Gå til innhold

Anskaffelse av driftebil (planleggingsfasen)

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

for å si det slik

Drift + bane = funker fint..

Bane + drag = kan være noen problemer.

Drift + Drag = nei ettersom det er på hver sin side av motorsport vil det funke ekstremt dårlig..

 

hva er så morsomt med å kjøre rett frem noen hundre meter?

 

Har aldri egentligt hørt at en stiv bil har vært en ulempe ved drag så det var nytt for meg. I mine øyne er drag en sport der en må vise at en mestrer å sette pulveret i bakken samt ha koordinert dette med starten. jeg har tenkt å kjøre begge deler FOR GØY så om jeg kjører en stiv bil i dragrace så shit la gå. I don`t care ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har aldri egentligt hørt at en stiv bil har vært en ulempe ved drag så det var nytt for meg. I mine øyne er drag en sport der en må vise at en mestrer å sette pulveret i bakken samt ha koordinert dette med starten. jeg har tenkt å kjøre begge deler FOR GØY så om jeg kjører en stiv bil i dragrace så shit la gå. I don`t care ;)

 

ja. det stemmer det at du sier at hele poenget med drag er å få hestene ned i bakken, og mes hele poenget med drifting er å spinne, så sier det seg jo litt selv at det er motsatt av værandre.

 

Drag biler pleier og være "myke" mens Drift biler er stive som fy.

 

men du kan jo bli kjent som Spinningdragser doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det bare har blitt foreslått japs til nå så fundere jeg på følgende biler : Skyling (GTS-T, GTS25t eller 25GT-Turbo), Rx7 eller Chaser ...

 

Alle disse kan vel anskaffest for 100 000 og være av sorten "fint eksemplar"? Da altså uten skilt men kun i innkjøp (inkl momsen).

 

Er absolutt alle skyliner like vanskelige å få skilt på eller gjelder det bare GTR? Hvordan er det å få skilt på en Chaser? Regner vel med at uansett så kommer Rx7 ut billigst avgiftsmessig?

 

Og ja hvordan er det med tilgangen til deler til en Chaser? Trim/slitedeler?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt ann på årsmodell ..

men hvis jeg tar utgangspungt at du vil ha den med 2,5liter twinturbo (de nyeste årsmodellene mener jeg har singelturbo)

 

Ca pris (I japan regn med 15-25,000 i frakt)

2001: ca: 2,208,000Yen = 131,910NOK

2000: ca: 2,208,000 til 1,491,000 Yen = 131,910 til 89,075 NOK

1999: ca: 1,091,000 Yen = 65,178 NOK

1998: ca: 825,000 Yen = 49,287 NOK

1997: ca: og billigere

1996: ca: og billigere

1995: ca: og billigere men da en annen modell.. den jeg postet bilde av kom i 96

 

jeg poster en post etter denne med 3-4 pris eksempler og beskrivelser fra hvert år

men får bare denne fort igjennom for å vise ca pris

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris eksempler på priser i japan

 

2001:

CHASER Tourer V, 5Man, 99,000km, skadebil* : 1,308,000Yen

 

2000:

CHASER Tourer V Turbo, 5Man, 59,000km, Bra**: 2,130,000Yen

CHASER Tourer V, 5Man, 53,000km, skadebil* : 2,145,000Yen

CHASER Tourer V Turbo, 4Aut, 55,000km, Bra**: 1,491,000Yen

CHASER Tourer V TRD, 5Man, 37,000km, Bra+**: 2,755,000Yen

 

1999:

CHASER Tourer V, 4Aut, 77,000km, Bra**: 1,408,000Yen

CHASER Tourer V, 4Aut, 33,000km, Bra-**: 1,778,000Yen

CHASER Tourer V, 4Aut, 125,000km, Bra-**: 607,000Yen

CHASER Tourer V, 4Aut, 12,000km, Bra-**: 1,509,000Yen

CHASER Tourer V TRD, 5Man, 66,000km, skadebil*: 1,730,000Yen

CHASER Tourer V, 4Aut, 57,000km, Skadebil*: 870,000Yen

CHASER Tourer V, 4Aut, 30,000km, Bra**: 1,733,000Yen

 

Så oppdaget jeg at dette er kjedelig.. derfor hopper jeg over 98

 

1997:

CHASER Tourer V, 4Aut, 78,000km, Bra**: 1,181,000Yen

CHASER Tourer V, 5Man, 71,000km, Skadebil*: 1,000,000Yen

CHASER Tourer V, 5MAn, 95,000km, Skummel: 1,320,000Yen

CHASER Tourer V, 4Aut, 37,000km, Bra**: 1,474,000Yen

CHASER Tourer V TRD Sports, 4Aut, 83,000km, Bra**: 1,025,000Yen

 

 

*: har vert skadet men fikset på sikklig måte

**: Bra stand, mulig små lakk skader (steinsprut)/ + uten lakkskader, som ny/ - med noen riper

 

dette er pris eksempler .. og 1mill Yen = 60.000Nok...

er stor sansynlighet man finner noen MYE billigere enn dette uten skade, detter er bare priseksempler JEG vet om.. snakk med de som importerer

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det bare har blitt foreslått japs til nå

 

 

Greit... Jeg kan foreslå andre ting :D

 

Corvette fra 84 og oppover har god ballanse, godt hjuloppheng, og er tøff,

Renault Alpine er jo kjent for å like seg på tvers

Lotus omega er et alternativ, (men den er vel dyyyr)

triumph TR7. Uvanlig, barsk, lett, går bra. koster ikke så mye

Alfa romeo GTV, giulietta, eller andre RWD fra samma firma

Det var en maserati biturbo til salgs i tønsbertg for noen uker siden for 8000kr... Rusten, men usansynlig rå bil!

TVR. 80 talls modellene koster ikke all verdens, og TRV går som kjent greit..

Ellers kan man vel drifte amerikanere? Mustang, challenger, Cuda, camaro, trans am...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår