Gå til innhold

Senkefjærene "slår"

Ranger emnet

x8|volvo

Anbefalte innlegg

Hei! jeg satt bilen i garasjen for å senke den her om dagen ( denstår der enda)....så skiftet jeg kun fjæra og ikke dempern, det var en slitt oljedemper ;) hehe.... :scared men i alle fall! da jeg skulle kjøre ut bilen og snu den...så traff jeg dump og det blir slike slag fra senkefjæra? er dette helt bra? er kanskje dempern blitt defekt da? det var litt rust her og der på dempern, men så ikke noen lekasje? må den bare "venne" seg til fjæra sia den er en smulere kortere? :rolleyes:

ps....er det 24 eller 25 nøkkel jeg skal bruke på dempern i dempertårnet? skruen til høyre gikk opp med en 25 nøkkel, MEN den andre vill ikkevrikke seg så jeg må ta av de bremseslangene og improvisere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen andre hadde svart.. så tenkte jeg skulle bidra med litt selv om jeg ikke er den smarteste:D

Sikker på at du har satt fjæra skikkelig på plass i sporet? at alt er skrudd sammen igjen riktig? og at du ikke satte bakfjærene foran og framfjærene bak? :D

Ellers høres det vel ut som en ødelagt demper eller to?!

Forklar litt mer da.. hvor kommer lyden fra? kommer den ialle dumper? eller bare hvis det er store dumper?

Kanskje felga dine subber og lager den lyden?

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ta å "vri" fjera via fjærtårnet så den sitter... tror ikke det er alvorlige problener, men demperne er slitt, men det får f*en meg vere. skal holde i alle fall 1 år til ;) ....dekkene treffer ikke fjærskåla, og det er orginaldekk såee... ikke d som er problemet....skal ta å feste littb edre....å prøveå vri den så jeg får se :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre et år på utslitte dempere? hehe..det kan bli behagelig etterhvert :)

Bare sjekk etter om de ligger i sporet. de foran skal vris sånn at der den er "kappet" skal butte mot en vegg liksom! (dårlig forklart)

Og bak skal de vel skrus fast..vanskelig å sette dem feil..hvis jeg husker riktig!

Lykke til!

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! har faen meg vært plaga med en mutter på dempern, den jeg skal holde igjen emd når jg vrir muttern gir etter! :( forbanna møkk, har fått lånt meg en muttetrekker da ;) :naaaws flushit ...helpe :(

Må få deg en skralle med hull i, og så slipe litt på en 10er nøkkel så den passer nedi og holde igjen på demperen med den.. Funker helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider