Gå til innhold

Volvo 242 1975 StrøkenEdition

Ranger emnet

desses

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nydelig bil:D måtte du langt for å hente den?

Er den pussa opp tidligere eller er den orginal?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alldri pussa opp. alldri lakkert. 1 eier eller dvs faren kjøpte bilen da han var gammal og gidde den til dattra si i 1995 da han var 95 år gammel og ikke kunne kjøre mer. Han hadde alldri vinterkjørt den og det har heller ikke dattra hans gjort. Så bilen har vært innenfor familien hele tiden og jeg kjøpte den av dattra. De brukte omtrent ikke bilen fordi den sto i varm garage på hytta dems og de hadde annen bil de brukte. Bilen er regelmessig understellsbehandla og lakkforsegla siden den var ny. Har tjukk bunke med papirer. Kjøpte den LAAAANGT inne i sverige. Var Nesten inne i stockholm. Kjørte 130 mil tur retur. Hadde den på bilhenger på vei hjem da.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt synd at du skal "ødelegge" den med felger, senking....misforstå meg rett.....bilen blir sikkert tøff med de planene du har, men er nesten sånn at denne bilen fortjener å være orginal......ta den med på Volvo-treff på Hokksund 5 juni......da ska du se hvor mye mer en orginal volvo drar folk en en ombygd...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på en måte enig med deg. Men jeg kan si det så mye som detta: bilen skal ikke sveises eller øderlegges så mye som en nanometer i karosseriet og allt av orginale deler jeg tar av tar jeg vare på så bilen kan bli orginal igjen. Er snakk om 17 compomotive og r sport senkesett. Vil også bytte til delskinn intreør fordi det er litt finere enn brunt delskinn. Ellers skal den være orginal bortsett fra fangere og motor. Trur jeg ;) men som sakt ABSOLUTT ingen sveising i karosseri og INGEN omlakkering i annen farge.... ORGINALT lenge leve.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den er ikke så verst. Har bare fått senka den og pussa vekk rust og lakkert. Er ikke jeg som kjører den heller, har ikke fått solgt laurelen enda så bruttern lånern. Når jeg får solgt laurelen kommer jeg til å kjøpe motor, det blir moro. Den b19 som sitter i er helt crap. Har ikke giddi og skrud noe på den. Fikk en b21 jeg tenkte jeg skulle ha inn i mellom tia men det er ikke mye vits hvis jeg skal ha ny motor om ikke så lenge. Den motoren du hadde da? Skal du ha den i 242 din eller?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med oppdateringer når jeg skal sette sammen...

det er gull:)

Hvor lenge til er det?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da er det skilter på bilen. Det tok litt lengre tid enn jeg hadde håpa på. Skiltnummeret blei rimlig rått, jeg fikk grini meg til KT69242 så det syns jeg ikke var så værst. Det råeste hadde jo vært og venta til KT75242 men det blir litt for langt fram i tid. 75242 pga det er en 75mod 242 :thumb

Har også satt inn delskinn intreør og er på utkikk etter bøttestoler i front. Motormessig er den orginal enda fordi jeg ikke har hatt for god tid enda til å begynne med den bilen. Skal kanskje ut på jobben og tectylere alle hulrom og kanaler, og da kan jeg ta noen bilder om det er intressant. Det er så deilig å ha en 100% rustfri 242, det har jeg alldri opplevd før :cocain:

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider