Gå til innhold

Hva er det som er galt med dette forumet?

Ranger emnet


Earthquake

Anbefalte innlegg

Det er ikke snakk om at ting skal være gratis, det er bare ikke lov å nevne hva slags merker man anbefaler eller hva de koster hvis man driver firma.

 

Og at prisen for å få lov til å gjøre dette er alt for høy i forhold til hva man tjener av salg på forumet.

 

Jeg lever ikke av bilstereosalg, og jeg lever hvertfall ikke av å selge her på forumet, så derfor slutter jeg f.eks å anbefale noe når folk spør, og opplyse om hva det koster, selv om jeg som regel selger langt billigere enn andre forhandlere i Norge.

Men for at jeg skal holde prisene mine nede så kan ikke jeg fordele 12 000kr i året på mine produkter, uten å legge dette på i prisen..

 

Så heretter finner dere meg på http://www.gatebilforum.net eller http://www.bilstereoforumet.net :)

 

Lykke til videre her inne..

Jeg kommer til å følge med i denne tråden.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida, forumet går ikke nedenom og hjem, men bilstereodelen blir vesentlig dårligere kvalitet på. Det som burde være gutta sitt mål er å gjøre forumet best mulig kvalitetsmessig, og da trenger dem mennesker med kompetanse som frekventerer forumet. Satt helt på spissen bidrar faktisk vi til forumets vekst med vår tilstedeværelse, og burde i så måte ikke bli straffet for dette.

 

For å si det sånn... Jeg kom hit på forumet for en måned siden.... Jeg var 100% amatør, og er 99% amatør... Alt jeg har spurt om har jeg fått gode svar på, og veldig mange av svara har kommet nettopp av personene som driver egne firmaer. Såklart, det er joe noe av drivkrafta. Hjelper de andre kan de tjene penger på det selv via salg. Selv har jeg aldri motatt noen tilbud i poster, men de har kommet på PM hver gang...

 

Uten de som driver firmaer tror jeg aldri jeg hadde fått svar på alle de dumme og amatørmessige spørsmåla mine!

 

Støtter deg, Mr.SQ og alle forhandlere FULT ut!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo de som driver firma som har mest peiling her, så da synes jeg de bare skal få ha en liten link nede i signaturen sin, og sende pristilbud på PM.. De står jo for mye av grunnen til at vi har noe nytte av dette forumet i det hele tatt! Hvis f.eks jeg har noe jeg lurer på så vil jeg jo ha svar fra den som har mest peil! Og hvis den personen hadde vært meg eller noen andre nybegynnere så hadde det vært rimelig tragisk! :o

 

Hvorfor kom moderatorene plutselig nå på dette ? Dere har vel ikke noen merutgift av at noen med firma reklamerer litt for seg selv i form av en liten link i signaturen og via PM ?

 

:)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kom moderatorene plutselig nå på dette ? Dere har vel ikke noen merutgift av at noen med firma reklamerer litt for seg selv i form av en liten link i signaturen og via PM ?

:)

 

 

Nei, men de andre aktørene som har banner og reklame som de betaler for, føler seg litt snurt.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre aktørene kan vel ha link i signaturen de og?

Hvis de ikke svarer like mye på tråder slik at signaturen kommer frem så synd for de.

 

Er på forhandlerenes side her.

 

det er bare det at de ikke er aktive på forumet, slik som entusiastene på bilstereoforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare det at de ikke er aktive på forumet, slik som entusiastene på bilstereoforumet.

 

Da har de ingen grunn til å være snurt! :) Det er jo bare å bli aktive for de da ? Vil selvfølgelig ikke at det skal bli slik at alle forhandlere spammer reklame inne på tråder, men en link i signaturen er greit synes jeg! chicken

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de ingen grunn til å være snurt! :) Det er jo bare å bli aktive for de da ? Vil selvfølgelig ikke at det skal bli slik at alle forhandlere spammer reklame inne på tråder, men en link i signaturen er greit synes jeg! chicken

 

 

Det er det jeg også har ment hele tiden, jeg vil gjerne betale for å ha en liten link i min signatur og en oppramsing av hvilke merker vi fører, noe mer trenger jeg ikke.

 

De som har fulgt godt med her på forumet har sikkert sett att jeg har anbefalt folk titt og ofte å kjøpe andre merker enn de jeg selv selger, som f.eks Morel, RF, SS osv, og det gjør jeg jo ikke akkurat for å selge mer, eller?

 

Poenget er bare att jeg syns de burde ha flere alternativer, slik att hver og enkelt kan velge den reklameløsningen som passer en best. Og som MegaBillig sier, han man ikke råd til å betale den summen de forlanger så burde man ikke drive firma, har du hørt sånnt piss! Vi vil betale en pris som kan forsvares i forhold til det salget vi ville fått her inne på forumet og den kan ikke forsvares med så høy månedsleie. Som en annen sier, senk prisen, som en inntroduksjon, så når man ser hvilken effekt man får av reklamen over en tid så kan man justere prisen opp, for administrator her inne har overhode ingen mulighet til å kunne vite hva hver og enkelt får ut av dette og prisen er tatt ut av løse luften. Den rette prisen er den folk er villig til å betale, ikke den som er forlangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kom moderatorene plutselig nå på dette ? Dere har vel ikke noen merutgift av at noen med firma reklamerer litt for seg selv i form av en liten link i signaturen og via PM ?

 

Det største poenget er vel at de trenger hjelp til å få hjulene til å gå rundt. Da er bedrifter de som sitter på mest kapital, har mulighet til å skrive det av på skatten, faktisk tjener penger og får mye omtale/PR. Hvis de istedet skulle tatt betalt fra brukerne ville alle de som sitter med kunnskap kutte ut (ettersom de absolutt ikke gidder å betale for å kunne hjelpe andre) og forumet sitter igjen med bare nybegynnere. Et forum med bare nybegynnere er et forum få personer gidder å stille spørsmål og forumet dør.

 

Get it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bilstereofolka hjelpe hverandre uten at man må kjøpe noe? Jeg synes det er merkelig at de med høy kunnskap på bilstereo ikke kan hjelpe hverandre uten at man skal selge noe...Eller er kanskje ikke det så interessant? Hvis de rømmer forumet nå pga de må betale for å reklamere, synes jeg det sier mer om forhandlerne/importørene enn om forumet.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bilstereofolka hjelpe hverandre uten at man må kjøpe noe? Jeg synes det er merkelig at de med høy kunnskap på bilstereo ikke kan hjelpe hverandre uten at man skal selge noe...Eller er kanskje ikke det så interessant? Hvis de rømmer forumet nå pga de må betale for å reklamere, synes jeg det sier mer om forhandlerne/importørene enn om forumet.

Fordi endel av spørsmålene går på følgende:

Hva er best av disse merkene?

Hva koster disse merkene?

Hvem kan levere disse merkene?

osv osv osv..

 

Vi som er forhandlere som ville hjelpe med svar på dette, kan nå ikke lenger gjøre det pga at de vil koste oss 1000kr måneden pluss mva..

Ett godt eksempel var jo han som lurte på batterier til dB-drag, hvor soundstream arosa svarte med at ****** og ****** var batterier som var bra.

woho, STOR hjelp til brukeren, det må jeg si..

 

For å være helt ærlig så burde vi som er aktive slippe å betale noe som helst, vi holder folka til forumet her, de vet, eller de visste i alle fall at de kunne få hjelp, mens nå kan det fort bli dårlig med dette, og de som da trenger hjelp, råd og vink til hva de skal kjøpe, hvor de skal kjøpe det, og hvordan det skal monteres, etterhvert finne seg ett annet forum, som igjen gjør at færre bruker dette forumet, og det skal deres sponsorer være tjent med? ja vel, da får det vel bli sånn da.

 

En ting til..

Vi rømmer ikke forumet, vi blir jaget vekk herfra..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bilstereofolka hjelpe hverandre uten at man må kjøpe noe? Jeg synes det er merkelig at de med høy kunnskap på bilstereo ikke kan hjelpe hverandre uten at man skal selge noe...Eller er kanskje ikke det så interessant? Hvis de rømmer forumet nå pga de må betale for å reklamere, synes jeg det sier mer om forhandlerne/importørene enn om forumet.

 

 

Er det ikke dette de gjør da? Flere sier jo at de har veldig lav fortjeneste men likevel bruker de mye av sin tid på å hjelpe folk. Den skal de ha iallefall enig?

 

En annen ting, hvorfor skal de med høy kunnskap sitte her og hjelpe andre mer eller mindre gratis når de kunne brukt tiden på noe annet, f.eks jobbe overtid på jobben de har på siden av som de iallefall har noe igjen for. Disse mindre firmaene yter jo mye mer tid enn kroner som kommer inn. Det er ikke gratis å tilby support heller. Hva med å la medlemmene betale for servicen mens firmaene leverer varene og support? Da blir alt rettferdig med en gang i Bilstereo forumet.

 

Et eksempel alle har råd til som blir det som er mest rettferdig,

 

4000 medlemmer x 50 kroner i året gir dere en kassabeholdning på 200 000 kroner. Dere har plutselig overskudd med en gang. Momsen burde selvsagt være inkludert.

 

I tillegg ekstra betaling for dem som ønsker å bruke firma banner.

 

Men dere har jo mange flere medlemmer enn kun 4000 personer.

 

At firma rømmer forumet som du sier pga reklame gebyret er fullstendig feil tankegang. De velger andre steder å være hvor de har råd å følge opp. Dette er ikke å rømme bort fra forumet som du sier. Dere sender dem jo til andre forum. Gi dem noe kreditt for all supporten de gir innpå her.

 

Medlemsavgift er den beste løsningen her på forumet, ingen tvil om noe annet

som også blir rettferdig for samtlige. De som ikke er enige i noe medlems avgift er kun ute for å få mest mulig gratis. Det er dem dere må sende til andre forum og heller beholde kvaliteten på bilstereo supporten på deres eget bilforum.

 

Dere som driver dette forumet er kanskje redde for å tape enda mer penger ved en medlemsavgift. Jeg garanterer at dette vil fungere med pluss på bank kontoen før dette året er ferdig. Hvis jeg tar feil sender jeg dere 30 000 kroner 1 Januar 2006!

 

De som ikke betaler medlemsavgift får ikke skrive meldinger, heller ikke PM meldinger til andre enn moderatorene/ledelsen på forumet.

 

Noen som har kommentarer?

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde sikkert funka fint med 50kroner.. de fleste her er vel interessert i å betale det.... men jeg sliter litt med hvordan det skal komme nye personer til et forum som koster penger? mulig jeg er dum, men tror kanskje det blir vanskeligere, mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår