Gå til innhold

Rattet rister?

Ranger emnet

Shibbster

Anbefalte innlegg

Takker for alle svar. Skal sjekke det som har blitt sagt.

Det er en ting til ang. det her. Det samme skjer når jeg kjører over en fartsdump.

Da kjører jeg rundt 20-25 km/t. Når forjulene treffer dupen høres det et lite dunk. Akkurat som om noe skulle sitte litt løst. Kan dette være det samme?

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det samme problemet etter at jeg satte på sommerfelgene og dekkene. Jeg kjøpte de nylig ubrukt fra et firma som avbalansert de, men ved hastigheter fra 65 km/t og oppover begynner rattet å riste, og de blir verre desto fortere jeg kjører. Dette skjedde ikke før jeg skifta dekk og felger.

Er det avbalanseringa som er dårlig eller kan det være noe annet?

D

DEtte opplevde jeg også på min bil, da viste det seg at jeg ikke hadde fått med senterringe som skal sitte mellom navet og felgen. Dette var bare noen enkle plastgreier jeg satte på, så blei problemet borte.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke det ut så snart jeg får hevet bilen på to bukker...

Hvor mye kosta de plastdingsene?

Jeg fikk mine gratis når jeg sa til sjappa jeg kjøpte hjula at det rista, de hadde bare glemt å gi de med. Men, et par av dem knakk når jeg tok av hjula for å legge om til vinterdekk, kjøpte nye da, de koster ikke mye, maks en femtilapp pr stk. .

Strengt tatt skal du kunne sjekke dette med de du kjøpte felgene av, de burde vite om du trenger det dersom du sier hvordan bil du har.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det er det som er tingen. Det er 4 stålfelger som står på. Orginal hjula altså... Vet at slikt er dritt. Men nye felger kommer. Det er bare at jeg vil ha det fiksa uansett om det er felgene eller forstillinga sin feil...

Ja, nei, da veit ikke jeg hva det kan være ;)

Men lykke til

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider