Gå til innhold

coswort intercooler på 240

Ranger emnet


v240

Anbefalte innlegg

Burde vel heller spørt i sierra forumet, der vet de sikkert mål osv.

Men mener det er 4x4 ic'en som er interresant, den er i hel alu.

2wd kjølern har vel plasttanker?

Mulig jeg tar feil, men hvis ikke så ville jeg heller brukt en volvo ic istedet for 2wd utgaven.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cosworth cooler på min. Kjøler noe inn i helvete. Volvo IC kan bare stikke å legge seg i forhold! Det er en 4x4 cooler fra -92 cosworth.

 

Men når du er i gang med den ombygginga så stikker du til høggeren og finner deg en Escort mk3 radiator med vifte og viftehus, en kadett E termostatføler.

Så tar du intercooleren nederst, fester den på et vis, setter radiatoren oppå, fester den med orginale volvo fester på de ytterste hulla. Så må du lage et T-stykke til den slangen som går ut fra ekspansjonstanken, på den slangen som kommer ut fra radiatoren nederst. Så må du lage et T-stykke som du har gjenget termostaten i og en liten tapp til lufteslangen til ekspansjonstanken.

Ca. 10 cm fra utgangen på toppen.

 

Så må du sage av de to tappene som sitter øverst på radiatoren, da de tar oppi panseret. Ta med deg alle slangene til radiatoren når du henter den hos høggeren. Du får bruk for 2 stubber av den i tilleg til orginal slangene til volvo.

 

Så whips, har du cosworth cooler og termostat vifte = GOD ladeluft kjøling og volvo lyd borte vekk :) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cosworth cooler på min. Kjøler noe inn i helvete. Volvo IC kan bare stikke å legge seg i forhold! Det er en 4x4 cooler fra -92 cosworth.

 

Men når du er i gang med den ombygginga så stikker du til høggeren og finner deg en Escort mk3 radiator med vifte og viftehus, en kadett E termostatføler.

Så tar du intercooleren nederst, fester den på et vis, setter radiatoren oppå, fester den med orginale volvo fester på de ytterste hulla. Så må du lage et T-stykke til den slangen som går ut fra ekspansjonstanken, på den slangen som kommer ut fra radiatoren nederst. Så må du lage et T-stykke som du har gjenget termostaten i og en liten tapp til lufteslangen til ekspansjonstanken.

Ca. 10 cm fra utgangen på toppen.

 

Så må du sage av de to tappene som sitter øverst på radiatoren, da de tar oppi panseret. Ta med deg alle slangene til radiatoren når du henter den hos høggeren. Du får bruk for 2 stubber av den i tilleg til orginal slangene til volvo.

 

Så whips, har du cosworth cooler og termostat vifte = GOD ladeluft kjøling og volvo lyd borte vekk :) hehehe

er ikke en escort radiator noe liten for en stor volvomotor? eller har de "råeste" utgavene av escort større/bedre radiator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en vanlig escort mk3 radiator...fra en Xr3i tror jeg..er ikke sikker. Tok den som var finest jeg. Den er beiere, men ikke så høy. Den står jo oppå cosworth cooleren..Den kjøler så det holder. Ligger litt under midten på vanlige dager, og på varme dager i råne tempo så ligger den litt over halv. Men vifta bjyner ikke å gå før den nermer seg rødmerkingen. Har ikke hatt noen problemer med det enda jaffal. Da er jo motoren min trimmet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår