Gå til innhold

2 stk. 1031 bakaksel m/el selges

Ranger emnet

Turboperformance

Anbefalte innlegg

Var på Stokstad skrot på Bryn i Oslo idag (fredag 20.mai) og der stod det minst 2 Volvo 240 med 1031 bakaksel m/ el-speedometer. De tar visst 1500 for en aksling.

Som dere forstår har ikke JEG akslingene, men Stokstad i Oslo; kontakt dem hvis interesse. Synd hvis de blir skrotet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ringte og de visste først ikke om de to akslingene.

refererte så til at du hadde skrevet på et forum at de hadde noen biler stående med aksling.

så bad han meg ringe på mandag, pga. da skulle han prøve å finne ut hvilken utveksling de hadde.

jeg kan være meget intr. i aksling, om den har riktig utveksling. (3.73, 3.91 eller 4.10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte og de visste først ikke om de to akslingene.

refererte så til at du hadde skrevet på et forum at de hadde noen biler stående med aksling.

så bad han meg ringe på mandag, pga. da skulle han prøve å finne ut hvilken utveksling de hadde.

jeg kan være meget intr. i aksling, om den har riktig utveksling. (3.73, 3.91 eller 4.10).

Jeg prøvde også å finne ut hvordan utvekslig det var på den ene, men hadde litt dårlig tid så jeg fant ikke ut. Er 90% sikker på at det er 1031 og ikke 1030, mener det er greit å se forskjell. Det var 2 stk 244; den ene hadde buet baklokk og injectionmotor, og den andre sto oppå en hvit 245 jubileumsmodell hvis det er til hjelp. Uansett er det enkelt å se at det er el-uttakk på difflokket.

Er nok mest vanlig med 3.54 på disse bilene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også å finne ut hvordan utvekslig det var på den ene, men hadde litt dårlig tid så jeg fant ikke ut. Er 90% sikker på at det er 1031 og ikke 1030, mener det er greit å se forskjell. Det var 2 stk 244; den ene hadde buet baklokk og injectionmotor, og den andre sto oppå en hvit 245 jubileumsmodell hvis det er til hjelp. Uansett er det enkelt å se at det er el-uttakk på difflokket.

Er nok mest vanlig med 3.54 på disse bilene....

ja, men jeg må jo ha riktig utveksling.. som desverre er litt vanskelig å finne. ialelfall i hordaland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men jeg må jo ha riktig utveksling.. som desverre er litt vanskelig å finne. ialelfall i hordaland!

...og en NY utveksling koster jo 6-7000 :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og en NY utveksling koster jo 6-7000 :scared

synest det blir nok peng på bakaksel, når truetrac koster 4.000 og en brukt aksling ca. 1500kr + nytt tonehjul for ca. 600kr..

blir 6500-7000kr, men det blir en skuddsikker bakaksel!

edit: korrigering av skrifeleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det hælsikes nummeret??? Har 87mod med elspeedo og har en el-kontakt på diff lokket. Er det 1031??

Hvis du legger deg inn under bilen på høyre side bak, så står det stemplet inn på diffen på den siden et sted. Tror det står på høykant.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diffsperre på 745 min fra 86, noen som vet om dette er 1030 eller 1031 ellerno?

jeg lurer også på hvilken utveksling denne har ?

Jeg tenkte å skifte diffen bak når jeg selger bilen fordi jeg vil ha sperra selv da.... ( ja, jeg vet at det går an å se selv, men blir litt vanskelig for meg når bilen står hjemme og jeg bor 70 mil unna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diffsperre på 745 min fra 86, noen som vet om dette er 1030 eller 1031 ellerno?

jeg lurer også på hvilken utveksling denne har ?

Jeg tenkte å skifte diffen bak når jeg selger bilen fordi jeg vil ha sperra selv da.... ( ja, jeg vet at det går an å se selv, men blir litt vanskelig for meg når bilen står hjemme og jeg bor 70 mil unna)

tror alle 740 har 1031 aksling.. muligens unntatt de aller tidligste

Lenke til kommentar
Del på andre sider