Gå til innhold

kor langt går en b230fk?

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

har kommet over en 95 mod 940 med b230fk, men den har ca 350 000 på telleren.. mye som synger på siste verset då? gjelder hele bilen. bilen var heller billig og, ca 50, så eg ser for meg at ganske lite e skiftet.. står bilen e eu-godkjent, men det står ikkje om det e 1 mnd eller 2 år til neste gang..

 

har lyst å handle og sette på chip, men eg e redd det kan bli litt for mye for en gammal bil.. :/ automatkasse har den og..

 

står forresten i annonsen at den har takrails og startsperre.. takrails på sedan? og en kompis mente startsperren kom i 96..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kommet over en 95 mod 940 med b230fk, men den har ca 350 000 på telleren.. mye som synger på siste verset då? gjelder hele bilen. bilen var heller billig og, ca 50, så eg ser for meg at ganske lite e skiftet.. står bilen e eu-godkjent, men det står ikkje om det e 1 mnd eller 2 år til neste gang..

 

har lyst å handle og sette på chip, men eg e redd det kan bli litt for mye for en gammal bil.. :/ automatkasse har den og..

 

står forresten i annonsen at den har takrails og startsperre.. takrails på sedan? og en kompis mente startsperren kom i 96..

 

 

kommer jo helt ann på hvilken behandling den har fått det...! kan jo for alt du vet gå det dobbelte, eller kanskje noen hundre mil til, alt etter som hvordan du behandler den og hvordan den har blitt behandlet før... at den har fått skifta olje & oljefilter samt service titt og ofte gjør jo saken litt tryggere for din del... men hadde j vært deg, ville j ha sjekka opp saken litt, funnet ut om bilen har service-hefte og om selger evt har kvitteringer eller kan bekrefte at bilen har hatt servicer og fått sine slitedeler bytta gjennom årene...

 

men alt i alt, så er jo ikke akkurat selve motoren det største problemet på volvo`n...

 

etter det du skriver, så er dette en 95 modell, så da skal bilen inn til eu-godkjenning dette året eller så har den blitt eu-godkjent i dette året her... vet du hva som er siste sifferet på skiltnummeret på bilen?

 

skal ikke si det 100% sikkert dette med startsperra, men den kom vel i slutten av 95 og begynnelsen av 96 hvis j ikke tar helt feil... (correct med if i`m wrong)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det står så e det enten 1 mnd eller 2 år til eu, siste siffer e 6.. har jo ikkje ringt endå, så eg må gjøre det snart.. prøvde å sende en mail fra autodb med det var tynt med svar..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det står så e det enten 1 mnd eller 2 år til eu, siste siffer e 6.. har jo ikkje ringt endå, så eg må gjøre det snart.. prøvde å sende en mail fra autodb med det var tynt med svar..

 

bilen kan jo eu-godkjennes 3 mnd før tiden, og siden det står at den er eu-godkjent så regner j da med at den er godkjent for 2005, og at den da skal inn innen Juni 2007 igjen...

 

men har liten følelse av at den kanskje har gått som en taxi, som B230FT mener... skal ikke si noe sikkert der... men enten så får du en bil med jevnlig fulgte servicer eller så går du kanskje på en liten smell... men alt ettersom, det kan være umulig å vite før du kjøper den, så sant du ikke finner/opplever alvorlige feil med den...

 

mitt råd i dette tilfellet ville ha vært å sendt den på en NAF test, det er det verdt... mye rart dem finner på en NAF test i forhold til en EU-godkjenning, hvis dem da skulle finne noe "alvorlig"...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår