Gå til innhold

Mitt lille prosjekt. :)

Ranger emnet


Alucard

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvet ikke om det er turbo utgaven eller ikke. Motoren har ikke kommet til gården enda.

 

Vet du ikke hvordan motor som skal nedi mantaen ? Har det seg ikke sånn at turbomotoren kommer fra en calibra 4x4turbo ? Vil det ikke da bli endel mere arbeid for deg ?

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke hvordan motor som skal nedi mantaen ? Har det seg ikke sånn at turbomotoren kommer fra en calibra 4x4turbo ? Vil det ikke da bli endel mere arbeid for deg ?

Hvet som sagt ikke noe enda. Samme for meg egentlig. Liker veldig godt å skru og lenge siden jeg har hatt en slik bil på gården som faktisk er litt arbeid med. :p Så jeg har ikke noe imot om den må modifiserest om til 4x4. :)

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker girkasse fra omega 3000 eller vanlig omega. Om motoren kommer fra en bil med 4x4 så betyr jo ikke det at du må bygge om til 4x4 da...

Takk takk for tipset. Det gjør det arbeidet mitt mye enklere. :)

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått gjort litt på bilene i dag med. Men den stygge sliperen min bestemte seg for å streike i dag så jeg fikk ikke pussa så mye på Mantaen som jeg trodde jeg skullle klare. :(

Men har jo litt bilder for det.

 

Bilde16.jpg

Bilde17.jpg

Bilde18.jpg

 

Men Audien derimot fikk jeg gjort mye på.

Dagen i dag gikk med på å strekke opp kabler til stereoanelgget. :)

Her kommer bildene.

 

Audi5.jpg

Fant ikke plass å stikke inn strømkabelen, så jeg borte hull i torpedoveggen.

Audi6.jpg

Den andre sida.

Audi7.jpg

Audi8.jpg

På tide å få opp den andre kabelen ja. :p

Audi9.jpg

Audi10.jpg

Mine herlige 6*9ere. :p

Audi11.jpg

Spilleren.

Audi12.jpg

Bagasjerommet.

Audi13.jpg

Nå er det noe jeg lurer på. Hvor skal disse ledningene koblest til på spilleren?

De 2 store skal vel koblest på de røde og hvite ledningene uten sorte hetter. Men hvor skal remote ledningen koblest på? Jeg er temmelig usikker. :>

Audi14.jpg

Audi15.jpg

Audi16.jpg

Her er da sluttresultatet. 0 ledninger visendes. :D

Audi17.jpg

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faan for en drittbil manta er. :) har bare dårlig erfaring med de. Får se om du kan forandre det lykke til.

Hehe. Håper på å endre det ja. Skal vel lykkest med håper jeg. :p Men jeg står på stedet hvil nå til jeg får tak i en ny pussemaskin. Skal vel klare å oppdrive en på mandag. :)

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mantan blir sikkert heftig vettu :) En kompis av meg har en vanlig manta (med gsi motor), men jeg syns bakskjermene på din ser mye bredere ut, er de breddet siden det er en original gsi?

 

Forresten: Creds til deg fordi du har vettig størrelse på bildene dine :)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mantan blir sikkert heftig vettu :) En kompis av meg har en vanlig manta (med gsi motor), men jeg syns bakskjermene på din ser mye bredere ut, er de breddet siden det er en original gsi?

 

Forresten: Creds til deg fordi du har vettig størrelse på bildene dine :)

Den er bredda ja. Kan ta bilder under hjulbuene slik at du ser hvordan den er original om du vil. Skulle egentlig av gårde og hente sveiseapparat i dag men det var noe galt med det så jeg får det ikke før mandag. Men men. Seff må du jo ha noe vettig størrelse på bildene. Kan jo ikke ta hele skjermen da. :p

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant du ut hvor remoten skulle på? trur det er blå ledning som kommer ut sammen med en gul,en rød og en svart.. prøv den.. kanskje det til og med står "antenna" på den..

Ok. Skal prøve det. Har ikke koblet så mye anlegg at det gjør noe. :p

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk dagen med på kassebygging. Til slutt ble dette resultatet. :p

 

Bass2.jpg

Bass1.jpg

Bass4.jpg

 

Denne kassen med sub er til Audien. I og med at jeg får forsterkeren min i morgen vil jeg ha alt klart. Gler meg som en unge til å høre hvordan anlegget spiller. :)

 

Og om noen har litt peiling på anlegg kan de gjerne svare i posten min om bassport problemet mitt. :p

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=76779

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forsterkeren kommet i hus. Og jeg var også opp på Biltilsynet og tok klasse B teoriorøva. Og det endte med 14 feil og bestått. :) Jeg var så altfor letta når jeg gikk tilbale til skolen da. Har også fått oppkjøring. Den blir den 7. Juni. Så nå nærmer lappen seg. :D

Bilder av forsterkeren. :)

 

Bass8.jpg

Bass7.jpg

Bass6.jpg

Bass5.jpg

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår