Gå til innhold

Svinger vs. langstrekkinger

Ranger emnet

Hansy

Fort på motorvei eller fort på svingete vei?  

122 stemmer

1. 1. Fort på motorvei eller fort på svingete vei?

• Motorvei,motorvei!
    • Kjøre aktivt på svingete vei!
    • Noe annet...ja,så skriv det da!
    • Vet ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt mange som har sagt at "Å ligge i 200 på en motorvei er kjempemorsomt!",dette er selfølgelig et kick men å kjøre aktivt på svingete vei er min favoritt.

Når man ligger på en motorvei som går rett fra,i 160km/t+++ så vet man hva som skjer,samme gamle,rett fram i enig tid..

Men på svingete vei så vet man aldri hva som dukker opp rundt neste sving,og om svingen er brå eller slakk.Men det er vel sikkert forskjell fra person fra person...

Så hva er deres favoritt?fort på motorvei eller aktiv kjøring på svingete vei?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gir meg ett kick å ligge i riktig hastighet på veien.

Dvs. svinger - Riktig hastighet, hvor jeg kan stoppe for hindringer, og tar høyde for at svingen blir krappere, etc.

Og rettstrekk - Bilen kan rulle så fort som det er naturlig å kjøre der (Eks:E-6 ca 160-200 avhengig av biltype).

Er jeg kjent på veien, og det er øde, så er svinger med strekker iblant de kuleste (politimelding: Sett aldri opp kontroll mellom Kløfta og Vormsund når jeg skal hjem :) )

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svingete vei jo kjempe gøy, i alle fall med en bil som henger på veien:) da spiler ikke hestene så stor rolle heller:) men kjører hardere i oppover bakker en nedover.. men dog d koster.. 2x autoværn.. hehe.. bare høyre siden begge gangene da.. kjøre veldig fort gir deg bare kick i d farten øker, men kjipt å bare ligge der å cruise i høy fart.. blir vane d oxo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svingete vei er kicket ja.. hvertfall om man er rimelig ukjent i området.. da er man seriøst på tå-hev.. og føler seg som reine petter solberg.. hehe

har hatt mine turer mellom skien og bergen på morgen timer, dag timer og kveld/natte timer.. bare gøy det :) hehe

motorveien tør jeg ikke lenger kjøre så veldig fort på.. er større mulighet for at onkel står der og ser deg..

men i farten 90-100 på fjøsangerveien (bergen) er ok for meg.. klarer meg med den.. hehe :)

men på flate veien neover telemark (fra haukeli og neover til bø) der går det unna.. fine veien med muligheter for høye farten :) konge det ;)

og på veier i utlandet er og farten høy, motorvei i sverige f.eks.. der holder jeg fint 130-150... men der er veien skapt for det, og ikke så mye snut oge og går!! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel klart hva de fleste foretrekker og jeg er helt enig!!!

Jeg kjører ikke mye på motorvei, har jo ikke slikt i Skien, hehe. Så om jeg durer ut på motorveien en gang i mnd så er det moro å ta et drag for å teste toppfart. (ikke at det nødvendig med kadetten for toppfart på den er normal cruisefart på motorveien virker det som,hehe).

Men jeg er mest fan av svingete veier, som man for testa bilens gripe emne, setene og draget ut av svingene.

HEIA 1200 POWER :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha svinger :D Om det er smale svingete veier, eller litt breiere veier, med lange fine svinger kommer an på humøret! Liker nedoverbakker best selv, det er utrolig deilig å treffe alle bremsepunkter/spor helt riktig! Kjører dog aldri skikkelig hardt på offentlig vei. Det siste jeg vil er å pløye noen ned..

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider