Gå til innhold

Stenging/sletting av poster/tråder - spørsmål

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på denne tråden om interiør som er til salgs ;).

Kan jeg f.eks opprette en tråd der jeg lurer på hva jeg kan få for ett sett med dekk+felg men jeg skriver at jeg vil ha det og det for det. Er ikke det en salgstråd? Jeg lurer ikke på hva en kan selge men hvor slike ting skal plasserest (kjøp og salg vs forumet)

Ja, du kan spørre om verdi på en gjenstand du skal selge. Men jeg tipper det fort vil utvikle seg til en salgstråd hvis f.eks en begynner å by.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må si at jeg har lest på dette forumet ganske lenge fordi jeg har likt den friheten som har vært her. At man ikke har vært så ufattelig firkanta og stengt tråder bare fordi man har muligheten, som man gjør på en del andre forum. Folk er forskjellige, noen liker nazi-tendenser, mens en del av oss liker en viss frihet under ansvar. Jeg syns nesten alle moderatorene gjør en bra jobb, MEN jeg syns dere som har vært moderatorer en stund, MÅ lære vår godeste CrZy t å BRUKE sunn fornuft. Mulig det bare er jeg som mener det, men for meg så virker det som han LETER etter grunner til å stenge tråder. Hva med å utvise LITT skjønn? I det siste har det faktisk vært sånn at jeg har lest en del tråder som jeg har syns har vært veldig interessante, også kommer jeg til slutten, bare for å oppdage at han har klart å leite seg fram en grunn til å stenge den i retningslinjene. Ellers, all credit til de andre moderatorene fra meg, spesielt Viking og Dr S, som er de jeg ser mest til. Men spør dere meg vil jeg si at CrZy t aldri burde blitt moderator.

Det er min mening, får håper jeg ikke blir bannet for det da :)

Her synes jeg du kommer med konstruktiv kritikk, noe vi setter pris på.

Når det gjelder den nevnte moderators metoder der man stenger en tråd, fremfor å slette den, er det faktisk noe som brukerne selv har ytret ønske om.

At vi heller stenger og ikke sletter. Og vi får også faktisk rapporter fra brukere som reagerer på tråder, det er her den enkelte moderator må ta en avgjørelse på saken. Så ja, det utvises skjønn i alle høyeste grad på Bilforumet.

Tilslutt vil jeg påpeke at alle moderatorer har prøvetid hos oss.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært fint om man fikk begrunnet hvorfor posten din er slettet/stengt, det skjer ikke hver gang iallefall..

hvorfor kan man ikke ha en slagsdel for all mulig driiiit som ikke har noe med bil å gjøre. så kan jo folk få solgt både kjerringa og katten osv :D

feks både TPC forumet og svenska volvo240 klubben har jo dette.

og jeg iriterer meg grønn :fire: over at man ikke kan ha delt opp salgs delen etter feks bilmerker osv.

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at det ble slutt på "vanlige tråder" med kjøp og salg, og at dette ble lagt i en helt annen del av forumet?

Jeg har ikke giddet å se på kjøp/salg-biten etter dette ble gjort, da jeg ikke skjønner helt hvordan den nye delen brukes, og jeg tipper det er mye mindre trafikk med kjøp og salg nå enn det var tidligere...?

Syntes det var mye bedre før, der folk kunne poste egne tråder, og det gikk an å spørre om ting osv. i tråden, samt se hva som har blitt svart på andres spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen vits i å begynne å diskutere dette..

Alle vil ha tilbake det gamle kjøp/salg forumet, men det hjelper ikke..

Prøvde å legge inn en annonse der i går, den forsvant langt inne i cyber jungelen... For når flere tusen annonser bare skal ha 5-6 kategorier blir det helt feil... Og søk knappen blir ikke benyttet av folk som bare er ute å "titter" altså impulskjøp er ikke lenger mulig...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som mener det samme her ja..

Syns forumet har blitt altfor firkanta jeg også. Latterlig til tider.

Moderatorene bør gi en begrunnelse for hvorfor tråden ble slettet. På PM til trådstarter eller et eller annet. Jeg måtte selv spørre hvorfor tråden min forsvant plutselig. (SOM inneholdt salg av båten min.. OG bilen min..

Greit nok at det hørte hjemme på kjøp/salg delen men da kunne dere vel bare flyttet den over der? Til tider så er dette forumet blitt veldig firkanta.

Mine meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det hørte hjemme på kjøp/salg delen men da kunne dere vel bare flyttet den over der?

Det lar seg dessverre ikke gjøre fysisk.

Det er heller ikke mulig å sende pm til alle om hvorfor en tråd er blitt slettet, det sier seg selv. Det slettes tråder hver eneste dag. Alle disse slettes pga brudd på reglene. Jeg vil tippe at 90% av disse er kjøp og salgtråder. Man har selv ansvar for å sette seg inn i forumets reglement!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner det å skrante på server plass eller noe for tiden?? Ser dere stenger tråder i hytt og pine. Blir faktisk nesten litt irritert. Den siste tråden jeg irriterte meg over var den på bilstereo forumet om fete basslåter. Den ble stengt pågrunn av at det var kommet inn en god del nå. For det kommer ikke nye sant?? En ny ble opprettet og den ble og stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ene tråden min her ble slettet av de nesten fasitiske administratorene her på forumet. De er tydeligvis kjøpt og betalt av større sponsorer så jeg takker for meg på bilforumet.net da jeg snart ikke ser noen nytteverdi av det lenger. Når man ikke lenger kan annonsere brukte deler til salgs her så er det snart ikke noe poeng i å bli værende her. Det er forøvrig det eneste forumet jeg har vært inne på der man ikke lenger har lov til å annonsere på. Argumentet deres om å legge alt inn i kjøp og salg delen av forumet er latterlig. Det er den delen av forumet som fungerer minst av alt. Personlig er jeg bortimot aldri innpå der pga. det er alt for rotete og jeg finner sjelden og aldri noe av det jeg er på jakt etter. Er det noe jeg ville få tak i så gikk jeg inn på den delen av forumet som hadde det bilmerke jeg hadde og undersøkte der.

Jaja... jeg takker for meg folkens. Ikke det at det gjerne blir noe tap for dere at jeg ikke kommer innom her lenger men nok er nok. Nå holder jeg meg til mer brukervennlige forum fra nå av, der administratorene ikke nødvendigvis oppfører seg som noen diktatorer. :drive2

Jeg ser helst at jeg blir bannet og at profilen min slettes assman assman assman

Hilsen en steik forbanna

Thunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ser at ene tråden min her ble slettet av de nesten fasitiske administratorene her på forumet. De er tydeligvis kjøpt og betalt av større sponsorer så jeg takker for meg på bilforumet.net da jeg snart ikke ser noen nytteverdi av det lenger. Når man ikke lenger kan annonsere brukte deler til salgs her så er det snart ikke noe poeng i å bli værende her. Det er forøvrig det eneste forumet jeg har vært inne på der man ikke lenger har lov til å annonsere på. Argumentet deres om å legge alt inn i kjøp og salg delen av forumet er latterlig. Det er den delen av forumet som fungerer minst av alt. Personlig er jeg bortimot aldri innpå der pga. det er alt for rotete og jeg finner sjelden og aldri noe av det jeg er på jakt etter. Er det noe jeg ville få tak i så gikk jeg inn på den delen av forumet som hadde det bilmerke jeg hadde og undersøkte der.

Jaja... jeg takker for meg folkens. Ikke det at det gjerne blir noe tap for dere at jeg ikke kommer innom her lenger men nok er nok. Nå holder jeg meg til mer brukervennlige forum fra nå av, der administratorene ikke nødvendigvis oppfører seg som noen diktatorer. :drive2

Jeg ser helst at jeg blir bannet og at profilen min slettes assman assman assman

Hilsen en steik forbanna

Thunder

ja jeg håper no da at du blir bannet, slike som deg har vi ikke bruk for,

værste jeg har hørt på lenge!

folk gjør DETTE GRATIS!! FFS skjerp dere...

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg håper no da at du blir bannet, slike som deg har vi ikke bruk for,

værste jeg har hørt på lenge!

folk gjør DETTE GRATIS!! FFS skjerp dere...

takk! det var akkurat hva jeg hadde tenkt til å si!

folkens, dette er et forum, og dere klager over at moderatorer ikke bruker nok tid på at dere skal slippe å bruke litt ekstra tid?

for det første er dette en gratis tjeneste, med folk som arbeider gratis.

skal dere i tillegg kreve at de som gjør dere disse store tjenestene, skal lage forumet akkurat som dere vil?

kanskje det er lettere for moderatorer å styre et forum der kjøps og salg tråder er mere samlet? jo mindre ressurser dem bruker på f.eks sjekke alle bilmerke forum for regelbrudd innenfor hver kjøp og salgstråd, jo mere ressurser kan dem bruke på å holde forumet rent og oppe i andre kategorier!

Hva med å legge til en underkategori i "biler selges" med alle bilmerkene?

går det kanskje ann å legge en klistret-topic på hvert bilmerke forum som linker til hver tilsvarende kategori innenfor "biler selges"? Eller bare ha en link inni topicen så klart.

samme må da også gjelde bildeler.

og hvis hele kjøp og salg delen noen gang skal bort, så lag en underkategori innenfor hvert bilmerke forum, som heter "kjøp og salg"

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Til alle moderatorer og administratorer:

Jeg er selv moderator på http://www.evolutionforums.com der alle lar det surre og gå off-topic, som gjør oss til et hyggelig og vennelig forum, med få regler. Man skal ikke poste dritt om andre, lyve, eller selge kjøleskap. Dette vil føre til midlertidig banning. Vi sletter ikke mange poster, og låser noen. Vi sletter og låser fordi: Folk snakker utrolig mye dritt til hverandre, folk sier at de eier en 1500 hesters Skyline, også videre. Men vi sletter eller stenger faktisk aldri off-topic. Vi sier ikke engang "Hei du, rett deg tilbake til topic nå, ellers låser vi dette. Hvis det står noe gøyalt, bare ler vi av det.

Da jeg begynte å poste her, ble jeg møtt av overseriøse og overivrige moderatorer og administratorer. Kan dere ikke løse opp litt? Selvfølgelig, det er et visst ansvar å drive et forum (vi er ikke ansvarsløse på EvolutionForums heller) og jeg setter stor pris på at noen gidder å temme denne suppegjengen ;). Uansett, takk for et stort sett godt bilforum!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle moderatorer og administratorer:

Jeg er selv moderator på http://www.evolutionforums.com der alle lar det surre og gå off-topic, som gjør oss til et hyggelig og vennelig forum, med få regler. Man skal ikke poste dritt om andre, lyve, eller selge kjøleskap. Dette vil føre til midlertidig banning. Vi sletter ikke mange poster, og låser noen. Vi sletter og låser fordi: Folk snakker utrolig mye dritt til hverandre, folk sier at de eier en 1500 hesters Skyline, også videre. Men vi sletter eller stenger faktisk aldri off-topic. Vi sier ikke engang "Hei du, rett deg tilbake til topic nå, ellers låser vi dette. Hvis det står noe gøyalt, bare ler vi av det.

Da jeg begynte å poste her, ble jeg møtt av overseriøse og overivrige moderatorer og administratorer. Kan dere ikke løse opp litt? Selvfølgelig, det er et visst ansvar å drive et forum (vi er ikke ansvarsløse på EvolutionForums heller) og jeg setter stor pris på at noen gidder å temme denne suppegjengen ;). Uansett, takk for et stort sett godt bilforum!

Bare for å sammenligne :

Bilforumet : Tråder: 80.733, Innlegg: 852.914

Evoforums : 2754 threads, 18347 posts.

Det sier seg sjøl at det blir mer drit på store forum. Vi prøver så godt vi kan å rydde opp, men det ender som regel bare med kjeft. Vi har heller ikke mulighet for å lese hvert eneste innlegg i hver eneste post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å sammenligne :

Bilforumet : Tråder: 80.733, Innlegg: 852.914

Evoforums : 2754 threads, 18347 posts.

Det sier seg sjøl at det blir mer drit på store forum. Vi prøver så godt vi kan å rydde opp, men det ender som regel bare med kjeft. Vi har heller ikke mulighet for å lese hvert eneste innlegg i hver eneste post.

Jaja. Greit, og tusen takk for godt svar. Jeg setter pris på at noen gidder å moderere her, så takk til alle administratorer og moderatorer for en veldig god jobb.

Forresten, hvor mange moderatorer har vi her?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider