Gå til innhold

ka biler går billig?

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

lurte på om noen har erfaring med diverse biler som bruker lite på milen.. ser for meg at eg kjøper leilighet snart, og då funker det ikkje med 3500 kr i mnd i bensinutgifter (kjører en del ja)..

og så det e sagt, buss e uaktuelt, koster nesten like mye hvis eg kun skal til og fra jobb/skole/ka det no blir..

så, hvis du gidder, rams opp noen biler som går fantastisk billig, og si gjerne noe om kvalitet på disse bilene hvis du vet! =) helst biler til max 30-50 000, både diesel og bensin (og strøm hvis det fins)

kan begynne med å nevne daihatsu charade 1.0 turbodiesel.. bruker visst 0,2-0,3 liter diesel på milen :D men kvalitet aner eg ingenting om.. men dokkar kan godt nevne biler som går litt dyrere, dette e jo drømmeforbruk..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på om noen har erfaring med diverse biler som bruker lite på milen.. ser for meg at eg kjøper leilighet snart, og då funker det ikkje med 3500 kr i mnd i bensinutgifter (kjører en del ja)..

og så det e sagt, buss e uaktuelt, koster nesten like mye hvis eg kun skal til og fra jobb/skole/ka det no blir..

så, hvis du gidder, rams opp noen biler som går fantastisk billig, og si gjerne noe om kvalitet på disse bilene hvis du vet! =) helst biler til max 30-50 000, både diesel og bensin (og strøm hvis det fins)

kan begynne med å nevne daihatsu charade 1.0 turbodiesel.. bruker visst 0,2-0,3 liter diesel på milen :D men kvalitet aner eg ingenting om.. men dokkar kan godt nevne biler som går litt dyrere, dette e jo drømmeforbruk..

Saab 9000?

En kamerat har en 89 modell, gått 330 000 ellerno sånt, og den bruker 0,7 på langkjøring ifølge eiern. Ellers er kvaliteten høy på slike biler. Stor og god å kjøre er den også, og kvaliteten er bra. I tillegg har den 136 hk og bra dreimoment, greit hvis du laster bilen full av kompiser og øl f.eks.:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg foreslå en gammel Toyota Camry f.eks..

Min 87 model har 128 hk og bruker 0,66 0,67 på mila..

En meget driftsikker og problemfri bil til en billig penge..

Ekke noe fan av opel, men du får da tak i billige Astra fra midten av 90 tallet med 1,7 turbo diesel eller noe.. Det er lette biler, og bruker vel kanskje rundt 0,5 på mila..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 er joe en ganske billig bil å kjøpe, bruker lite bensin og billig og å forsikre....

Kvalitet er jo noe annet. Golf er en real drittbil som går til hælvete bare man ser hardt på den. Også blir man selvfølgelig nervevrak av alle de rare lydene som er i denne tyske nazisøpla da...

1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue

http://www.speedjunky.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider