Gå til innhold

Volvo 242 1975 StrøkenEdition

Ranger emnet

desses

Anbefalte innlegg

Da er det skilter på bilen. Det tok litt lengre tid enn jeg hadde håpa på. Skiltnummeret blei rimlig rått, jeg fikk grini meg til KT69242 så det syns jeg ikke var så værst. Det råeste hadde jo vært og venta til KT75242 men det blir litt for langt fram i tid. 75242 pga det er en 75mod 242 :thumb

Har også satt inn delskinn intreør og er på utkikk etter bøttestoler i front. Motormessig er den orginal enda fordi jeg ikke har hatt for god tid enda til å begynne med den bilen. Skal kanskje ut på jobben og tectylere alle hulrom og kanaler, og da kan jeg ta noen bilder om det er intressant. Det er så deilig å ha en 100% rustfri 242, det har jeg alldri opplevd før :cocain:

grattis!! kommer du på åltreffet med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det! Jeg er ikke helt sikker på om jeg kommer på Åltreffet fordi jeg har ikke fått tak i bøttestoler og comp hjul enda. Så den er liksom ikke helt 100% visningsklar. Mange som skal dit herfra eller?

jeg og locked har plasser i hytten!!

kom med kjerren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4 trinns, M40 er det ikke det det heter?

Får se om jeg kommer en tur eller ikke. Mangler framstoler åsså er det så rimlig ræva og sitte på gølvet og kjøre :D . Har forresten det gamle delskinnintreøret til salgs. Det ligger på kjøp og salg med bilde om noen er intressert i noe til 242.

Ellers så må jeg få tatt meg en tur opp til kollevold og kjøpt compomotive 5eika 8X17 snart. Noen som veit om det finnes noen annen forhandler av compomotive i norge som kanskje hadde vært litt billigere?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 164 ble vel i hovedsak levert med automat kasse da dette var en "luxus bil" på sin tid,men satt vel m41 kasse som er en m40 med overdrive i de få bilene som hadde manuell..

m46 mener jeg kom først i 242gt i 78..

jeg tror faktisk M46 kom først i volvo 164 forgasser?

1975?

kan være jeg er helt på bærtur, skylder det på inntak av eksospasta jeg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har M46 i min '83.. Som er regga seint i '82 ;)

Er nå m45 i min fra 1979 :rolleyes:

Er nok m45 i denna 75 mod'n og hvis jeg ikke tar helt feil..

Og kom GJERNE på Åltreffet!!! hellothere

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå m45 i min fra 1979 :rolleyes:

Er nok m45 i denna 75 mod'n og hvis jeg ikke tar helt feil..

Og kom GJERNE på Åltreffet!!! hellothere

Jeg vet ikke om du snakka til meg :P

Men pappa tok plutselig bilen min på en jobb-tur til Telemark :hammer

Dessuten vet jeg ikke hvor Ål er en gang :P

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider