Gå til innhold

Bilforumet - Ja, er det egentlig det?

Ranger emnet


ragua

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått endel PM fra en i Bilforumet Crewet der han henviser meg til å fjerne innholdet jeg har i signaturen for jeg reklamerer vist for noe som ikke er en lokal klubb.

 

Bilforumet reglene står det også at man ikke har lov å reklamerer for bedrifter eller egne firmaer, vel.... Hvordan skal en hjelpe andre med produkter o.l da? "Åja, du har en *sensurert* sub og en *sensurert* forsterker som du trenger service på? Da kan du jo bare sende den til *sensurert* for de er spesialister på *sensurert* produktene.." Ja, der fikk du mye hjelp tenker jeg..

 

Videre står det:

Du har lov til å linke til gatebilklubben du er med i MEN du har ikke lov å linke til forum som ligne på bilforumet sitt! Vel... Bilforum er vel ganske like?!

 

Du har heller ikke lov til å linke til sider for f.eks sponsorer.

 

Men vi har heldigvis lov til å legge ut visdomsord og hele 5 linjer dere!.. *puh*

Edit: Glemte å si at vist du har hatt mer en 5 biler har du ikke lov å liste opp alle.. Fyfy...

 

Vi må såklart bruke standar skriftstørrelse i signaturen vår. Så synd at dere i crew har svær skrift der det står Bilforumet.Net Crew i alle regnbuensfarger da..

 

Jeg har også sett de siste dagene at venner har fått kontoen sin sperret uten forvarsel. Hvorfor? Kanskje dem sa noe kritisk til en av crewet?

 

Så om dere ikke hører noe særlig ifra meg etter dette innlegget vet dere vel hva som har skjedd! :) Men se i signaturen min så vet dere hvor dere finner meg igjen! Jeg er alltid med på en åpen prat der grensene er opp til brukerene.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du slette brukeren din igår da?

 

Syns ikke du\dere skal sippe sånn over dette. Det er rimelig irriterende å diskutere noe i en tråd, og så kommer det en soppskalle å sier

 

"Kast alt dere har, for det er dritt. Kjøp heller mine produkter for de er så bra:-)"

 

Jeg har sett flere som legger inn "reklameinnlegg" i masse tråder på veldig kort tid.

Det er selfølgelig noe annet hvis man diskuterer produkter, eller leter etter noe. Da kan man informere om det man driver med og hva man har å tilby.

 

Men her er det vanskelig å sette en grense da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du slette brukeren din igår da?

 

Syns ikke du\dere skal sippe sånn over dette. Det er rimelig irriterende å diskutere noe i en tråd, og så kommer det en soppskalle å sier

 

"Kast alt dere har, for det er dritt. Kjøp heller mine produkter for de er så bra:-)"

 

Jeg har sett flere som legger inn "reklameinnlegg" i masse tråder på veldig kort tid.

Det er selfølgelig noe annet hvis man diskuterer produkter, eller leter etter noe. Da kan man informere om det man driver med og hva man har å tilby.

 

Men her er det vanskelig å sette en grense da

 

Ett forum er til for å dele erfaringer og meninger. Såklart en som f.eks forhandler Pioneer sier ikke: Nei drit i Pioneer for det er egentlig ræva..

 

At en forhandler anbefaler sine produkter ser jeg ikke noen som helst problemer i. Det er derfor vi skrive innlegg. For å hjelpe og anbefale men nå setter altså crewet her strenge regler for hva du egentlig kan anbefale. Med andre ord mister vi hele poenget med ett forum.

 

Jeg forhandler selv ikke noe produkter men jeg mener det er positivt når forhandlere anbefaler sine produkter. Dette skaper også en priskrig mellom de forskjellige som gjør det billigere for deg. Om jeg legger ut en post om at jeg er på jakt etter ny bilstereo med pristak 15 000,- så kan det hende at autod prøver alt for å få meg til å kjøpe noe med han, men så kommer Mr.SQ og sier "jeg kan gi deg noe bedre for en billigere penge.." og til slutt kommer Morel "Jeg gir deg enda bedre pris på enda bedre produkter.." Dette har vi sett i flere poster. Men nå blir det altså slutt på dette.

 

Og når det gjelder signatur linkinga blir jeg VELDIG provosert av crew som mener at de klubbene som ligger under Bilklubber tråden her er lokale klubber. For det er bullshit. Mange av dem er landsdekkende klubber, noe jeg også har. Men siden jeg har vært åpen om min mening angriper crew meg. Dette er å bæsje seg selv langt oppover leggen...

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest gjennom reglene, og selv om eg ikkje e enige i alle så skjønner eg veldig godt poenget med å føre en strengere linje.. det har sklidd ut noe jævli her det siste året hvertfall.. myyye tullpreik, folk sier "no offtopic" men likevel følger 3 sider med urelatert materiale og drittslenging.. for å få vekk unødvendige poster, som til slutt vil ta livet av forumet, må noe gjøres. de begynte med å sperre innlegg som inneholder mindre enn ti tegn. for kor interessant e det egentlig å se en tråd der det stort sett står ":)", "hehe", "kjeften!!" osv? men det slapp jo folk så genialt unna med å skrive ":) 10tegn", "hehe ti tegn" og "kjeften! 10 tegn".. då må det jo finnes på noe nytt..

 

men signaturreglene syns eg virket litt for mye, max 5 linjer og kun venstrestilt? har kun sett en som hadde høyrestilt, noe som minnet om en del av et visdomsord.. ser ikkje helt poenget med det, men ok.. og eg syns det e interessant å lese ka biler andre har hatt, og samtidig syns eg det e et fint oppsett å ha en bil per linje..

 

grunnen til at alle i crew har samme signatur i store bokstaver e jo så de skal være lette å kjenne igjen..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest gjennom reglene, og selv om eg ikkje e enige i alle så skjønner eg veldig godt poenget med å føre en strengere linje.. det har sklidd ut noe jævli her det siste året hvertfall.. myyye tullpreik, folk sier "no offtopic" men likevel følger 3 sider med urelatert materiale og drittslenging.. for å få vekk unødvendige poster, som til slutt vil ta livet av forumet, må noe gjøres. de begynte med å sperre innlegg som inneholder mindre enn ti tegn. for kor interessant e det egentlig å se en tråd der det stort sett står ":)", "hehe", "kjeften!!" osv? men det slapp jo folk så genialt unna med å skrive ":) 10tegn", "hehe ti tegn" og "kjeften! 10 tegn".. då må det jo finnes på noe nytt..

 

men signaturreglene syns eg virket litt for mye, max 5 linjer og kun venstrestilt? har kun sett en som hadde høyrestilt, noe som minnet om en del av et visdomsord.. ser ikkje helt poenget med det, men ok.. og eg syns det e interessant å lese ka biler andre har hatt, og samtidig syns eg det e et fint oppsett å ha en bil per linje..

 

grunnen til at alle i crew har samme signatur i store bokstaver e jo så de skal være lette å kjenne igjen..

 

 

Ja, enig i at drittslenginga o.l kan vekk. Men det å anbefale sine produkter er noe helt annet. Og det er den jeg reagerer på. Samt idiotien med signatur reglene.

 

Noen vil nok tenke at det er drittslenging jeg driver med nå men det er det ikke. Jeg kommer bare med kritikk som jeg tror mange her er enig med meg i og derfor tenkte jeg å dele mitt syn på dette slik at vi kunne få diskutert det. Slik som ett forum er ment til.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell en grunn til at stort sett de fleste med meget god kunnskap og kompetanse innen bilstereo foretrekker GATEBILFORUM.NET fremfor bilforumet.

 

Kvalitet foran kvantitet.

 

Klapp på skuldra og en kasse med pils til gutta som fikk i gang gatebilforum.net

Dra meg i Greker`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal jeg ikke være kortfattet:

 

Jeg begynner smått og pent med reglene om signaturen.

- jeg synes det er flott at vi kan redusere signaturen litt, og jeg liker det folk gjør med bilene de har hatt (opplisting av tidligere og nåværende biler).

 

det at denne er redusert til 5 linjer er litt for lite.

7-9 er fint. jeg mener det skal være plass til et sitat, og at det skal være plass til noen biler evt litt reklame.

 

Reklame i signaturen er vi for.

 

reklame bringer oss litt nærmere den listen jeg laget for en stund tilbake, hvor forhandlere skreiv seg inn med adresser og ting de solgte. kjempe flott med reklame, og enda bedre er det faktisk med priskris.

 

priskrig:

priskrig er kjempe deili når en kjøper skal ha produkter.

priskrig fører ikke til uenighet, og det fører faktisk til flere syns punkter.

- det fører til historier som "nommis" AKA perel skrev om perel USA og perel ISRAEL. uten denne historien og formen for snikreklame, ville vi ikke vist forskjell.

 

At reglene har blitt så utrolig strenge, dette kan være får å skjerpe inn den lit "løse" tonen som har vært her i vinter, men jeg synes dette har gått utover nye tråder og brukere, har en liten følse av at brukere ikke gidder å lage tråder lengre.

 

ti tegn sperren er vell egentlig det minimale man kan gjøre får å få laget litt orden her. er litt strengt å sperre innlegg som "haha", "kjempeflott" etc, men dette går man jo rundt med en smily.

- dette har noe av samme funksjon som kun 1 PM hverdt 30 sekund og en post i en tråd pr 30 sekund. egentlig en bra løsning.

 

jeg reagerer på at folk blir stengt ute herifra uten forvarsel, dette er vell noe hver enkelt admin og bruker har kål på. trolig bør man få varsler over PM som bør henge der i 2-3 uker. - for de som er inne skjelden.

 

jeg ser vi har nye smilyer i foprumet, og disse må jo brukes så..

 

Jeg er meget :scared for at vi har fått noen "nazi svin" som admin her, følte på DR_s at han skulle stramme inn bruken her betraktelig, men får ikke helt følsen av at det har skjedd på den riktige måten, men dette får han svare på selv..

 

menmen, mye blabber der oppe, men ender nok opp med å støtte trådstarter! :rolleyes:

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så lett å være admin, her som på andre forumer.

Som alltid så begynner forum å skli ut, og man må ofre litt for å få det bedre.

Siden alle har blitt vandt med en ting, så føler de seg urettferdig behandlet fordi noe blir endret for at forumet skal bli bedre generelt for alle.

 

Ang. priskrig, så er det jo selvfølgelig ålreit å høre fra flere steder, men er dette det største problemet? Folk kommer jo fortsatt til å anbefale diverse steder framfor andre om noen spør etter div. produkter...

 

Ang. signaturen så er egentlig 5 linjer ganske "mye" hvis man ser på andre forum, men siden vi er vandt med flere her, så begynner folk å sutre når det blir endret...

 

Jeg sier ikke at alt admins/mods gjør er riktig, og jeg er heller ikke enige i alt, men er det ikke like greit å prøve å gjøre det beste ut av det?

 

(Jeg skjønner også at dette blir tatt opp fordi man ønsker en endring, men det må da gå ann å få til et kompromiss mellom brukere og crew)

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror største feilen med admins er at de ikke eier sans for humor eller ironi. nok om det. at det er 5 linjer i signatur er greit. synes det fortsatt er 1 linje for mye. Men som de fleste forum er admins ord diktatorisk vedtatt uten ankemulighet, så da må dere bare rette dere etter det eller finne andre forum. Sånn er livet.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror største feilen med admins er at de ikke eier sans for humor eller ironi. nok om det. at det er 5 linjer i signatur er greit. synes det fortsatt er 1 linje for mye. Men som de fleste forum er admins ord diktatorisk vedtatt uten ankemulighet, så da må dere bare rette dere etter det eller finne andre forum. Sånn er livet.

 

Sier meg enig der...

Har også en følelse som sier at bilforumet.net vil tape seg i retning Gatebil-arrangementet etterhvert, mer i retning "nå har vi fått greia igang, nå kan vi selge stæsj og tjene (kreve?) peng". Ingen beskyldninger altså, men bare en følelse.

 

Ellers er det fint med regler, så folk vet hvor grensene går. Mange har reagert i det siste på "drittunger" som er maksimalt usaklige og da skal alle alltid klage "faen dette forumet er ikke som var lenger" osv., og Haakon (eieren, sammen med Marius i crewet??) prøver jo å stramme opp dette med regler, og det er jo en begynnelse... Vi får heller sende han PM med forslag om hva som kunne vært endret på.

 

 

På den andre siden, har man superspesifikke regler, er det ikke et forum lenger, men et styrt nazi forum...

"Her er det vår lov som gjelder, hold deg til den eller så sparker vi deg ut på huet"

 

My 2 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden, har man superspesifikke regler, er det ikke et forum lenger, men et styrt nazi forum...

"Her er det vår lov som gjelder, hold deg til den eller så sparker vi deg ut på huet"

 

JEPP! sånn er det :scared

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått endel PM fra en i Bilforumet Crewet der han henviser meg til å fjerne innholdet jeg har i signaturen for jeg reklamerer vist for noe som ikke er en lokal klubb.

 

Bilforumet reglene står det også at man ikke har lov å reklamerer for bedrifter eller egne firmaer, vel.... Hvordan skal en hjelpe andre med produkter o.l da? "Åja, du har en *sensurert* sub og en *sensurert* forsterker som du trenger service på? Da kan du jo bare sende den til *sensurert* for de er spesialister på *sensurert* produktene.." Ja, der fikk du mye hjelp tenker jeg..

 

Videre står det:

Du har lov til å linke til gatebilklubben du er med i MEN du har ikke lov å linke til forum som ligne på bilforumet sitt! Vel... Bilforum er vel ganske like?!

 

Du har heller ikke lov til å linke til sider for f.eks sponsorer.

 

Men vi har heldigvis lov til å legge ut visdomsord og hele 5 linjer dere!.. *puh*

Edit: Glemte å si at vist du har hatt mer en 5 biler har du ikke lov å liste opp alle.. Fyfy...

 

Vi må såklart bruke standar skriftstørrelse i signaturen vår. Så synd at dere i crew har svær skrift der det står Bilforumet.Net Crew i alle regnbuensfarger da..

 

Jeg har også sett de siste dagene at venner har fått kontoen sin sperret uten forvarsel. Hvorfor? Kanskje dem sa noe kritisk til en av crewet?

 

Så om dere ikke hører noe særlig ifra meg etter dette innlegget vet dere vel hva som har skjedd! :) Men se i signaturen min så vet dere hvor dere finner meg igjen! Jeg er alltid med på en åpen prat der grensene er opp til brukerene.

 

Hvis du bare skal syte og grine...hvorfor er du egentlig på dette forumet? du har jo ikke noe tilby...du ønsker bare å skape dårlig stemning?

tror du at du klarer å påvirke vi som driver forumet til å gjøre som akkurat du vil?

noen her må drive forumet, og noen må ta avgjørelser....

jeg ser ingen grunn til at du skal være her med dine dårlige innlegg ( du er ikke blitt banna )

 

at moderatorer har en annen signatur bør strengt tatt ikke bry deg....tenk om alle skulle kjørt rundt i politibiler? doh!

 

hvis du hinter til din bestevenn morel, så fikk han flere varsel før han ble banna. men han forsto dem ikke....å det kan jeg desverre ikke gjøre noe med.

 

har du flere klager kan du sende dem på mail haakon@bilforumet.net

så slipper du å senke kvaliteten på ''det dårlige bilforumet''

 

takk.

 

Til alle som har interesse av denne tråden, så kan dere ta en titt her...litt info om hva som er i vente...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=76267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår