Gå til innhold

Hva er det som er galt med dette forumet?

Ranger emnet


Earthquake

Anbefalte innlegg

Så når noen sier at de skal slutte å oppgi tilbud, men være her på lik linje med oss andre(med mer kunnskap selvsagt) så kan det hende at de kan hjelpe oss som har lyst på bra stereo men har dårlig råd grunnet skole, lærling osv...

 

Må også si at jeg er imot at man kan sende pm til hverandre.. I en pm mener jeg at innholdet kan være absolutt hva man selv ønsker uten noen form for begrensninger..

Det er vel flere som allerede har rømt forumet, så at de blir her på lik linje med andre er vel feil ja..

 

At man ikke får hjelp med utstyr kjøpt fra utlandet er vel også feil, men det kan variere hvem man får hjelp fra, utstyr som er kjøpt fra utlandet er ofte forskjellig fra det du kan kjøpe her til lands, da snakker vi usa import osv.

 

Vi er nok alle enig i det du sier om PM, men det er tydeligvis uaktuellt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette med medlemsavgift har vi tatt opp før, med negativt resultat. Vi hadde en credits-løsning for en tid tilbake, hvor man kunne gi hvor mye man ville til forumet (som ikke er gratis å eie), men dette var det ikke mange som støttet opp om. Men tidene har kanskje forandret seg?

 

Du kan sende tilbud til 500 personer hvor langt over halvparten vil si nei, det er normalt. Ikke forvent at alle vil betale for en tjeneste når alt er åpent og gratis fra før av. Det er først når du starter opp som medlemsforum du vil se resultatene av det. Garantert med positiv oppslutning. 50 kroner i året er skremmende billig. Langt flere vil betale 50 enn å måtte betale 100 kroner.

 

Det at du sier at det vil koste mer enn pengene som kommer inn å få registrert medlemmene. En overgangs fase koster. Et sted må dere begynne eller skal vi betale for du skal registrere medlemmene også?

 

Hva med dem som ikke har noe å gjøre der ute som er mer enn villlig til å hjelpe dere gratis. Dere moderatorer bruker sikkert en del tid på å følge med i meldingsflommen istedenfor å gjøre noe som er viktigere. Hva med å gi pålitelige folk en form for moderator status som overråker forskjellige forum.

En slik avlasting er faktisk positivt. Nøytrale personer som ikke kjenner f.eks selgere som vet å gjøre livet rettferdig for alle som bruker forumet han/hun modererer.

 

Som sagt alt er viljen det står på fra ledelsen, så langt er det ganske negativ innstilling derfra som vil bli det tapende laget i lengden. Til slutt er det de som må yte support til medlemmene sine, jeg håper dere har peiling på bilstereo.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som rømmer vet ikke hva de rømmer fra hvis forumet her blir endret på. Det vet til og med du.

 

Support angående utstyr kjøpt i utlandet går begge veier. Jeg klager ikke på dette, du skulle sett min mail boks hver dag.

 

Hva er forskjellen på forsterkerne, subbene, kondensatorene f.eks kjøpt i utlandet enn samme produktene som selges i Norge? Prisen er forskjellig og det er det hele. De fleste spillerne, navigasjons systemer blant annet er litt forskjellige.

 

Ledelsen gir nok etter, de trenger bare å bli litt mer overbevist om at forumet kan bli mye bedre men de må aksjonere nå. Neste år kan det bli forsent.

 

 

 

Det er vel flere som allerede har rømt forumet, så at de blir her på lik linje med andre er vel feil ja..

 

At man ikke får hjelp med utstyr kjøpt fra utlandet er vel også feil, men det kan variere hvem man får hjelp fra, utstyr som er kjøpt fra utlandet er ofte forskjellig fra det du kan kjøpe her til lands, da snakker vi usa import osv.

 

Vi er nok alle enig i det du sier om PM, men det er tydeligvis uaktuellt.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også gladelig betalt en femtilapp her!

Hadde dere samtidig hatt en rimelig ordning med firmaer her, så er det mulig dere også kunne fått igjen litt lønn for strevet med forumet.

Eller kanskje arrangert litt seriøse treff:cab

 

PS! Tenkte mange ganger på å betale inn på denne credits ordningen, men ettersom jeg ikke måtte, så drøyde det bare ut.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det at du sier at det vil koste mer enn pengene som kommer inn å få registrert medlemmene. En overgangs fase koster. Et sted må dere begynne eller skal vi betale for du skal registrere medlemmene også?

 

Hva? Det har jeg aldri sagt, hvor ser du jeg har sagt dette?

 

Hva med dem som ikke har noe å gjøre der ute som er mer enn villlig til å hjelpe dere gratis. Dere moderatorer bruker sikkert en del tid på å følge med i meldingsflommen istedenfor å gjøre noe som er viktigere. Hva med å gi pålitelige folk en form for moderator status som overråker forskjellige forum.

 

Altså, her har du ikke gjort hjemmeleksa di. I år har vi byttet ut alle (nesten) de gamle moderatorene og satt inn nye folk, ofte folk som kan mye om f.eks et bilmerke er plassert i det spesifikke merkeforumet. Ja, også gratis.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Det har jeg aldri sagt, hvor ser du jeg har sagt dette?

 

Jeg blanda deg med en annen melding, jeg beklager. Denne trekker jeg selvsagt tilbake.

 

Altså, her har du ikke gjort hjemmeleksa di. I år har vi byttet ut alle (nesten) de gamle moderatorene og satt inn nye folk, ofte folk som kan mye om f.eks et bilmerke er plassert i det spesifikke merkeforumet. Ja, også gratis.

 

Kvalitets folk alle sammen? Det er jo flust med meldinger som ikke hører hjemme noen sted som blir stående istedenfor å slette dem og advarsel til brukeren. Men dette skal ikke jeg blande meg opp i, jeg er ikke moderator.

 

Har dere i ledelsen kommet frem til noe eller skal vi bare vente å se at forumet går nedenom og hjem?

 

Dere burde samle dere og lyse ut et forslag av input som har kommet inn her.

Ikke så mange som sier noe, de fleste sitter på gjerdet og venter på at noe skal skje.

 

Ny ide som også er mulig

 

50 kr for medlemmer slik jeg sa tidligere.

 

Medlemmer av forumet kunne også fått noe medlemsrabatt på varene de handler fra firmaene. Vet ikke om dette hadde vært noe å tenke på.

 

350 kr for firma, med dette beløpet får dere med dere omtrent alle sammen innpå her.

 

Ha en fortsatt god kveld.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

 

Ny ide som også er mulig

 

50 kr for medlemmer slik jeg sa tidligere.

 

Medlemmer av forumet kunne også fått noe medlemsrabatt på varene de handler fra firmaene. Vet ikke om dette hadde vært noe å tenke på.

 

350 kr for firma, med dette beløpet får dere med dere omtrent alle sammen innpå her.

 

Ha en fortsatt god kveld.

 

 

En god ide syns jeg, det er jo slik det er i de fleste bilklubber ol.l. Att medlemmer for rabatter hos de firmane som klubben har avtale med.

 

Hvis det koster 50kr å bli medlem her og det da resulterer i att du får f.eks 10% rabatt hos alle medlems firmaene her inne, så har du jo spart inn medlemskontigenten på noe så lite som ett par høytalere eller en eller annen bildel.

 

Godt initsiativ, syns administrator bør sette opp en "POLL" for å sjekke den generelle interessen hos brukerne og ta kontakt med de firmane de vet bruker forumet og sjekke litt rundt dette. Jeg melder meg hvertfall på en slik ordning:)

 

Det er jo også mulig å la de som ikke vil melde seg inn her bruke forumet gratis, men da med de samme rettighetene som "gjester" har i dag, rett til å lese innlegg, men ikke legge inn svar eller starte nye tråder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det koster 50kr å bli medlem her og det da resulterer i att du får f.eks 10% rabatt hos alle medlems firmaene her inne, så har du jo spart inn medlemskontigenten på noe så lite som ett par høytalere eller en eller annen bildel.

 

Dette burde jo forsåvidt firmaene diskutert... men siden du, som driver et firma er for det, er vel sansynligvis andre og det:) Dette ville kanskje gjort det enklere for dere forhandlere å sette uprutbare priser, fordel for dere :) 10% om du er medlem, NO MORE, enkelt og greit... ;) Men er vel kanskje ikke sikkert alle er interessert i så høye rabatter? kjøp høytaler til 2000 og få 200 i avslag? vet ikke om det er mye eller lite avslag jeg, i og med at jeg ikke kjenner selvkostpris, men hørtes ut som en MEGET bra deal for brukerene hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde jo forsåvidt firmaene diskutert... men siden du, som driver et firma er for det, er vel sansynligvis andre og det:) Dette ville kanskje gjort det enklere for dere forhandlere å sette uprutbare priser, fordel for dere :) 10% om du er medlem, NO MORE, enkelt og greit... ;) Men er vel kanskje ikke sikkert alle er interessert i så høye rabatter? kjøp høytaler til 2000 og få 200 i avslag? vet ikke om det er mye eller lite avslag jeg, i og med at jeg ikke kjenner selvkostpris, men hørtes ut som en MEGET bra deal for brukerene hvertfall;)

 

Alle forhandlerne har sikkert forskjellige kalkyler på forskjellige produkter, så hos en forhandler har du kanskje 3% rabatt på høytalere fra ett merke og 7 på ett annet merke, poenget er att som medlem her inne så vil du få tilgang til rabaterte produkter hos utvalgte forhandlere. Og dette vil jo sikkert gjelde på alle forumets sider, så det er sikkert mulighet til å ha rabattordninger på dekk, felger, slitedeler, styling osv. Og med så mange muligheter til til rabatter og god faglig hjelp så tror jeg ikke brukerne vil syns 50kr i medlemsavgift er mye, eller hva? de 50 kronene har jo brukeren mest sansynelig spart inn ved første kjøpet:)

 

EDIT: Innbetaling kan jo skje via MPAY eller annen SMS tjeneste, det er jo slik det meste annet av mindre summer bli overført på nettet nå i dag og lettvindt er det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg har erfart her på forumet er det ingen andre steder hvor man får så mye hjelp som på bilstereo delen.. Greit at folk med kompetanse oftest gir bra svar andre steder også, men der blir som regel bare posta drit og ting som ikke hører hjemme..

 

50 kroner er greit for meg, men da bør også skjerpe inn litt på hva som skjer rundt om kring på forumet.. Folk dere banner og som blir sletta er som oftest bare folk som hjelper til. (eks. Morel). Hva med å ta en titt på de som er post whores her? og de som BARE slenger dritt i tråder fordi de kanskje synes ett prosjekt ikke er 'bra nok' ? Hadde vært en start hvertfall.. Jeg blir sikkert med videre uansett for det er få forum man finner så mye kompetanse samlet over ett så stort område.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart jeg er med på 50 lapp.... Har før vært på mopedportalen.com, og hjelpen du fikk der er jo ingenting i forhold til her... Her får man svar fra folk med erfaring og kompetanse, mens der fikk en hjelp fra folk som hadde hatt moped max 2 år ;) hehe....

 

Men ja, 50kroner hadde vært en fin regel som jeg tror de fleste hadde vært med på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull... Jeg tror noen faktisk vil ha dette forumet oppe, men det er sikkert ikke kø for å donere for driften, men noen trofaste sjeler vil, det er jeg helt sikker på.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull... Jeg tror noen faktisk vil ha dette forumet oppe, men det er sikkert ikke kø for å donere for driften, men noen trofaste sjeler vil, det er jeg helt sikker på.

Ja, det tror jeg også att det er, men det er nok ikke noe å leve av. Som en av dere nevnte tidligere, det koster 100K å drive forumet i året, da tror jeg nok ikke donasjoner vil ta dere så langt:) Men dere får jo vurdere de forskjellige mulighetene som har kommet frem i denne tråden, så kommer dere sikkert frem til en løsning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår