Gå til innhold

import av delbil`?

Ranger emnet

Ole-P

Anbefalte innlegg

Slik gjør du det: Kjøp bilen i sverige,få selger av bilen til å skrive salgskontrakt med lavere kjøpesum,f.eks 2000 kr.Kjør bilen til grensa,gå inn på tollstasjon,si at du skal importere en bil som delebil til norge.vis salgskontrakt,bilens identitet og en kvittering fra en bensinstasjon på f.eks 200 kr da dette er transport utgifter.Du får da papirer som du skal ta med deg til ditt toll distrikt,du får ca 3 dager til å møte opp.Der må du betale moms av kjøpesum og transport utgifter,husk å si fra at du bare skal ha den som delebil,du skal ikke betale import avgifter,kun moms.Og husk at norske prøveskilt gjelder i sverige.

Har gjort dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt sikker ville jeg tatt kontakt med ditt tollsted. Jeg tror også det var en fast (minimums-)sum for transport. Vet du den kan du prøve å få en kvittering på et beløp som passer deg, men det må jo være troverdig!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt sikker ville jeg tatt kontakt med ditt tollsted. Jeg tror også det var en fast (minimums-)sum for transport. Vet du den kan du prøve å få en kvittering på et beløp som passer deg, men det må jo være troverdig!

en gammel rusten delbil av en bmw til 2-3k er vell så å si mulig å oppdrive hehe så selv om den koster 8 og jeg skriver 3 så tror jeg det går seg till i tollen ja. hehe men nå er jo seff den delbilen jeg hadde tenkt å kjøpe til uka solgt. typisk ikke sant. så nå blir det å leite etter en ny en...

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man toller ikke bilen før du skal ha skilter. Og siden du ikke skal ha skilter så toller du den ikke! :)

... og hvis folk gadd å holde kjeft om ting de ikke kan noe om, hadde det vært fint.

Når du tar en bil til norge, må det betales MVA av kjøpssummen. Du må stoppe ved grensen og fylle ut en dullion papirer. Deretter har du bare noen få dager på å betale MVA.

HVIS du skal ha skilter på bilen, må avgiftene for vrakpant, slagvolum, effekt, vekt, skilter, registrering osv osv osv.

Hvis det er snakk om litt penger, og bilen er kjørbar, er det vel bare å få utenlandsk eier til å kjøre den hjem til deg, og spandere en flybilett hjem igjen?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må tolles uansett. men det staten ikke vet har de ikke vondt av :)

Problemet er bare at det staten _finner ut av_ har man veldig vondt av. Å kjøre en utelandskregistrert bil i norge når man er norsk er ikke bra hvis man blir stoppet i kontroll. Det ser nok også litt fishy ut å dra den på henger over grensa.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hvis folk gadd å holde kjeft om ting de ikke kan noe om, hadde det vært fint.

Når du tar en bil til norge, må det betales MVA av kjøpssummen. Du må stoppe ved grensen og fylle ut en dullion papirer. Deretter har du bare noen få dager på å betale MVA.

HVIS du skal ha skilter på bilen, må avgiftene for vrakpant, slagvolum, effekt, vekt, skilter, registrering osv osv osv.

Hvis det er snakk om litt penger, og bilen er kjørbar, er det vel bare å få utenlandsk eier til å kjøre den hjem til deg, og spandere en flybilett hjem igjen?

Det er jo det samme de sier alle her... du bruker bare flere ord på det slik at det skal se mere PROFT ut.

Jeg skal få dette av klart i morgen tar meg 10 min å gå til tollkontoret i bodø

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider