skripis Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 F'en står vanligvis for innsprøytning med katalysator og lambda. E står vanligvis for innsprøytning uten kat og lambda. G er vel med lambda uten katalysator. Men, som sagt, ingen regler uten unntak....men i 90% av tilfellene er ^^^ rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 jeg her en b23et bunn på 16v motoren min og den trodde jeg kun kom i 740turbo frem til og med 85..... trodde oxo den kom i 85 så av den grunn at den er litt sjelden...... Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 dette er info om 240's motorer b23e motor http://www.volvo240.dk/main.asp?f=48 b230e http://www.volvo240.dk/main.asp?f=40 b230f http://www.volvo240.dk/main.asp?f=41 Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 B21ET kom ikke med 405-topp originalt. Den kom med 160-toppen. Jeg har værtfall aldri sett eller hørt noe om 405-toppen originalt på b21et-motoren. Er det noen som vet hvilken motor 405-toppen kom med originalt? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 B21ET kom ikke med 405-topp originalt. Den kom med 160-toppen. Jeg har værtfall aldri sett eller hørt noe om 405-toppen originalt på b21et-motoren. Er det noen som vet hvilken motor 405-toppen kom med originalt? B21et: 398 B23e: 405 Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 har ikke B23ET også 405 da? kan det i så fall være B23E som har med dysehull og B23ET som har 405 uten dysehull? kan være der jeg har rota da... dette må vi få klarhet i ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Volvoturbo240: På kameraten min sin sitter det 160-topp. Den er kliin original :P hehe En kamerat av meg har 740GLE med b23e der sitter det 530-topp En annen kamerat av meg har 740GLE med b230e, der sitter det oxo 530-topp 405-topp med dysehull; hvor sitter denna originalt..? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Volvoturbo240: På kameraten min sin sitter det 160-topp. Den er kliin original :P hehe En kamerat av meg har 740GLE med b23e der sitter det 530-topp En annen kamerat av meg har 740GLE med b230e, der sitter det oxo 530-topp 405-topp med dysehull; hvor sitter denna originalt..? B23E kom aldri med 530 topp. Aldri. 530 og 531 er den "nye" toppen som kom sammen med B2x0 motorene. B230E har 530. En B23E skal ha 405 topp originalt, med dysehull, mens en B21ET skal ha 398 topp med dysehull, eller 160 hvis den er fryktelig gammel. En B23ET har 405 topp, men Volvo solgte for noen år siden ut overhalte B23ET med 531 topper, sikkert derfor det er noe forvirring. 160 toppen er vanlig på gamle B19A og B21A. B23A kom bare med 398 så vidt jeg vet...398 tok over for 160 en eller annen gang på tidlig 80 tall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 OK, takker. Da var den b23E til kameraten min trimma, jeg visste det var noe! Den gikk jo helt værst, enormt bunndrag!! Var noe rykter om at det var annen kam på den og. Var værtfall stoor forskjell på den fra den vanlige 740GL'en som jeg har testa, hehe. Den b23E'en hadde gått 330.000, og brukte ikke olje i det hele tatt! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 OK, takker. Da var den b23E til kameraten min trimma, jeg visste det var noe! Den gikk jo helt værst, enormt bunndrag!! Var noe rykter om at det var annen kam på den og. Var værtfall stoor forskjell på den fra den vanlige 740GL'en som jeg har testa, hehe. Den b23E'en hadde gått 330.000, og brukte ikke olje i det hele tatt! Den B23E med 530? En 530 er en "dårligere" topp enn en 405... 405 og den senere 531 er såkalte "svanehals" topper med større og bedre utformede kanaler. 160, 398 og 530 er "standard" topper. 631 snakker vi ikke om.... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 B23ET motor har smidde stempler å m-råder(tror jeg), B230ET har ikke smide stempler å anna piss råder, de er lengre i 230,(anna komp) derfor man stuker ventiler når reima går av på 230, men d gjør den ikke på b23 :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 B23E kom aldri med 530 topp. Aldri. 530 og 531 er den "nye" toppen som kom sammen med B2x0 motorene. B230E har 530. En B23E skal ha 405 topp originalt, med dysehull, mens en B21ET skal ha 398 topp med dysehull, eller 160 hvis den er fryktelig gammel. En B23ET har 405 topp, men Volvo solgte for noen år siden ut overhalte B23ET med 531 topper, sikkert derfor det er noe forvirring. 160 toppen er vanlig på gamle B19A og B21A. B23A kom bare med 398 så vidt jeg vet...398 tok over for 160 en eller annen gang på tidlig 80 tall. Langt ifra alle jeg har sett av b23e har hatt 405 topp,men hva som er helt rett skal jeg ikke si..b23et er vel den eneste motoren som finnes med 405 topp uten dysehull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 B23ET motor har smidde stempler å m-råder(tror jeg), B230ET har ikke smide stempler å anna piss råder, de er lengre i 230,(anna komp) derfor man stuker ventiler når reima går av på 230, men d gjør den ikke på b23 :) Vil det si at motoren IKKE går til helvete viss reima ryker? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Vil det si at motoren IKKE går til helvete viss reima ryker? Vet ikke hvor mange ganger nedre remhjul til regreima gikk sund på min siste 230,men det var iallefall flere enn 1.aldrig hørt om noen som har ødelagt ventiler/topp på noen 230 bortsett ifra k.motorene.. selvsagt ryker de om en har noe jævlig med løft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Vil det si at motoren IKKE går til helvete viss reima ryker? Ja, b23 overlever...Ikke b230 Edit: ja..ifølge Tosk..Vet desverre ikkje selv..Men har hørt som maxis sier at de overlever...faktisk senest på jobb i dag. Nederste reimhjul til h** Og den overlevde..men var uten noe spes løft.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.