Goop Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Har senket bilen, og ser at bakakslingen er blitt helt skjev.. Må vel ha kortere panhard stag, eller justerbart?? Noen som vet? Hvor kan man få taki? noen som har? pris? Lurer egentli på alt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Lysakerbil Betalte ca 1000 lappen for mitt, det er også justerbart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Har senket bilen, og ser at bakakslingen er blitt helt skjev..Må vel ha kortere panhard stag, eller justerbart?? Noen som vet? Hvor kan man få taki? noen som har? pris? Lurer egentli på alt.. Jeg kjøpte også fra Lysaker bil, men det er noe ordentelig møkk fordi det ikke går an å justere med begge endene montert; dvs. at du må løsne en ende for så å skru staget til passende lengde, og deretter montere det med et jævla spenn. angry ...ellers er finishen på staget OK.... Hadde vært mye bedre å kappe et originalt stag og sveise inn to mutre og gjengetag som beskrevet et annet sted på forumet. :rolleyes: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Enig i at det hadde vært mye bedre om det var justering i begge ender ja, men var ikke noe særlig spenn når jeg monterte...bilen stod på bukk da så den stod helt rett...vet ikke om det har no å si kanskje :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Jeg monterte staget med belstning på akselen (jekken) for å sentrere akselen, og måtte DRA hele bakakselen sideveis med full armkraft (ikke så mye å skryte av), med kraft mot venstre for at det skulle bli perfekt. Måtte dessuten prøve meg fram et par ganger. Hadde vært enklere å skru på en bolt.... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 er jo ikke så mye arbeid å bygge elt selv heller.kommer sikkert langt under 1000kr, org.panhard satg kryr d av hos høggerene. et tips, bytt ut de orginale foringene med uniballs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 eventuelt monter watt link ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 er jo ikke så mye arbeid å bygge elt selv heller.kommer sikkert langt under 1000kr, org.panhard satg kryr d av hos høggerene.et tips, bytt ut de orginale foringene med uniballs. Forklar mer hva det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 eventuelt monter watt link ;) Koster jo flesk sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Lysakerbil Betalte ca 1000 lappen for mitt, det er også justerbart... Klarte ikkje finne det der eg..=p har gått gjennom hele nettbutikken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Forklar mer hva det er? uniball ser ut som en øyebolt, med maskingjenger i ene enden.. enden med hull i festes da i festet på karosseriet med en bolt med mutter på... andre enden inn i mutteren i staget ditt... iandre enden av staget mutter og uniball.. da kan du justere uten å løsne noe som helst.. bare å skru begge veier etter ønske... er ingen foringer, så blir jern mot jern, med andre ord stivt, man vil kunne få vibrasjonslyder etc..... 0~~#---------#~~0 0 = øyebolt ~ = gjenger # = mutter - = stag skjønner du :D Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 uniball ser ut som en øyebolt, med maskingjenger i ene enden.. enden med hull i festes da i festet på karosseriet med en bolt med mutter på... andre enden inn i mutteren i staget ditt... iandre enden av staget mutter og uniball.. da kan du justere uten å løsne noe som helst.. bare å skru begge veier etter ønske...er ingen foringer, så blir jern mot jern, med andre ord stivt, man vil kunne få vibrasjonslyder etc..... 0~~#---------#~~0 0 = øyebolt ~ = gjenger # = mutter - = stag skjønner du :D Så du skrur staget fast i bilen liksom...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 ja... dvs. i innfestinga... tenk deg åssen det er festa org. med foringer i bilen... sett på uniballs og kast foringen vekk, sett i bolt isteden for... du må regne med noe ombygging av feste... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 tror ikke d blir så mye ombygging av festene, men man må nok "fore" litt mellom org fest og uniball,en i karossei festet. Vibrasjonnslyder? er d ikke volvo vi kjører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Klarte ikkje finne det der eg..=p har gått gjennom hele nettbutikken... klikk på IPD Antikrengnigstag øver i i menyen deres direkte link http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/lysakerbil/newsdet86.htm Justerbare panhardstag til 200 fra 75-93. 790 + mva. Artikkelnr: WS8K0240 Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg