Gå til innhold

b23ET

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

B21ET kom ikke med 405-topp originalt. Den kom med 160-toppen. Jeg har værtfall aldri sett eller hørt noe om 405-toppen originalt på b21et-motoren.

 

Er det noen som vet hvilken motor 405-toppen kom med originalt?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21ET kom ikke med 405-topp originalt. Den kom med 160-toppen. Jeg har værtfall aldri sett eller hørt noe om 405-toppen originalt på b21et-motoren.

 

Er det noen som vet hvilken motor 405-toppen kom med originalt?

 

 

B21et: 398

 

B23e: 405

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoturbo240: På kameraten min sin sitter det 160-topp. Den er kliin original :P hehe

 

En kamerat av meg har 740GLE med b23e der sitter det 530-topp

En annen kamerat av meg har 740GLE med b230e, der sitter det oxo 530-topp

 

405-topp med dysehull; hvor sitter denna originalt..?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoturbo240: På kameraten min sin sitter det 160-topp. Den er kliin original :P hehe

 

En kamerat av meg har 740GLE med b23e der sitter det 530-topp

En annen kamerat av meg har 740GLE med b230e, der sitter det oxo 530-topp

 

405-topp med dysehull; hvor sitter denna originalt..?

 

B23E kom aldri med 530 topp. Aldri. 530 og 531 er den "nye" toppen som kom sammen med B2x0 motorene. B230E har 530.

 

En B23E skal ha 405 topp originalt, med dysehull, mens en B21ET skal ha 398 topp med dysehull, eller 160 hvis den er fryktelig gammel. En B23ET har 405 topp, men Volvo solgte for noen år siden ut overhalte B23ET med 531 topper, sikkert derfor det er noe forvirring.

 

160 toppen er vanlig på gamle B19A og B21A. B23A kom bare med 398 så vidt jeg vet...398 tok over for 160 en eller annen gang på tidlig 80 tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takker. Da var den b23E til kameraten min trimma, jeg visste det var noe! Den gikk jo helt værst, enormt bunndrag!! Var noe rykter om at det var annen kam på den og. Var værtfall stoor forskjell på den fra den vanlige 740GL'en som jeg har testa, hehe. Den b23E'en hadde gått 330.000, og brukte ikke olje i det hele tatt!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takker. Da var den b23E til kameraten min trimma, jeg visste det var noe! Den gikk jo helt værst, enormt bunndrag!! Var noe rykter om at det var annen kam på den og. Var værtfall stoor forskjell på den fra den vanlige 740GL'en som jeg har testa, hehe. Den b23E'en hadde gått 330.000, og brukte ikke olje i det hele tatt!

 

 

Den B23E med 530? En 530 er en "dårligere" topp enn en 405...

 

405 og den senere 531 er såkalte "svanehals" topper med større og bedre utformede kanaler.

 

160, 398 og 530 er "standard" topper.

 

631 snakker vi ikke om.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23E kom aldri med 530 topp. Aldri. 530 og 531 er den "nye" toppen som kom sammen med B2x0 motorene. B230E har 530.

 

En B23E skal ha 405 topp originalt, med dysehull, mens en B21ET skal ha 398 topp med dysehull, eller 160 hvis den er fryktelig gammel. En B23ET har 405 topp, men Volvo solgte for noen år siden ut overhalte B23ET med 531 topper, sikkert derfor det er noe forvirring.

 

160 toppen er vanlig på gamle B19A og B21A. B23A kom bare med 398 så vidt jeg vet...398 tok over for 160 en eller annen gang på tidlig 80 tall.

 

Langt ifra alle jeg har sett av b23e har hatt 405 topp,men hva som er helt rett skal jeg ikke si..b23et er vel den eneste motoren som finnes med 405 topp uten dysehull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23ET motor har smidde stempler å m-råder(tror jeg), B230ET har ikke smide stempler å anna piss råder, de er lengre i 230,(anna komp) derfor man stuker ventiler når reima går av på 230, men d gjør den ikke på b23 :)

 

Vil det si at motoren IKKE går til helvete viss reima ryker?

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at motoren IKKE går til helvete viss reima ryker?

 

Vet ikke hvor mange ganger nedre remhjul til regreima gikk sund på min siste 230,men det var iallefall flere enn 1.aldrig hørt om noen som har ødelagt ventiler/topp på noen 230 bortsett ifra k.motorene..

selvsagt ryker de om en har noe jævlig med løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at motoren IKKE går til helvete viss reima ryker?

 

Ja, b23 overlever...Ikke b230

 

Edit: ja..ifølge Tosk..Vet desverre ikkje selv..Men har hørt som maxis sier at de overlever...faktisk senest på jobb i dag. Nederste reimhjul til h** Og den overlevde..men var uten noe spes løft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår