cenish Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Fikk testa Golfen på bane i dag og skulle teste litt toppfart osv. Da jeg kom på et rettstrekke ga jeg full pinne, bilen dro bra helt til jeg skulle gire fra 3. til 4. da hadde jeg ca. 150km/t på speedometeret og jeg forsatte å kjøre på, men i det jeg kom på ca. 3000 omd. i 4. stoppa bilen å akselere, da lå speedometernåla en plass imellom 160-170km/t. Prøvde da å gire opp til 5. og der skjedde det samme. 4 og 5. gir meg altså minimalt mere fart. Hvor kan feilen ligge? Tidligere eier opplyste meg at toppfart var sånn ca 250. Bilen er en Golf MK4 GTI -99, chippet med MTM chip og har 210-220hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jeg har en 98 Golf GTi 150HK 1,8 T med SKN chip, k&N innsatsfilter og N75 race ventil. Har ikke opplevd samme. Opplever at bilen har veldig høyt turtall ved hastigheter over 120-130 selv i 5 gir, akkurat som bilen gjerne skulle hatt et 6. gir. Men bilen stopper å akselerere fra ca 205, da kryper den sakte opp, og ved 210 turte jeg ikke mer. Tipper den kan klare 225, ikke så mye mer. Disse hastigheten er selvfølgelig testet på lovlig vis på bane :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Luftmassemåler?? Drar den dårlig på høyt turtall på alle gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cenish Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Luftmassemåler??Drar den dårlig på høyt turtall på alle gir? Nei, bare i 4. og 5. Klarer å dra turtallet helt ut i 1-3gir, mens i 4 og 5. stopper den på rundt 4000. Skulle tro det satt på ei turtallsperre, men det virker litt rart det også så jeg vil tro det er noe annet. Kan det kanskje ha noe med pop-off'en jeg satt på? Har hørt om biler som går dårligere med pop-off, men 100km/t dårligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolay Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Neh, jeg har "pop-off", har ikke samme problem. Når du er inne på turtallssperre, kan man sette på det på 1.gir? Får dårlig acc. på grunn av at førstegiret drar så jævlig så bilen bare blir stående og "hoppe" eller spinne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNoffer Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Her må det være noe galt ja :) Har en 1,6 selv, og den stopper ikke så tidlig Siter Bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cenish Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Her må det være noe galt ja :) Har en 1,6 selv, og den stopper ikke så tidlig Jepp :( Kan det ha noe med turboen? Bilen drar jo veldig bra, så jeg trenger vel egentlig ikke å ha så stor toppfart, men litt kjedelig om jeg kjører rundt med noe defekt som kan skade bilen på sikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg