VolvoTore Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Jeg vet at S40 er sedan, og V50 er stasjonsvogn. Men siden V50 har samme mål (untatt lengde), motorer, interiør etc. som S40 (altså den nyeste S40), så vil jeg anse det som om V50 er stasjonsvognutgaven av S40, i likhet som om V40 var stasjonsvognutgaven av forrige modell S40. Anse det som hva du vil for min del, men det er ikke sånn. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Anse det som hva du vil for min del, men det er ikke sånn. Så hvorfor ikke? I salgsstatistikker har jeg lest dem som samme bil. Det og sammenligne V70 med S80 som du gjorde i en tidligere tråd blir jo noe helt annet, bilene er jo ikke like, har ikke samme mål og slik, noe nettopp S40 og V50 har. Den eneste forskjellen man ser med det blotte øyet er jo bakenden, logisk nok. Edit: Når jeg ser over modellene til Volvo så er sedanene 40, 60 og 80, mens stasjonsvognene er 50, 70 og 90. Er dette et system, som f.eks. at sedanene er partal (ganget med 10), og stasjonsvognene er oddetall (ganget med 10)? Det er heller kanskje ikke det rette å kalle en XC90 stasjonsvogn, men det er jo på en måte det. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Så hvorfor ikke? I salgsstatistikker har jeg lest dem som samme bil. Det og sammenligne V70 med S80 som du gjorde i en tidligere tråd blir jo noe helt annet, bilene er jo ikke like, har ikke samme mål og slik, noe nettopp S40 og V50 har. Den eneste forskjellen man ser med det blotte øyet er jo bakenden, logisk nok. Edit: Når jeg ser over modellene til Volvo så er sedanene 40, 60 og 80, mens stasjonsvognene er 50, 70 og 90. Er dette et system, som f.eks. at sedanene er partal (ganget med 10), og stasjonsvognene er oddetall (ganget med 10)? Det er heller kanskje ikke det rette å kalle en XC90 stasjonsvogn, men det er jo på en måte det. 40, 50, 60, 70, 80 og 90 er forskjellige serier, i alle fall startet det som det. V=stasjonsvogn, S=sedan, C=coupe, XC=crosscountry (4-hjulstrekker) Men det ser nå ut til at Volvo har kuttet ut å ha sedan og stasjonvogn av hver type, og heller har valgt ut sannsynligvis den versjonen som har solgt mest av hver. Det er jo Ford som eier dette nå, og de skal vel ødelegge det de kan... Når 2. versjon V70 kom, var den ikke veldig ulik S80'n... men de to siste har fått flere ulike detaljer. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg