BurnPr00f Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 når dere driver og strammer dumpene deres for å få den flerre lyden - vet dere hva som skjer da egentlig? Hvorfor gidder dere å bruke peng på en dump da i det hele tatt? Det som lager den flerrelyden er jo luften som får full stopp av gasspjeldet og tar bakveien ut turboen... altså samme eff. som å kjøre uten dump. kul lyd, menne - ikke spesielt bra... Hvorfor fikk jeg ikke sånn flerre lyd, når jeg kjørte uten dump? Forklaring takk :P Greddy-produktene er jo sånt som blir mest brukt på riskokere da, som 200sx o.l. locked: Nå har du blitt ruinert!! :D :D :D hehe R_Style: Skal du ha den lyden som bmw'n til VS motor har, så ere som sagt dobbelstempelventil som er tingen. Har ikke forsket noe på dem dobbelstempel-ventilene ennå, fordi bilen min står uten skilter angry så det blir bare helgekjøring med den en sjelden gang iblant. Den lille blå TurboXS (Type S)-Ventilen holder mer enn nok for meg værtfall (Jeg er så extremt mot RFL) så jeg syns den er grei nok. Skal ta en skikkelig Dump-roundup når jeg får skilter på bilen og den blir ferdig :):) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hvorfor fikk jeg ikke sånn flerre lyd, når jeg kjørte uten dump? Forklaring takk :P Greddy-produktene er jo sånt som blir mest brukt på riskokere da, som 200sx o.l. locked: Nå har du blitt ruinert!! :D :D :D hehe R_Style: Skal du ha den lyden som bmw'n til VS motor har, så ere som sagt dobbelstempelventil som er tingen. Har ikke forsket noe på dem dobbelstempel-ventilene ennå, fordi bilen min står uten skilter angry så det blir bare helgekjøring med den en sjelden gang iblant. Den lille blå TurboXS (Type S)-Ventilen holder mer enn nok for meg værtfall (Jeg er så extremt mot RFL) så jeg syns den er grei nok. Skal ta en skikkelig Dump-roundup når jeg får skilter på bilen og den blir ferdig :):) ok! da får vi se hvordan det går...! valget står da i mellom Turbo XS Type S og Turbosmart Vee Port...! hvis noen flere har noen gode eller dårlige opplevelser med en av disse dumpene, så si gjerne ifra...!=) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 HKS SQV!! Den er grom!!...powerzone.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hvorfor fikk jeg ikke sånn flerre lyd, når jeg kjørte uten dump? Forklaring takk :P Greddy-produktene er jo sånt som blir mest brukt på riskokere da, som 200sx o.l. locked: Nå har du blitt ruinert!! :D :D :D hehe R_Style: Skal du ha den lyden som bmw'n til VS motor har, så ere som sagt dobbelstempelventil som er tingen. Har ikke forsket noe på dem dobbelstempel-ventilene ennå, fordi bilen min står uten skilter angry så det blir bare helgekjøring med den en sjelden gang iblant. Den lille blå TurboXS (Type S)-Ventilen holder mer enn nok for meg værtfall (Jeg er så extremt mot RFL) så jeg syns den er grei nok. Skal ta en skikkelig Dump-roundup når jeg får skilter på bilen og den blir ferdig :):) du hører det ikke så veldig godt på alle biler, f.eks på motronic så har jo du en luftmengdemåler med en klappe som sperrer for det meste som vil tilbake, så der er det ikke så mye lyd å høre, men litt. Når det gjelder K-Jet har jeg hørt at det er noe i samme gata. på LH-Jetronic derimot, der hører du det rimelig godt... fri vei tilbake og ut luftfilteret... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 så en her på forumet som skulle selge en slik for en stund siden...let etter tråden å hør om han har blitt kvitt den..? åssen lyd er det den lager egentlig? opptak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 HKS SQV!! Den er grom!!...powerzone.no hvordan er lyden i den dump`n? er det en slik ptccccchhhhh lyd eller er den en sånn "flærre" lyd? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 R_Style: -Har aldri hatt noe negative erfaringer med dem TurboXS-ventilene. Både jeg og kameratene mine har sånne av forskjellige modeller, og det funker! Messingstempel = Så og si evigvarende. Skal i følge produsenten selv vare minimum den tiden bilen varer fra den er ny til den skrotes... Mogwai: Hører ikke noe av den flærre lyden i det hele tatt når jeg kjører uten dump på K-Jet'n min. Er akkurat som å kjøre med vanlig sugemotor med K&N-filter + at man får den lyse suselyden fra turbo'n ved gasspådrag. Når jeg slepper gassen går bare trykket saktere ned til vakkum, ingen lyd i forhold til når jeg har dumpventilen på min... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 TurboXS ventilene fungerer evig nesten.. og med oljedampen fra veivhusventilasjonen så ser du at det faktisk er veldig god smøring for stempelet også. Gleder meg til å få litt lenger rør og intercooler på bilen min.. og 1bar trykk (mer om turboen orker) for da tror jeg at dumen virkelig vil lage mye lyd.. og den bråker noe sinnsykt nå på 0.6bar og med et lite rør fra turbo og rett på innsug :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Iogmed at du locked, kjører uten lambda'en, så får du mere problemer enn en MED lambdaen, er det ingen her med b230ft med lambda og dump, som kan si noe om hvordan det fungerer. Må jo finnes en dump/pop-off som gjør at motoren ikke stopper og går "sur". Er jo maaange volvoer med dump på 230ft, må finnes et svar / Løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Iogmed at du locked, kjører uten lambda'en, så får du mere problemer enn en MED lambdaen, er det ingen her med b230ft med lambda og dump, som kan si noe om hvordan det fungerer.Må jo finnes en dump/pop-off som gjør at motoren ikke stopper og går "sur". Er jo maaange volvoer med dump på 230ft, må finnes et svar / Løsning. har funnet igjen lambdasonden min nå da ;) skal sveise den i eksosen i neste uke.. da skal jeg rapportere ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.