Gå til innhold

b23ET

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja hva så? Og hvis den hopper av og en ventil blir stående på fullt løft? Det er det som har noe å si, ikke hvor lenge stempelet er oppe, fordi det er det jo en gang per omdreining.

 

På min 531 topp så stikker ventilene ut fra bunnen av toppen ved fullt løft, men jeg har trim-kam med ukjent løft og noe høvlet topp. Men gropa i turbo-stemplene redder meg, med vanlige flate stempler ville det smelt ganske så bra.

 

Det jeg vil fram til er at det ikke er blokka som bestemmer om ventilene slår i, det er heller toppen. Hvis det er sånn at en 530 topp med vanlig kam lar ventilene stikke ut av forbrenningskammeret, slik at det er mulig at stempel og ventil kolliderer, så har du rett. Men jeg mener bestemt at det var B230K det stod i Haynes boka.

 

Mulig d er b230k da,men d står bare B230 uten noe bak i boka mi, skal ta bilde!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår