Gå til innhold

Feil på el-anlegg...

Ranger emnet

Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting. Jeg skulle ta ut sigaretteneren for å plassere en bryter der, og jeg nappet ut ledningene og tok ut tenneren, i det jeg skulle finne isolasjonstape til å isolere lederene me så kortsluttet de(pluss og jord). Etter dette har ikke sigaretteneren, vindusviskerene, vifta, og cd-spilleren virket.

Er det noen som har en formening om hva som er ødelagt? Sikringene er helt fine! Ikke så veldi kjekt å kjøre på vestlandet uten vindusviskere...

Mvh.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm nei, ikke sånn uten å fått kikka på det.. Du kan jo feilsøke og se om det er kontakt i kursen da, slik at du får avkreftet at det ikke har blitt brudd i lederen(noe som ikke skal skje) burde egentlig visst mer, siden jeg går elektro men, som sagt vanskelig når jeg ikke får sett på det selv:(

Du er ikke mann før du passerer 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om lederen fra tenningslåsen og til sikringsholderen er brent, eller kontakten i tenningslåsen. alt du nevner + hornet skal fungere når du vrir halvt om så da ligger sansyneligvis feilen i tenningslåsen eller ledningen fra teningslåsen til sikringsholderen(sikring 1, 2, og 3)

Det var iallefal det jeg klarte å se ut av haynes boka...

Lykke til med feilsøkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du sa tidligere at du hadde tatt ut sikringene å prøvd med nye.. så er ikke dette til stor hjelp da..

Men en ting som skjedde med meg en gang, var at varmetrådene i bak ruta slutta å funke.. sikringa var helt fin.. Helt til jeg tok den ut.. da smuldra tråden eller metallet på sikringa opp og datt av plast dingsen..

Er vel ikke til hjelp om du allerede har tatt dem ut:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider