Skyline_401 Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Hei.. jeg har gått innkjøp av en Cosworth 4+4.. en 1990 mod, jeg kan nesten ikke noe om det..men er det vanskelig å trimme? Noen som kan sette opp oppsett til meg? jeg veit ikke helt hvor mye hester jeg skal ha.. Men hvor mye hester for da av Stage 1? og stage 2 og stage 3? Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenth Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Hei og gratiss med ny bil :-) Cosworth er lett og ganske billig og trimme. Jeg ville godt for: Steg 3 chip Grønne dyser 3bar mapsensor større wastegate 3" moongoose k&n filter Gruppe A pakning CA 1.4 i ladetrykk CA 3,9bar i bensintrykk Pleniums shims Eksakt pris på dette kan jeg ikke komme med.. men pluss minus 10.000,-??? Dette oppsettet burde gi 330+ HK på en god motor!! Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenth Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Men om det var en billig husmor trim du er ute etter: Steg 1 chip 3" moongoose Større wastegate 1.0BAR ladetrykk Moongoose annlegget koster vel 6lapper så oppsettet ovenfor blir vel litt dyrere med det effektannlegget da... Men Steg 1 chip og wastegate skaffer du brukt for rundt 2 lapper :) Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Hei og gratiss med ny bil :-) Cosworth er lett og ganske billig og trimme. Jeg ville godt for: Steg 3 chip Grønne dyser 3bar mapsensor større wastegate 3" moongoose k&n filter Gruppe A pakning CA 1.4 i ladetrykk CA 3,9bar i bensintrykk Pleniums shims Eksakt pris på dette kan jeg ikke komme med.. men pluss minus 10.000,-??? Dette oppsettet burde gi 330+ HK på en god motor!! Større wastegate, nei. 3,9 bar er for høyt, 3,7 er passe. Det man derimot trenger er en -31 actuator. Så skrur du på toppen igjen med ARP bolter. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenth Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 jeg kjørte 3,8BAR på et steg 1 oppsett jeg hadde engang... Og det funka veldig fint! Men da må jo denne pjokken sette på et BAR meter på fuelrailen sin da for å få sett hvor mye trykk han har/skal ha! Er bilen trimmet før? Hvis ikke må du sikkert borre ut plomba på bensintrykksregulatoren for å få justert bensintrykket... Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 her f.eks :driving http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=734718 Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fordcosworth Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hei og gratiss med ny bil :-) Cosworth er lett og ganske billig og trimme. Jeg ville godt for: Steg 3 chip Grønne dyser 3bar mapsensor større wastegate 3" moongoose k&n filter Gruppe A pakning CA 1.4 i ladetrykk CA 3,9bar i bensintrykk Pleniums shims Eksakt pris på dette kan jeg ikke komme med.. men pluss minus 10.000,-??? Dette oppsettet burde gi 330+ HK på en god motor!! 330 hk med vanlig T3 turbo, på 1,4 bar ladetrykk, lykke til..... Ville sagt min 15-20 laken + jobben.. Siter Sierra Cosworth sedan 2wd 300hk, 455nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenth Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Har selv kjørt steg 3 oppsett med orginal T3 jeg... funka sålenge jeg hadde den vaffal... Og som jeg skrev i linken under glemte jeg å regne med prisen på moongoose annlegget.... Så da vil jeg tippe på rundt 15 - 17 laken... Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fordcosworth Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Fungerer selvfølgelig med T3 på steg 3, men tipper at effekten ikke er mer enn max rundt 270 hk, målt på rullende landevei.. Siter Sierra Cosworth sedan 2wd 300hk, 455nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg