Gå til innhold

300Td til 300TDT

Ranger emnet


Mercedes_Lover

Anbefalte innlegg

ingen som vet?

 

Det er ikke noe hokuspokus å bytte selve motoren. De er rimelig like. Problemet kan bli godkjenning. Selv om 123 er levert med opptil 185 hk orginalt. Turbodieselen vil gi 125 hk når den er i god form. Du får overhode ingen godkjenningspapirer fra Mercedes. Du må på ettellerannet vis finne ut hva som er annerledes på 300TDT enn på 300TD. Stort sett går det i bremser, uten at jeg vet om det er noen forskjeller der. Dette må selvfølgelig byttes, og du må få tak i en dokumentasjon på at det holder. I tillegg bør du ha tak i en på biltilsynet som vil godta dokumentasjonen din.

 

Du bør IKKE kjøre med turbodiesel hvis bilen ikke er godkjent med det. Det er helt sikkert ikke noe problem, men hvis det skulle oppstå en situasjon, kan det bli trøbbel.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe hokuspokus å bytte selve motoren. De er rimelig like. Problemet kan bli godkjenning. Selv om 123 er levert med opptil 185 hk orginalt. Turbodieselen vil gi 125 hk når den er i god form. Du får overhode ingen godkjenningspapirer fra Mercedes. Du må på ettellerannet vis finne ut hva som er annerledes på 300TDT enn på 300TD. Stort sett går det i bremser, uten at jeg vet om det er noen forskjeller der. Dette må selvfølgelig byttes, og du må få tak i en dokumentasjon på at det holder. I tillegg bør du ha tak i en på biltilsynet som vil godta dokumentasjonen din.

 

Du bør IKKE kjøre med turbodiesel hvis bilen ikke er godkjent med det. Det er helt sikkert ikke noe problem, men hvis det skulle oppstå en situasjon, kan det bli trøbbel.

om jeg viser den på biltilsynet da?

takker BTW

Kjører moped.

1999 modell suzuki tsx evoII

trim:nope

Styling: ja d har vi sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg viser den på biltilsynet da?

takker BTW

 

Problemet er at biltilsynet vil kreve dokumentasjon på hva som evnt. trengs av ombygginger for å godkjenne en 300TD med 125 hk. Det er jo ikke mer enn 88 hk orginalt.

 

Jeg ser noen har greid dette bare ved hjelp av mekonomens hjemmesider. Der kan man slå opp delenummer på fjærer, bremser etc. Hvis du finner at en TDT krever andre bremser, kan du oppgradere disse, og vise dem på biltilsynet at mekonomen mener det er greit.

Ikke regn med at alle kontrollørene er like velvillige.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår