Shibbster Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 I går kjørte jeg over et sted hvor det har blitt lagt nye kabler. Hele asfalten var revet vekk og det var bare smågrus som lå akkurat der... Når jeg kjørte over dette i ca 15 km, (rett ved kryss), ristet det skikkelig godt i rattet... Jeg syns at det var litt merkelig for jeg har aldri lagt merke til slikt før når jeg hra kjørt der før i andre biler... Da jeg kom hjem spurte jeg faren min om hva som kunne være problemet med dette, siden det ikke skal være slik. Han sa at det kan enten være demperene forran eller forstillingen som kan være løs eller slått skjeiv(i stykker) Noen teorier om hva dette kan være? Siter Jeg tror det er noe gass i forruskeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Kan være ubalanse i dekka Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fezworth Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 hvordan er den ellers da? Vandrer den my, som i at den drar mye fra side til side når du kjører på vanlig vei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Fortsetter den og riste nå på god vei? Skjønte ikke helt, er normalt at det rister litt i rattet vis grusveien er ille.. :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Hvilken bil? Som Probe sier, fortsetter det på god vei? Mer i høyere fart? -Kan være så enkelt som en løs vekt da. Kun på humper - styredemper kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 hvordan er den ellers da? Vandrer den my, som i at den drar mye fra side til side når du kjører på vanlig vei? Bilen min drar mye fra side til side når jeg kjøre på vanlig vei. Skifter mellom å dra til høyre og venstre. Har du forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Bilen min drar mye fra side til side når jeg kjøre på vanlig vei. Skifter mellom å dra til høyre og venstre. Har du forslag? Da tror jeg du burde få sjekket og justert forstillingen. Dersom en eller annen vinkel(husker ikke hvilken) i forstillingen er feil, vandrer den veldig fra side til side.. Fører lett også til skeiv dekkslitasje, så best å ta det så fort som mulig The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbster Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Nei, bilen vandrer verken til høyre eller venstre når man kjører på vanlig vei... Det er det som er så rart... Siter Jeg tror det er noe gass i forruskeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Nei, bilen vandrer verken til høyre eller venstre når man kjører på vanlig vei...Det er det som er så rart... Men dersom ristinga også er der på godt veidekke, da kan det jo være noe med avbalanseringen på hjulene.. Et lodd som har falt av eller noe. Eller kanskje en skade på en felg... Men derimot i 15km/t vil man vel ikke merke så mye til om dekkene er feil avbalansert..?? The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Tror at du opplever at dekkene sporer bare egenlig, har du riktig dekk og felger til bilen? Prøvd en avbalansering av dekkene, før jeg hadde hivd meg på forstilliga hvertfall:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fezworth Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Bilen min drar mye fra side til side når jeg kjøre på vanlig vei. Skifter mellom å dra til høyre og venstre. Har du forslag? Dersom spissinga di er feil, eller styresnekka m/kuleledd, vandrer den mye! Men det kan også komme av for breie dekk/feil impress... Vanskelig å forklare, men spissing er ordet som brukes for å justere om hjula på samme aksling står paralelt me hverandre når du kører rett fram (eller meniga at den ska d vaffal :P)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jekk opp på alle hjula, se etter kast/dekk slitasje. Breie dekk sporer, spesielt hvis det er feil forstillet. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jeg har også det samme problemet etter at jeg satte på sommerfelgene og dekkene. Jeg kjøpte de nylig ubrukt fra et firma som avbalansert de, men ved hastigheter fra 65 km/t og oppover begynner rattet å riste, og de blir verre desto fortere jeg kjører. Dette skjedde ikke før jeg skifta dekk og felger. Er det avbalanseringa som er dårlig eller kan det være noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jeg har også det samme problemet etter at jeg satte på sommerfelgene og dekkene. Jeg kjøpte de nylig ubrukt fra et firma som avbalansert de, men ved hastigheter fra 65 km/t og oppover begynner rattet å riste, og de blir verre desto fortere jeg kjører. Dette skjedde ikke før jeg skifta dekk og felger.Er det avbalanseringa som er dårlig eller kan det være noe annet? Tror de skal sjekke balansen i de en gang til. Kan hende en vekt er løsnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Kan være gåen opphengskule... En kompis av meg hadde en van med oppbrukt kule, og når han kjørte i en hump, så rista det forferdlig mye i rattet... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg