Mortenf Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Som tittelen sier, er det noen som har/vet om en 1.gen til salgs? Motoren kan gjerne være gåen, men det bør være så lite rust som mulig! Saken er at jeg har en 1.gen med meget bra motor, og dårlig kaross... Jeg kan nåes på telefon 90976449! Eller på mail mortenfiva@gmail.com Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hei. Har en 12A Turbo. Karrossen er bra, motor er bra. Det er egentlig bare å skifte noen foringer, så er kjerra topp. Men den er RHD. Send PM hvis du vil vite mer. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Innboksen din er full, så jeg tar det her! Hvor mye hadde du tenkt deg for bilen da? Hvilke foringer er det som er gåene? Det beste hadde vel vært om du kunne solgt bilen uten motor, men det regner jeg med ikke er så veldig aktuelt? Jeg har nemlig en "ny" 13B i den jeg har, kun kjørt 25 000 siden den ble satt sammen med nye rotorhus, rotorer, samt alle nye pakninger. Den har også ny dynamo, og en god girkasse! Egentlig er vel alt det tekniske i meget god stand, men blant annet bakskjermer og hekken er desverre beyond repair! Det er generelt rust og faenskap på alle steder der det ikke skal være rust... Jeg kunne sikkert bare spakla og lakkert bilen min slik at de så noenlunde ut, og solgt den til en stakkar med lite peil, men han hadde tilslutt funnet ut om alt, og dermed hadde jeg blitt Norges ukronede drittsekk i wankelmiljøet! Det har jeg veldig lite lyst til å være... Dersom du kunne vært villig til å ta innbytte i motoren min, eller solgt bilen din uten motor, da kunne det jo vært veldig innteressant! 13B`en er for øvrig av den gamle typen, med 3mm pakninger! (76-78 konfigurasjon!) At den er RHD er heller ikke noe problem, bruttern har en 93 modell med RHD og det går helt knall! Takk for svar! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hei. Selger bilen for 25000,- Motoren er bra, men jeg har ikke brukt for den. Bør være enkelt å få solgt den om noen kjører istykker. Ellers er 12A turbo en ganske frisk motor (dreiemoment) i forhold til NA. Det bør ikke koste deg så mye hvis du investerer 25 lapper i denne(kjøpesummen), velger om du vil ha turbo'n eller sette inn NA, og selger motoren du får til overs. Spessielt turboen har en god "gateverdi" her i Norge. Vet om folk som har betalt endel for en slik motor. Hvilken av foringene som er slitt vet jeg ikke, men den har en "stygg" sleng på bakakselen ved hurtig svingkjøring (-noe som nesten tok livet av meg og råtassen på vei til ett streetmeet ifjor :rolleyes: ). Har handla endel polyurethan til den, og dette kan sikkert medfølge til selvkost. I tilegg har jeg stålspunne slanger til den også. Mvh Innboksen din er full, så jeg tar det her! Hvor mye hadde du tenkt deg for bilen da? Hvilke foringer er det som er gåene? Det beste hadde vel vært om du kunne solgt bilen uten motor, men det regner jeg med ikke er så veldig aktuelt? Jeg har nemlig en "ny" 13B i den jeg har, kun kjørt 25 000 siden den ble satt sammen med nye rotorhus, rotorer, samt alle nye pakninger. Den har også ny dynamo, og en god girkasse! Egentlig er vel alt det tekniske i meget god stand, men blant annet bakskjermer og hekken er desverre beyond repair! Det er generelt rust og faenskap på alle steder der det ikke skal være rust... Jeg kunne sikkert bare spakla og lakkert bilen min slik at de så noenlunde ut, og solgt den til en stakkar med lite peil, men han hadde tilslutt funnet ut om alt, og dermed hadde jeg blitt Norges ukronede drittsekk i wankelmiljøet! Det har jeg veldig lite lyst til å være... Dersom du kunne vært villig til å ta innbytte i motoren min, eller solgt bilen din uten motor, da kunne det jo vært veldig innteressant! 13B`en er for øvrig av den gamle typen, med 3mm pakninger! (76-78 konfigurasjon!) At den er RHD er heller ikke noe problem, bruttern har en 93 modell med RHD og det går helt knall! Takk for svar! Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Send meg telefonnummeret ditt paa PM saa ringer jeg deg i kveld! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Hei. Mortenf ringte ikke, og alle andre har sjangs til å skaffe seg en fin SA(-legge press på deg, Morten :) ) Fikk du ikke PM'en jeg sendte? mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Fikk ikke tilgang til PC før langt utpå kvelden og regnet med at du ikke ville ha en tulling ringende etter 23! Beklager den, ringer i kveld, garantert! Når passer det best for deg? Til alle andre: Jeg vurderer da sterkt å selge en 13B motor, med ALT som skal til, kan til og med få med girkasse, og bakaksling dersom dette er ønskelig! Kommer nok ikke til å selge bilen hel, av tidligere nevnte grunner. For de som ikke har fått det med seg, det er en 13B 4 port NA, MED Racing Beat grenrør, og komplett 2,5" eksos hele veien. Rustfritt selvfølgelig. Jeg har også et Racing Beat innsug, og en Dellorto gasser dersom noen er innteressert! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkVahl Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Til alle andre: Jeg vurderer da sterkt å selge en 13B motor, med ALT som skal til, kan til og med få med girkasse, og bakaksling dersom dette er ønskelig! Kommer nok ikke til å selge bilen hel, av tidligere nevnte grunner. For de som ikke har fått det med seg, det er en 13B 4 port NA, MED Racing Beat grenrør, og komplett 2,5" eksos hele veien. Rustfritt selvfølgelig. Jeg har også et Racing Beat innsug, og en Dellorto gasser dersom noen er innteressert! pm er sendt :) Siter - 1980 RX-7 zoooooooom, br br br *bang* !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg