Gå til innhold

hvilken dumpventil anbefales av dere?

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

når dere driver og strammer dumpene deres for å få den flerre lyden - vet dere hva som skjer da egentlig?

 

Hvorfor gidder dere å bruke peng på en dump da i det hele tatt? Det som lager den flerrelyden er jo luften som får full stopp av gasspjeldet og tar bakveien ut turboen...

 

altså samme eff. som å kjøre uten dump.

 

kul lyd, menne - ikke spesielt bra...

 

Hvorfor fikk jeg ikke sånn flerre lyd, når jeg kjørte uten dump? Forklaring takk :P

 

Greddy-produktene er jo sånt som blir mest brukt på riskokere da, som 200sx o.l.

 

locked: Nå har du blitt ruinert!! :D :D :D hehe

 

R_Style: Skal du ha den lyden som bmw'n til VS motor har, så ere som sagt dobbelstempelventil som er tingen. Har ikke forsket noe på dem dobbelstempel-ventilene ennå, fordi bilen min står uten skilter angry så det blir bare helgekjøring med den en sjelden gang iblant. Den lille blå TurboXS (Type S)-Ventilen holder mer enn nok for meg værtfall (Jeg er så extremt mot RFL) så jeg syns den er grei nok. Skal ta en skikkelig Dump-roundup når jeg får skilter på bilen og den blir ferdig :):)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor fikk jeg ikke sånn flerre lyd, når jeg kjørte uten dump? Forklaring takk :P

 

Greddy-produktene er jo sånt som blir mest brukt på riskokere da, som 200sx o.l.

 

locked: Nå har du blitt ruinert!! :D :D :D hehe

 

R_Style: Skal du ha den lyden som bmw'n til VS motor har, så ere som sagt dobbelstempelventil som er tingen. Har ikke forsket noe på dem dobbelstempel-ventilene ennå, fordi bilen min står uten skilter angry så det blir bare helgekjøring med den en sjelden gang iblant. Den lille blå TurboXS (Type S)-Ventilen holder mer enn nok for meg værtfall (Jeg er så extremt mot RFL) så jeg syns den er grei nok. Skal ta en skikkelig Dump-roundup når jeg får skilter på bilen og den blir ferdig :):)

 

ok!

da får vi se hvordan det går...! valget står da i mellom Turbo XS Type S og Turbosmart Vee Port...!

 

hvis noen flere har noen gode eller dårlige opplevelser med en av disse dumpene, så si gjerne ifra...!=)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk jeg ikke sånn flerre lyd, når jeg kjørte uten dump? Forklaring takk :P

 

Greddy-produktene er jo sånt som blir mest brukt på riskokere da, som 200sx o.l.

 

locked: Nå har du blitt ruinert!! :D :D :D hehe

 

R_Style: Skal du ha den lyden som bmw'n til VS motor har, så ere som sagt dobbelstempelventil som er tingen. Har ikke forsket noe på dem dobbelstempel-ventilene ennå, fordi bilen min står uten skilter angry så det blir bare helgekjøring med den en sjelden gang iblant. Den lille blå TurboXS (Type S)-Ventilen holder mer enn nok for meg værtfall (Jeg er så extremt mot RFL) så jeg syns den er grei nok. Skal ta en skikkelig Dump-roundup når jeg får skilter på bilen og den blir ferdig :):)

 

du hører det ikke så veldig godt på alle biler, f.eks på motronic så har jo du en luftmengdemåler med en klappe som sperrer for det meste som vil tilbake, så der er det ikke så mye lyd å høre, men litt. Når det gjelder K-Jet har jeg hørt at det er noe i samme gata.

 

på LH-Jetronic derimot, der hører du det rimelig godt... fri vei tilbake og ut luftfilteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R_Style: -Har aldri hatt noe negative erfaringer med dem TurboXS-ventilene. Både jeg og kameratene mine har sånne av forskjellige modeller, og det funker! Messingstempel = Så og si evigvarende. Skal i følge produsenten selv vare minimum den tiden bilen varer fra den er ny til den skrotes...

 

Mogwai: Hører ikke noe av den flærre lyden i det hele tatt når jeg kjører uten dump på K-Jet'n min. Er akkurat som å kjøre med vanlig sugemotor med K&N-filter + at man får den lyse suselyden fra turbo'n ved gasspådrag.

Når jeg slepper gassen går bare trykket saktere ned til vakkum, ingen lyd i forhold til når jeg har dumpventilen på min...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurboXS ventilene fungerer evig nesten.. og med oljedampen fra veivhusventilasjonen så ser du at det faktisk er veldig god smøring for stempelet også.

 

Gleder meg til å få litt lenger rør og intercooler på bilen min.. og 1bar trykk (mer om turboen orker) for da tror jeg at dumen virkelig vil lage mye lyd.. og den bråker noe sinnsykt nå på 0.6bar og med et lite rør fra turbo og rett på innsug :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Iogmed at du locked, kjører uten lambda'en, så får du mere problemer enn en MED lambdaen, er det ingen her med b230ft med lambda og dump, som kan si noe om hvordan det fungerer.

Må jo finnes en dump/pop-off som gjør at motoren ikke stopper og går "sur".

Er jo maaange volvoer med dump på 230ft, må finnes et svar / Løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iogmed at du locked, kjører uten lambda'en, så får du mere problemer enn en MED lambdaen, er det ingen her med b230ft med lambda og dump, som kan si noe om hvordan det fungerer.

Må jo finnes en dump/pop-off som gjør at motoren ikke stopper og går "sur".

Er jo maaange volvoer med dump på 230ft, må finnes et svar / Løsning.

har funnet igjen lambdasonden min nå da ;) skal sveise den i eksosen i neste uke.. da skal jeg rapportere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår