Gå til innhold

hvilken dumpventil anbefales av dere?

Ranger emnet

R_Style

Anbefalte innlegg

locked: Jøss har du glemt lamdasonden i garasjen, hehe

For å si min mening:

Jeg ville ikke gått for RFL ventilen, høres jo ut som om hele bilen skal til å eksplodere når man slipper gassen. Høres oxo ut som om man har 400gamp når man hører lyden, og at bilen da går som en bøtte møkk, med skikkelig heavy dump-lyd synes jeg bare er teit. -For å få litt mer lyd enn dem små dumpene slik som turboXS type S (her) -Så ville jeg gått for TurboXS type H (her) eller TurboSmart sin (her) De to sistnevnte har større diameter og stempel enn dem mindre og gir dermed mer lyd... Turbosmart sin ventil kan du justere for hånd. Du trenger ikke verktøy for å stramme / shimse opp fjæra i den.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei.. glemt og glemt :p men er ikke no gjenger til den i downpipe'n min. om noen veit hvilken gjengedimensjon det er så skal jeg kjøpe en mutter å sveise i men har ikke gjengelære og hakke peiling på hvilke gjenger det er.. regner med jeg sparer en desiliter på mila på å ha i den sonden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si min mening:

Jeg ville ikke gått for RFL ventilen, høres jo ut som om hele bilen skal til å eksplodere når man slipper gassen. Høres oxo ut som om man har 400gamp når man hører lyden, og at bilen da går som en bøtte møkk, med skikkelig heavy dump-lyd synes jeg bare er teit. -For å få litt mer lyd enn dem små dumpene slik som turboXS type S (her) -Så ville jeg gått for TurboXS type H (her) eller TurboSmart sin (her) De to sistnevnte har større diameter og stempel enn dem mindre og gir dermed mer lyd... Turbosmart sin ventil kan du justere for hånd. Du trenger ikke verktøy for å stramme / shimse opp fjæra i den.

takker for svar!

har du noen formening om hvordan den Turbosmart Vee Port dump`n fungerer? hvis du eller noen andre har prøvd eller hørt denne? skal lage en lignende lyd som f.eks den hvite og gule Audi S1`n på gatebil har (samt mange andre biler selvsagt...)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.. dissa her lager bare sån Ptccchh-lyd. TurboXS'en og den turbosmart'en som jeg henviste til er veldig like. Skal du ha sånn flærre-lyd som den på gatebil, så må du kjøpe en dobbel-stempel-ventil, (samma lyden som bmw'en til VS-motor, hvis det var det du mente?) Mulig du får sånn lyd, hvis du shimser opp turboxs-ventilen, men her kan jeg ikke love noe. Jeg har sjøl TurboXS Type S (den lille blå) og jeg har shimset den opp litt (setter inn medfølgende skiver) -Når jeg slepper gassen ved lavere turtall, så får jeg sånn flærre-lyd, men gir jeg på (4500-5000+rpm) Så dumper den skikkelig og jeg får ptccchh-lyden.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.. dissa her lager bare sån Ptccchh-lyd. TurboXS'en og den turbosmart'en som jeg henviste til er veldig like. Skal du ha sånn flærre-lyd som den på gatebil, så må du kjøpe en dobbel-stempel-ventil, (samma lyden som bmw'en til VS-motor, hvis det var det du mente?) Mulig du får sånn lyd, hvis du shimser opp turboxs-ventilen, men her kan jeg ikke love noe. Jeg har sjøl TurboXS Type S (den lille blå) og jeg har shimset den opp litt (setter inn medfølgende skiver) -Når jeg slepper gassen ved lavere turtall, så får jeg sånn flærre-lyd, men gir jeg på (4500-5000+rpm) Så dumper den skikkelig og jeg får ptccchh-lyden.

Min TurboXS Type S lager sånn plystrelyd når den strammes opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tenkte på den lyden som f.eks er i bimmer`n til VS motor! den lyden er jo rå!!

er på jakt etter den lyden dy nevner att du har, der du slepper gassen ved lave turtall, så lager den en flærre-lyd, og ved skikkelig pådrag så kommer ptcccch-lyden...!

men hadde ikke gjort noe om j hadde hatt den flærre-lyden ved skikkelig pådrag også...! :titties:

men anbefaler du TurboXS Type S (den lille blå)?

takker for bra tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste en post her inne tidligger om en Greddy dump..så helt snål ut(i forrhold til turbo xs ventiilene) og det var vist den de hadde brukt i fast-furious filmene..lyden i de bilene er vil ca sånn du er på jakt etter? kan se om jeg finne link til posten.....

kjempefint hvis du finner en link til den dump`n, men j vil gjette på at prisen er nokså stiv for en sånn dump, men sleng opp en link du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca midt på siden her: http://www.bilforumet.no/topic/57129-dump-ventil-hot-or-not/?do=findComment&comment=679766

trodde det var mere info om denne enn det det var her..men kan jo lage en tråd og se om noen vet noe? er jo rimelig heftig lyd om det er sant an det var denne som ble brukt i filmene...å ikke den RFL lyden som omtrent annen hver turbobil har...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dere driver og strammer dumpene deres for å få den flerre lyden - vet dere hva som skjer da egentlig?

Hvorfor gidder dere å bruke peng på en dump da i det hele tatt? Det som lager den flerrelyden er jo luften som får full stopp av gasspjeldet og tar bakveien ut turboen...

altså samme eff. som å kjøre uten dump.

kul lyd, menne - ikke spesielt bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider