Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 ET= mekanisk sprut? eller? du kan ikke mene at b21ET har mekanisk å b23ET har elektronisk....... mener det er FT/FK/F som er elektronisk... E står nok for enjection og T for turbo eller noe i den dur. B23ET går hvertfall an og chippe så det er nok elektronisk sprut ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Ja hva så? Og hvis den hopper av og en ventil blir stående på fullt løft? Det er det som har noe å si, ikke hvor lenge stempelet er oppe, fordi det er det jo en gang per omdreining. På min 531 topp så stikker ventilene ut fra bunnen av toppen ved fullt løft, men jeg har trim-kam med ukjent løft og noe høvlet topp. Men gropa i turbo-stemplene redder meg, med vanlige flate stempler ville det smelt ganske så bra. Det jeg vil fram til er at det ikke er blokka som bestemmer om ventilene slår i, det er heller toppen. Hvis det er sånn at en 530 topp med vanlig kam lar ventilene stikke ut av forbrenningskammeret, slik at det er mulig at stempel og ventil kolliderer, så har du rett. Men jeg mener bestemt at det var B230K det stod i Haynes boka. Mulig d er b230k da,men d står bare B230 uten noe bak i boka mi, skal ta bilde! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jeg mener det samma som Tosk. -Står det i Haynes-boka mi og etter det jeg husker.. har ikke den boka her nå, -den ligger i verkstedet... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Opp opp opp! Noen som har kikka i Haynes boka? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 B230K raser ved registehavari. den har ikke forbrenningsrom i toppen slik at ventilene står rett ned i stemplene. er forøvrig den eneste motoren av B19/B21/B23/B230 som ikke tåler registerhavari. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.