremtidsplaner, og det endte opp til slutt med en god og lang prat, fordi han jeg snakket med som jobber der påstod selv at han kjørte rundt i trimma 240TIC sjøl :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som går på et t.stykke til dumpventilen??? da vil han jo få vacuum i turbotrykksmåleren.

turbotrykksmåleren skal jo ha vaakum når du ikke gir mye gass da.. og det skal dumpventilen også ha..

og når du gir bånn gas kommer trykket både til måleren og dump'en.. akkurat sånn det skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biler som ikkje har bremseeffekt på ene siden vil jo dra til andre siden under nedbremsing.. greit nok at ting ikkje så så fint ut der, men funksjon på bremser syns eg de skal være streng på..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men Billingstad traffikstasjon er faktisk ganske greie (selv om rykte sier det motsatte). Da kammeraten min skulle vise en bruktimportert Golf II Gti 16V var det masse feil, Førersetet var løst, lysene funka kun halvveis, frontlysene var ikke justert, motoren og girkassa var smørt inn med olje, brekket funka kun på den ene sida, foringene foran var helt ferdige og den så ut som et horehus innvendig(masse søppel og verktøy og ledninger overalt). Karen gikk rundt bilen og kikka litt, satte seg inn og tok en liten "burnerunde" rundt bygget, og testet bremsene. det eneste vi måtte bytte var foringene foran, resten var greit, og da vi skulle veie bilen stod det en annen inspektør med sneipen i kjeften og skrøt av sin blo trimma 240 med ca. 300 hk og NOS osv.... Ble helt overrasket over at den ble godkjent, vi tenkte bare å stikke nedom for å se hva de sa, så prøv på billigstad.

Et godt tips er å få time rett før stengetid, gjerne på en fredag, for da skal de hjem å knulle.

dette høres mest ut som historien om en fjær som ble til ti høns... sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider