Gå til innhold

Erstatnings filter

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Som med alle andre modifikasjoner, kommer det an på utgangspunktet. Så å si konsekvent ja eller nei er i grunnen meningsløst.

På min bil har jeg et K&N drop-in/innsatsfilter i original luftfilterboks. På min bil gav dette meg raskere gassrespons noe som var ganske merkbart, antageligvis ekstra merkbart pga automatgear.

Det gir i tillegg en relativt god økning i "suselyd" ved pådrag sammenlignet med originalfilter. Du hører fint at det suger etter luft der nede, noe det absolutt ikke gjorde tidligere.

I tillegg har et slikt filter livslang varighet, så du slipper å skifte ved hver service - bare rense/vaske.

Effektmessig tror jeg ikke du tjener noe, selv om det står +3-7 hk på pakken :D Merket hvertfall ikke noe til det. (man merker vel neppe 3 hk uansett ? )

Vil tro du får nogenlunde samme opplevelse med din motor.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli ikke lurt til å sette på konfilter på disse bilene med høyeffekts sugemotor. Har hørt m3en har en filter boks som er designet med tanke på resonangsen i boksen som faktisk øker effekten.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Som med alle andre modifikasjoner, kommer det an på utgangspunktet. Så å si konsekvent ja eller nei er i grunnen meningsløst.

På min bil har jeg et K&N drop-in/innsatsfilter i original luftfilterboks. På min bil gav dette meg raskere gassrespons noe som var ganske merkbart, antageligvis ekstra merkbart pga automatgear.

Det gir i tillegg en relativt god økning i "suselyd" ved pådrag sammenlignet med originalfilter. Du hører fint at det suger etter luft der nede, noe det absolutt ikke gjorde tidligere.

I tillegg har et slikt filter livslang varighet, så du slipper å skifte ved hver service - bare rense/vaske.

Effektmessig tror jeg ikke du tjener noe, selv om det står +3-7 hk på pakken :D Merket hvertfall ikke noe til det. (man merker vel neppe 3 hk uansett ? )

Vil tro du får nogenlunde samme opplevelse med din motor.

Er det olje på drop-in/innsatsfilter ? Eg har en 1,8 T motor, og luftmassemåleren likker ikke oljen på open air filterene ihvertfall...... Har vurdert drop in filter.... Noen som vet?????++:rolleyes: :rolleyes:

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Er det olje på drop-in/innsatsfilter ? Eg har en 1,8 T motor, og luftmassemåleren likker ikke oljen på open air filterene ihvertfall...... Har vurdert drop in filter.... Noen som vet?????++:rolleyes: :rolleyes:

Ja det er olje på det, men det er aldri snakk om oljemengder så det skal dryppe av det akkurat.

Sett det inn med olje ihht til bruksanvisningen, legg det så på badegulvet en dag eller 2 så det får dampe av seg litt. Klar ferdig kjør....

Har LMM jeg også, hatt filteret i straks 3 år uten problemer :)

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er olje på det, men det er aldri snakk om oljemengder så det skal dryppe av det akkurat.

Sett det inn med olje ihht til bruksanvisningen, legg det så på badegulvet en dag eller 2 så det får dampe av seg litt. Klar ferdig kjør....

Har LMM jeg også, hatt filteret i straks 3 år uten problemer :)

Høres bar ut. Prøvde Open air filter fra BSR, men det drepte LMM min etter bar et par måneder.... Jævla Møkk :mad: :mad: :mad:

Hvor mye koster en KN drop in filter da????? Ha rdu borret luftfilter boksen også..... Hørt snakk om at det skal virke bedre med et par hull i bunnen på den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Høres bar ut. Prøvde Open air filter fra BSR, men det drepte LMM min etter bar et par måneder.... Jævla Møkk :mad: :mad: :mad:

Hvor mye koster en KN drop in filter da????? Har du borret luftfilter boksen også..... Hørt snakk om at det skal virke bedre med et par hull i bunnen på den???

Kostet 650,- eller no'slikt hos Gundersen Motorsport på Røa. Det varierer litt etter størrelser. Har ikke borret i boksen nei og kommer ikke til å gjøre det heller.

Er det OptiFlow kitet fra BSR du prøvde så er det absolutt ikke noe møkk, langt derifra. Skyld heller på evt dårlig info fra leverandør eller din egen mangel på kunnskap om produktet(sorry... ;)).

LMM går i stykker over en lav sko på originale biler med originale filtere også, så å automatisk å skylde på sportsluftfilteret er nok ikke nødvendigvis korrekt min gode mann ;)

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet 650,- eller no'slikt hos Gundersen Motorsport på Røa. Det varierer litt etter størrelser. Har ikke borret i boksen nei og kommer ikke til å gjøre det heller.

Er det OptiFlow kitet fra BSR du prøvde så er det absolutt ikke noe møkk, langt derifra. Skyld heller på evt dårlig info fra leverandør eller din egen mangel på kunnskap om produktet(sorry... ;)).

LMM går i stykker over en lav sko på originale biler med originale filtere også, så å automatisk å skylde på sportsluftfilteret er nok ikke nødvendigvis korrekt min gode mann ;)

Mente ikke å skylde på BSR heller, virker jo veldig bra filteret. Men fikk beksjed på verkstedet at det var filteret som gjodre at LMM røk.... Har byttet til orginal filter nå.... Må tenke litt ka eg skal gjølre videre.. Venter på MTM chip....

Lenke til kommentar
Del på andre sider