Gå til innhold

Anbefalt motor olje til turbo motorer !

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Quakerstate universal HDX SAE 15w -40

 

API CI-4, CH-4, CG-4, CF/SL

 

Jeg spurte på min lokale bilrekvesitta, den beste olje er den olja turbo diesel motorer skal ha ble jeg fortalt, og dette har jeg hørt før også, MEN jeg er litt skeptisk til denne, begynnte å tikke litt høyere, selv på varm motor! Innspill om denne oljen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Noen som kan gi en forklaring på hva spesifikasjonene står for på produktene, feks SJ/CF SG osv?

 

 

Tror ikke jeg kan bruke denne olja, siden det står SG rating i bruker manualen min.. og den nye olja er API SJ/CF som står over her..

 

 

SJ/CF

 

Første bokstav forteller om oljen er beregnet for bensin eller diesel motor

Andre bokstav hvilken kvalitet det er på oljen. Desto lenger ut i alfabetet, desto bedre kvalitet.

 

Mener å huske det var sånn.

Finner ikke notatene mine nå, så det er bare deg jeg tror og mener å huske.

 

 

Kjører min 68 302/5.0 V8 på Quakerstate 10w40. Er meget fornøyd med den!

Men det er jo såklart mineral, og kanskje ikke så egnet på en turbo bil. (joda, de lager syntetisk også.)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Castrol sin 5/40 helsyntetisk åp min 89mod colt turbo, men folk mener jeg bør gå på 10/40 helsyntetisk om motoren min bruker litt olje, hva mener dere? om f.eks. motoren min svetter mye, hvilken olje bør jeg bruke da uten att jeg svekker motorens ytelse og leve tid?

 

Hvis du får finger'n ut av... ja...hehe.. måtte bare si det :well så står det ganske klart og tydelig i samtlige Mitsubishi-håndbøker at motorene deres er beregnet på KUN mineral-olje. Og bruk av annen olje resulterer i tap av garanti på motoren.

Tettingene i motoren din tåler rett og slett ikke syntetisk olje, og derfor lekker den nok en del... jeg er redd skaden ikke er opprettelig med det første, uten å gjøre spesielle inngrep.

 

Uansett, Kjører Castrol Magnatech 5-40 på min Volvo 740, og er strålende fornøyd! Prøvd både Valvoline 5-50 og "drittolje" fra Blåtind 5-40 (styr LANGT unna den "syntetiske" hvertfal..!).

Castrolen har etter 15 000 km fremdeles gode smøre-egenskaper, noe hverken Valvoline (som var litt lunken etter 10 000km) eller blåtind som hadde blitt til vann etter 6000 (oljelampa lyste LENGE før den slukket etter oppstart!) :)

 

Men, Mobil1 har jeg hørt veldig mye godt om! Lyst til å prøve det på ny-bygg-motoren min til våren ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår