Mambo Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Fra når til når lagdes den motoren.. og specc? jeg skal muligens kjøpe en b23ET (85mod) som er modda litt på. med 230ET sprut Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Fra når til når lagdes den motoren.. og specc? jeg skal muligens kjøpe en b23ET (85mod) som er modda litt på. med 230ET sprut ÆH....ekke sikker. 83-84 tror jeg. Hvis din er fra 85 så må det være overligger, i '85 kom nemlig 230 serru. Tror jeg. Kanskje ikke i 760? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 det jeg stussa litt på også serru.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Fra når til når lagdes den motoren.. og specc? jeg skal muligens kjøpe en b23ET (85mod) som er modda litt på. med 230ET sprut er det forskjell på 230et sprut å 23et sprut? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 85 må være b230 tror jeg. b230 blokken har jevnere støping enn b23, men rådene i b230 er svakere. Det er iallefall frem til 1988. 1989'-> er bedre så har du ny generasjon i 93'-> med underspyling. b23et har mekanisk sprut, mens b230et har elektronisk. b230et har bedre topp enn b230ft, men b230ft har bedre turbomanifoil. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 85 må være b230 tror jeg.b230 blokken har jevnere støping enn b23, men rådene i b230 er svakere. Det er iallefall frem til 1988. 1989'-> er bedre så har du ny generasjon i 93'-> med underspyling. b23et har mekanisk sprut, mens b230et har elektronisk. b230et har bedre topp enn b230ft, men b230ft har bedre turbomanifoil. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! B23ET har ikke mekanisk sprut, det er B21ET som har... men det er heller ikke akkurat samme sprut i B23ET/B230ET , B23ET har Motronic 012 boks og B230ET har 022 (026på automat) ... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 B23ET kom i 760 82-84 Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 nyttig info til nå: B23ET har Motronic 012 boks og B230ET har 022 (026på automat) ... Hvis din er fra 85 så må det være overligger, i '85 kom nemlig 230 serru. Tror jeg. Kanskje ikke i 760? B23ET kom i 760 82-84 -_- syntes han sa den kom fra en 760TIC. det må jeg spørre han om. og om han er helt sikker på årstall osv. da har denna da altså 022 boksen, ledningsnett fulgte ikke med, så om noen har så får de si ifra på pm =) hvordan turbo sitter det på denne? hvor mye klarer motoronic sprutet å gi egenlig? nok til 200-230hk? (alle veit at man må skru opp turbo trykket osv, så trenger ingen leksjon) mye er den klar for nyeoverhalt? noen som har oversikt over hvordan topper de forskjellige turbomotoren har. (b23ET. 230ET 1gen. 230ET 2gen) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 ET= mekanisk sprut? eller? du kan ikke mene at b21ET har mekanisk å b23ET har elektronisk....... mener det er FT/FK/F som er elektronisk... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 ET= mekanisk sprut? eller? du kan ikke mene at b21ET har mekanisk å b23ET har elektronisk....... mener det er FT/FK/F som er elektronisk... Jo det skal jeg bare fortelle deg at det kan jeg mene... det er IKKE K-jetronic på verken 740 eller 760 tic... B21ET har k-jet, som er et mekanisk sprut. B23ET har som jeg skrev tidligere Motronic (012 boks) og elektroniske dyser (300cc dysene), luftmengdemåler osv osv B230ET har OGSÅ som jeg skrev tidligere Motronic (men 022 boks, 026 på automat) og elektroniske (300cc dysene), luftmengdemåler osv osv... også har jeg sett folk som har påstått at du fikk 240turbo både med B21ET og B23ET i 240Turbo, dette er også feil... de har verken samme sprut eller har sittet i samme bil. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 noen som har oversikt over hvordan topper de forskjellige turbomotoren har. (b23ET. 230ET 1gen. 230ET 2gen) B23ET mener jeg har samme topp som B21ET, bare uten hull for mekaniske dyser, men det skal jeg ikke si med altfor stor sikkerhet, har ikke studert en B21ET så nøye, bare mener på å ha lest det et sted på TPC forumet. Eller for å si det som følger: B23ET har 405-toppen B230ET har 531-toppen.... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 nyttig info til nå: B23ET har Motronic 012 boks og B230ET har 022 (026på automat) ... Hvis din er fra 85 så må det være overligger, i '85 kom nemlig 230 serru. Tror jeg. Kanskje ikke i 760? B23ET kom i 760 82-84 -_- syntes han sa den kom fra en 760TIC. det må jeg spørre han om. og om han er helt sikker på årstall osv. da har denna da altså 022 boksen, ledningsnett fulgte ikke med, så om noen har så får de si ifra på pm =) hvordan klarer du å lese utifra den informasjonen der at B23ET originalt har 022 boksen? den har 012, som sagt. B230ET manuell 022 og B230ET automat 026. om den skal ha 022 boksen så er det jo en B230ET... i så fall 85 eller nyere... Er du sikker på det er en B23ET eller B230ET du har? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 ET= mekanisk sprut? eller? du kan ikke mene at b21ET har mekanisk å b23ET har elektronisk....... mener det er FT/FK/F som er elektronisk... jo,b23et=elektronisk-motronic b21et=mekanisk-k jetronic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 B23ET mener jeg har samme topp som B21ET, bare uten hull for mekaniske dyser, men det skal jeg ikke si med altfor stor sikkerhet, har ikke studert en B21ET så nøye, bare mener på å ha lest det et sted på TPC forumet. Eller for å si det som følger: B23ET har 405-toppen B230ET har 531-toppen.... Vet ikke om det sitter 405 orginalt på noen b21et,isåfall langt ifra alle. De fleste har vel en som heter 160 eller var det 398? :rolleyes: B23et har derimot(som det også står over) 405 topp uten dysehull orginalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 det stemmer nok... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.