kimoajajaj Skrevet Mars 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Hei ! Jeg har tidligere spurt litt ang. at jeg trodde at motor feste foran var gåent. De fleste trodde det var festet som var gåent når jeg forklarte hva som skjedde. (ved fks. kjøring i første gir ved gass pådrag, ble det liksom et lite "kakk/smell" , akkurat som om at det var slakk i noe eller at motoren fks. vridde seg pga. dårlig motorfeste?) I kveld fikk jeg med meg en kompis med litt erfaring for å kjike litt på bilen. Bortsett fra at vi fant ut hjullagrene bak var FETTE gåen, fant vi ut at motor festet så helt fint ut. Vi prøvde å rikke på motoren i hennærsagt alle retninger, og kunne ikke se at det var unormalt mye bevegelse. Kompisen skulle så sjekke hjullagra foran, de var gode, men på venstre side ble var det en bevegelse som ikke skulle være der, inn/ut liksom, han mente det var drivknuten som var gåen, og det mest sansynlig var det som forårsaket det "banket" som kom når jeg ga gass.. . Kan det være drivknuten? ???? Sjekket priser på "drivledd" hos mekonomen, Drivledd indre vs 06-22497 1586:- Drivledd indre hs 06-22498 1624:- Er dette rette sorten ? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Kan være drivledd ja, har du sjekket prisen på originalt ?, byttet på min diesel Golf, der ver indre og yttre ledd gåent, var 1000 kr billigere for komplett original drivaksling enn det var for uorginal. Det er jo litt for dumt å betale mer for uoriginale deler ;) Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 De prisene du har fått er for indre knuter, mest sannsynlig er det det ytre som er gåent, de ryker 10x oftere.... kjøp på høggern, 100spenn.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 jeg moste det indre drivleddet på venstre side på min 75 hester golf 2.. (ikke spør hvordan, innebar luft under hjul og svingerkombinert).. kjøpte "ny" aksel komplett på høggern for 300(så bra ut og holdt mens jeg hadde den). tok 45 minutter å bytte for en nybegynner som meg. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 tjah,det vill jeg si var dyre priser,kjøpte selv just til en passat 87 1,8 ga 500 for ett nytt drivledd(ikke biltema nei;)) men så jobber jeg innen faget å har en del rabbater rundt om kring. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Jeg har også et lignende problem som kimoajajaj har. Men da er lyden værst når jeg bremser, har nettopp byttet ytre drivledd (uorginalt) på begge sider så da er det vel liten mulighet for at det er den som er gåen? Jeg kjøpte drivleddene hos Garviks Autospar for rundt 900 kr stk. Beklager at jeg hang meg med på tråden din ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Mars 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 hmm.. jeg skiftet plutselig mening.. prata nettop med han som jeg kjøpte bilen hos, han sa at han hadde hatt bilen på verksted for å få skifta håndbrekk wiren, da hadde de sagt at det var et motorfeste som var gåent.. men det virker rart. Prøvde å vrikke å røre på motoren men den rørte ikke unormalt mye på seg. Får vell prøve å starte den, sette på brekket, å slippe ut clutchen mens en kompis står foran og ser om motoren vrikker på seg.. . Håper det ikke er både motorfeste og drivknute.. :( Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg