Gå til innhold

Hva er det som er galt med dette forumet?

Ranger emnet


Earthquake

Anbefalte innlegg

Jeg betaler gjerne 50kr for å være medlem på dette forumet jeg.. Jeg trur også dette luker unna useriøse tullinger også..

 

 

Hva med de "useriøse tullingene" som betaler da?

 

Endring på regelverket blir nødvendig. Betalende medlemmer som oppfører seg dårlig f.eks vil miste medlemskapet etter 2dre gangs varsel. Altså en advarsel, nytter det ikke er man utestengt. De som åpner ny konto med nytt nick er greit men det vil koster dem en 50 lapp ekstra. Medlemspengene blir selvsagt ikke refundert uansett årsak.

 

Alt kan fikses bare man gidder å lage noe profesjonelt.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde sikkert funka fint med 50kroner.. de fleste her er vel interessert i å betale det.... men jeg sliter litt med hvordan det skal komme nye personer til et forum som koster penger? mulig jeg er dum, men tror kanskje det blir vanskeligere, mulig jeg tar feil...

 

 

En lett leselig melding på fremsiden som forklarer hvorfor det koster KUN 50 kroner i året å være medlem. Dette er enkelt å sette opp! 50 kroner er et lite beløp for å få kvalitet på ett sted. 3 pølser med lompe koster vel ca 50 kroner i Norge? :-)

 

Det krever også noe mer arbeid fra ledelsen men de får jo betaling for det ved en medlemsordning.

 

Jeg hadde sendt ut en melding til alle på forumet, mange email adresser er ganske sikkert ikke i bruk lenger, så får de renska ut de som ikke finnes lenger også. Send inn en giro på 50 kroner og merk giroen med nick navnet du bruker på forumet. Dette er gjort på no time. Er bare viljen det står på fra de som driver systemet her.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, dette går for langt, i dag skal jeg regge meg hos xxxxxxxxforumet :rolleyes:

er så mye dritt her, kommer heller til å ta en litt mer "degradert" utnyttelse av dette forumet, for egen interesse!! - ellers håper jeg bare at de som følger med for det like koselig som jeg hadde det her, da jeg kom hit, på xxxxxxxxforumet..

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler gladelig en 100 kr for å være på dette forumet, saab turboclub har jo et forum for medlemmer og et ekstra nivå for betalende medlemmer.

 

og 100 kr for så mye sosialt og så mye hjelp man får her er ikke mye altså.

 

Mvh Erik ( som vil at forumet skal hjelpes vidre )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke dette de gjør da? Flere sier jo at de har veldig lav fortjeneste men likevel bruker de mye av sin tid på å hjelpe folk. Den skal de ha iallefall enig?

 

En annen ting, hvorfor skal de med høy kunnskap sitte her og hjelpe andre mer eller mindre gratis når de kunne brukt tiden på noe annet, f.eks jobbe overtid på jobben de har på siden av som de iallefall har noe igjen for. Disse mindre firmaene yter jo mye mer tid enn kroner som kommer inn. Det er ikke gratis å tilby support heller. Hva med å la medlemmene betale for servicen mens firmaene leverer varene og support? Da blir alt rettferdig med en gang i Bilstereo forumet.

 

Et eksempel alle har råd til som blir det som er mest rettferdig,

 

4000 medlemmer x 50 kroner i året gir dere en kassabeholdning på 200 000 kroner. Dere har plutselig overskudd med en gang. Momsen burde selvsagt være inkludert.

 

I tillegg ekstra betaling for dem som ønsker å bruke firma banner.

 

Men dere har jo mange flere medlemmer enn kun 4000 personer.

 

At firma rømmer forumet som du sier pga reklame gebyret er fullstendig feil tankegang. De velger andre steder å være hvor de har råd å følge opp. Dette er ikke å rømme bort fra forumet som du sier. Dere sender dem jo til andre forum. Gi dem noe kreditt for all supporten de gir innpå her.

 

Medlemsavgift er den beste løsningen her på forumet, ingen tvil om noe annet

som også blir rettferdig for samtlige. De som ikke er enige i noe medlems avgift er kun ute for å få mest mulig gratis. Det er dem dere må sende til andre forum og heller beholde kvaliteten på bilstereo supporten på deres eget bilforum.

 

Dere som driver dette forumet er kanskje redde for å tape enda mer penger ved en medlemsavgift. Jeg garanterer at dette vil fungere med pluss på bank kontoen før dette året er ferdig. Hvis jeg tar feil sender jeg dere 30 000 kroner 1 Januar 2006!

 

De som ikke betaler medlemsavgift får ikke skrive meldinger, heller ikke PM meldinger til andre enn moderatorene/ledelsen på forumet.

 

Noen som har kommentarer?

 

Dette er noe av det bedre jeg har lest på lengre tid... støtter denne tanken fullt ut.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette, 50kr er så lite penger at folk merker det ikke engang, bortsett fra de som driver forumet som lett får inn mellom 100 000 200 000kr på det..

 

 

Poenget er at sannsynligvis vil mange bli borte, og det vil bli MYE mer jobb å motta 4000 betalinger og koble de mot brukere, enn det ville vært med si 50 bedrifter.

 

Jeg vil da anta at alle toyota-folk stikker til ts-ogn, saab-folk stikker til saab-forumet (som jeg ikke husker hva heter), impreza-folka stikker til impreza-driver, 200sx-folket (eller nissan generelt) stikker til 200sx-ogn osv. Man vil da sitte igjen med kanskje 500-1000? brukere og bilforumet går fra å være et stort forum til et lite. De vil heller ikke få inn nok penger, og bilforumet går tilbake til det som det en gang var, bortsett fra at kvaliteten er borte og man sitter igjen med søppel (satt på spissen ... burde kanskje moderert meg litt, men såpass må man tåle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, hvorfor skal de med høy kunnskap sitte her og hjelpe andre mer eller mindre gratis når de kunne brukt tiden på noe annet, f.eks jobbe overtid på jobben de har på siden av som de iallefall har noe igjen for. Disse mindre firmaene yter jo mye mer tid enn kroner som kommer inn. Det er ikke gratis å tilby support heller. Hva med å la medlemmene betale for servicen mens firmaene leverer varene og support? Da blir alt rettferdig med en gang i Bilstereo forumet.

 

Tror du jeg får noe betalt for denne jobben tar du feil... Alle er her helt frivillig, om noen med peil på bilstereo vil være her mye og hjelpe andre, eller om noen med masse peil på styling hjelper noen, er da HELT opptil enhver enkelt. Det du sier nå er at de som driver "support" på bilstereo skal belønnes for at de er medlemmer på Bilforumet.net som bidrar med noe. Og det er det faktisk mange som gjør her... Man velger selv hva man gjør på fritiden (eller i arbeidstiden om du vil)

 

 

Dette med medlemsavgift har vi tatt opp før, med negativt resultat. Vi hadde en credits-løsning for en tid tilbake, hvor man kunne gi hvor mye man ville til forumet (som ikke er gratis å eie), men dette var det ikke mange som støttet opp om. Men tidene har kanskje forandret seg?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør ikke jeg.. er ikke interessert i å betale 50 kr her for at de som selger bilstereo og profitterer seg gjennom foumet skal slippe billigere unna.. Har følt en del ganger(med FÅ unntak) at de ikke er int. i å hjelpe meg på grunn av at jeg har handlet bilstereo i utlandet..

Hvis de lever og ånder for bilstereo, så burde ikke det ha noe å si.. Så når noen sier at de skal slutte å oppgi tilbud, men være her på lik linje med oss andre(med mer kunnskap selvsagt) så kan det hende at de kan hjelpe oss som har lyst på bra stereo men har dårlig råd grunnet skole, lærling osv...

 

Må også si at jeg er imot at man kan sende pm til hverandre.. I en pm mener jeg at innholdet kan være absolutt hva man selv ønsker uten noen form for begrensninger..

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt en del ganger(med FÅ unntak) at de ikke er int. i å hjelpe meg på grunn av at jeg har handlet bilstereo i utlandet..

 

Må si meg litt uenig der... Morel tilbød seg å ringe å hjelpe meg med instalasjon av anlegget uten at jeg hadde kjøpt en del av han... Riktignok ordna det seg da en bekjent tok en tur å fiksa det siste for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer,

Er det noen firmaer som har kjøpt seg plass i forumet, evt vurderer det i det hele tatt?

 

Vil nå påstå at det er bedre å ha 3 forhandlere som betaler 400kr/mnd en 0 som betaler 1000 kr :)

Opel Omega A Club - 93 - Selges

VW Golf 5 Sportline 2.0 TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår