Gå til innhold

import av delbil`?

Ranger emnet

Ole-P

Anbefalte innlegg

åssen er reglene for import av delbil til norge?

må jeg tolle hele bilen eller bare delene jeg skal bruke osv??

hvis noeb vet reglene for dette så hadde det vært fint med tilbakemeldiger

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man toller ikke bilen før du skal ha skilter. Og siden du ikke skal ha skilter så toller du den ikke! :)

så hvis jeg impoterer en hel bil bruker motor,girkasse, hele understell, og interiør. så slepper jeg å betale toll for noe? og bare å sende karosseriet på skroten?

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må tolles uansett. men det staten ikke vet har de ikke vondt av :)

den må tolles ja? hvis jeg ikke hadde tollet den og satt inn ny moror og div i bilen min så hadde det blitt litt bråk når jeg skal ha den ¨på godkjenning?

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe bil, kjøre hjem, plukke ned, kaste bil. Hadde jeg gjort da... Har presse på jobben så bilen kunne jeg gjort om til en terning og!

ja men da kommer vell problemet når jeg skal får godjkent ombyggingen av bilen? hvor har du fått motor osv fra? øhh nei fant den borti gata? hehe da sliter jeg vell?

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man ha papirer på motor da? Har ikke så altfor mye erfaring med godkjenning men har ikke hørt det før! Hvilke papirer viser man da? Vognkort lissom..?

vet ikke men må sikkert vise dem noe. blir vell å ringe ned på veitrangsynet og til toll folka å høre litt til uka da kanskje

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt i fjor: Bilen må momses inn dersom verdien (kjøpesum + transport) er større enn verdien en enkeltperson kan ta med seg på vanlig kvote. Er ikke det 6000 NOK? Tror du kan bruke norske prøveskilter dersom den er kjørbar - i alle fall i skandinavia.

Restene kan leveres huggeren, men du får ikke vrakpant. Varierer om du får levert den gratis eller må betale for skroting.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt i fjor: Bilen må momses inn dersom verdien (kjøpesum + transport) er større enn verdien en enkeltperson kan ta med seg på vanlig kvote. Er ikke det 6000 NOK? Tror du kan bruke norske prøveskilter dersom den er kjørbar - i alle fall i skandinavia.

Restene kan leveres huggeren, men du får ikke vrakpant. Varierer om du får levert den gratis eller må betale for skroting.[/QUO

kan klare å få bilen til under 6k ja og henter jo bilen selv, den står jo tross alt bare i stockholm så da er det vell bare å hente da? hehe

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restene kan leveres huggeren, men du får ikke vrakpant. Varierer om du får levert den gratis eller må betale for skroting.[/QUO

kan klare å få bilen til under 6k ja og henter jo bilen selv, den står jo tross alt bare i stockholm så da er det vell bare å hente da? hehe

Når jeg sjekket dette sa de at jeg måtte batale moms av kjøpsummen på bilen, og det var ingen avgifter før bilen skulle ha skilter, og jeg vil heller ikke få noe vrak penge for dem når jeg var ferdig og plukke deler og resten skulle kastes

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis delebilen er grei nok så kan du jo selge den til en bilcross/rallycross fantast :)

Så slipper du bryet med å "miste" den.......

jeg skal jo ribbe den ned til karossen da så er jo ikke noe å selge. skal ha alt på den liksom. det jeg ikke skal sette rett over på min blir enten reserve deler eller solgt. så er bare karosseriet som blir igjen , hehe. og meg må betale 1000 spenn for det så. kapper jeg det bare opp å leverer det på søpple dynga som metall avfall og betaler 100 spenn for å kaste det.. så er ikke noe stress der. men noen som vet hvor mye man kan ta inn av verdi (kr) før man må momse det eller finnes det ikke noen sånn summ på bil(matriell)????

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider